• nr 5

Fest i Malmö/Lund?

Hej!

Har kollat en del på slott och herrgårdar samt lite "vanliga" lokaler i Malmö och Lund och blir väldigt yr...hinner inte riktigt åka runt till alla så tänkte kolla om nån har bra tips att ge. Skulle behöva en lokal som helst är ljus (fönster o så) helst i malmö/lund. Kommer ha runt 100-150 personer och vill ha bra med plats för att sitta och dansa =)
    Tacksam för alla tips!  

gak8fb
  • Svar på tråden Fest i Malmö/Lund?
  • petitemoi

Hej:)
    Jag själv skall gifta mig på Örnäs slott, det ligger utanför landskrona så det är inte jättelångt borta.
    Superfint, är skitnöjd rentut sagt haha:D

Men vi tittade även på lundaborgen innan vi bestämde oss, där har dem ju en del stora salar som rymmer ett parhundra gäster enligt vad dem sa till oss, men jag måste säga att jag var lite besviken där:/ det kändes lite tråkigt och opersonligt, speciellt när nedre etagen faktiskt är salar där studenterna sitter o pluggar, men där har ni ju plats iallafall.
    Även örenäs hade nog haft plats men som sagt det är ju en liten bit längre bort:)

• nr 5

petitemoi: kollade på det slottet faktiskt, men visst var det så att det är ett helt "paket" man köper? alltså maten och allt..man kunde inte hyra bara lokalen har jag för mig...vi vill ha lite mixat mat vilket gör att vi letar mest lokal. Kollade lundaborgen också, ska nog dit och kolla men precis som du säger är jag lite orolig för att det ska kännas mer "sittning" än bröllop..haha men får se för på sommaren är det inga studenter i Lund och man kan juh göra fint..??
    Är det inga andra lokaler som ni stött på? funderade på nåt fint vid vattnet i malmö...men har inte hittat nåt. Tack för tipsen iaf! Glad

Svar på tråden Fest i Malmö/Lund?