• AnneliS

    Bukett med mycket blommor, men vilken???

    Vill ha en bukett med MYCKET blommor, men vet inte vilken form jag vill ha. Buketten ska gå i olika rosa nyanser, inget grönt förutom lite lammöron (grå blad) eventuellt. Jag vill gärna ha lite trädgårdskänsla över den. Vilken tycker ni är finast? Jag beslutsångest!!!





     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bukett med mycket blommor, men vilken???
  • förlovadflicka

    Alla tre var fina, men det är något visst med den lila :)

  • Pinkgrape

    Svårt val, för den första är ju den enda som går i enbart rosa, vilket du ville. Den sista, med flera olika färger är ju den som har mest trädgårdskänsla över sig, vilket jag inte tycker att de andra två har. Det var ju också något du ville. Den i mitten, den med lila och fjädrar är dock den finaste i mitt tycke, även om den inte är varken enbart rosa eller med trädgårdskänsla :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Darling Daisy

    Eller berätta vad du tänker på, vad du gillar och vad du absolut inte vill ha och ge din florist fria händer. Lite scary, jag vet, men om floristen är en skicklig hantverkare så kan det bli en fullträff! 

    Jag vågade göra så och det blev ljuvligt underbart rätt!

    (utav dina är multibuketten min favvo, men det är säkert bara för att den liknar min bukett mest av dessa tre) 

  • AnneliS

    Jag är florist själv... och därför ar det ännu svårare att välja!!!  Buketten ska vara rosa, det jag har svårt att välja är formen!

  • lovis80

    Om du vill ha en stor bukett tycker jag att en droppformad är vackrast. men varför inte blanda in lite trollhassel (eller vad det nu heter ) om du vill ha mer trädgårdskänsla. jag tycker det är otroligt vackert.

  • Chicita

    Den multifärgade var jättefin.


    Om jag vore som du så skulle jag lämna alla tre bilderna till floristen och säga att du vill ha en i rosa, med trädgårdskänsla och att detta är dina tre favoritbilder. Och be att hon gör något efter dina önskemål, med dom bilderna som inspiration.

  • marimekko86

    Jag är ju svag för runda buketter, så nummer två, den lila. Grymt fin

  • sollan

    Åååhhh ettan va precis i min smak...Älskar Gerbera så de ska absolut va me i min rosa bukett.

  • passionsblomman
    AnneliS skrev 2011-08-03 17:14:59 följande:
    Jag är florist själv... och därför ar det ännu svårare att välja!!!  Buketten ska vara rosa, det jag har svårt att välja är formen!
    Men guuuuuuud kvinna! Då VET du ju egentligen att det dels inte går att sätta bukett till en brud utan bruden så att säga-alltså blir våra åsiikter helt lösryckta, då vi inte vet vad för klänning eller vilken frisyr du ska ha, hur du ser ut, vad som är din stil, hur lång du är, vilken kroppsform du har etc etc....

    Och dessutom vet du ju-hoppas jag-att en av dina kollegor har större chans att göra ett exceptionellt bra jobb om där finns lite frihet och tolkningsutrymme?

    Vill du ha en floriståsikt utifrån enbart det du hittills berättat, så skulle jag utan en sekunds tvekan stryka bukett A, som verkligen inte har den minsta trädgårdskänsla i mina ögon. Den tredje buketten är helt utan konkurrens den som förmedlar mest trädgård och lite vild känsla. Men det beror inte alls bara på formen, utan också på att en trädgård sällan är så strikt i färgskala som enbart rosa. Ska du bygga i bara rosa toner, så ska du nog våga gå riktigt högt och lågt i valör inom färgtonen, så du får med både ljusaste rosa och mörkaste. Lammöronen passar ju perfekt, men jag hade gärna sett mer blad än så i en bukett med trädgårdskänsla. Rådhusvin, Hostablad, Bergenia? De behöver ju inte ha en så dominant plats, men jag tror de behövs för feelingen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Bukett med mycket blommor, men vilken???