• Anonym (förvånad)

Strippor på svensexa/möhippa?

Nu kommer ni alla tycka att jag är väldigt barnslig.

Jag satt här på BT igår och läste om svensexor/möhippor, fick då en tanke på vad jag skulle gjort om mina vänner hyrt in en manlig strippa till min möhippa. Första tanken var att jag hade blivit besviken eftersom jag inte är intresserad av att se andra halvnakna män stå och försöka se sexiga ut.

Frågade min sambo vad han skulle gjort och blir helt chockad när han säger att ha inte skulle göra någonting. Han som sagt tidigare att titta på andra tjejer inte alls är hans grej inge intressant alls. Sa det åt honom men då sa han bara att det är väl inge speiellt med någon som bara står och dansar.

Blev så chockad! Låter inte alls som killen jag blev tillsammans med för 5 år sedan! För mig är sådant privat! Ska någon stå och dansa sexigt i underkläder för min karl så är det jag..

Äh, blir så chockad och besviken på något sätt. Det är han som "lärt" mig att man inte behöver titta på andra osv..

• Svar på tråden Strippor på svensexa/möhippa?
  • Anonym

Någon sa till mig en gång: "Det är okej att läsa på menyn så länge man äter hemma". Glad

När jag är riktigt kär & har en tillfredställande relation så får jag skygglappar, jag ser inte andra tjejer ens. Kan sitta med killkompisar på stan och dom säger i snitt 100ggr under en fika "såg du henne", "herrer gud", "såg du hennes.....", "Fy fan va snygg hon var", "kolla in den där.." osv.. 
    ..Mitt svar är alltid ett förvirrat: "vad, vem?"

Dessa killar är långt ifrån singlar alltid.. 

Jag brukade moralisera en del över det där och tycka att det var rätt illa mot deras tjejer där hemma.
    Men alla måste ju få göra det som känns rätt för en själv.

Det var då, i dag, med en otrogen exfru och lite omvärderande i bagaget, 
    så kan även jag titta på andra utan att känna att det är fel. 

Tittar inte för att jag inte gillar min tjej, utan mer för att det finns vackra saker att titta på.. 
    Vänder mig precis lika mycket efter en snygg bil som en snygg tjej eller ibland även en snygg kille som jag kan känna att jag kanske skulle vilja se ut om..

Kan dock medge att beroende på hur väl mitt sexliv fungerar för stunden så kan tankarna gå lite olika långt när man tittar på den snygga tjejen. Man vet ju dock av erfarenhet att ligga med random tjej bara för att hon ser bra ut ger absolut ingenting och ännu mindre ger det i förhållande till allt det fantastiska ens partner har. 
    Så det blir kanske en kittlande tanke som stimulerar hjärnan och kemin där uppe en stund, men aldrig mer.
    Tvärt om så är det en påminnelse om varför man valt den tjejen man har.

Så om din kille skulle få en strippa så skulle det kanske vara kul att titta på någon minut men sen skulle han snabbt inse att hon sannolikt inte har speciellt mycket inom sig av det som gör att han älskar dig så mycket :)

• Anonym

Nja, det knepiga i detta är väl varför han först säger en sak och sen en annan. Personligen tycker jag inte att det är så läskigt om min BM skulle titta på strippor. Kvnnlig stripp verkar i många fall  dock vara vulgärare än manlig dito.

sen tycker jag ocks att det beror på. Amatörstrippor är så jäkla pinsamt, jag har sett nån manlig sådan på TV och jag höll på att gå åt så pinsam jag tyckte han var, MEN jag har varit två ggr och kollat på Chippendales och det var nåt helt annat, SKITSNYGGA  killar, too much för någon man skulle vilja ha i verkligheten , men skitkul show på plats. 

• Anonym

Det jag reagerar mest på är att han har "lärt" dig att man inte behöver titta på andra? Låter ju lite märkligt men kanske bara blir konstigt i skrift.

• hannahsofia

jag kan förstå hur du känner, men jag är själv av en annan inställning och det är att "tittet är fritt". Jag kan tycka att andra killar är snygga eller vackra, men jag äskar min m2b han är det finaste och snyggaste och vackraste jag vet och det är BÅDE på grund av utsida och insida. och jag hoppas någonstans att min kille inte bara är ihop med mig pga av mitt utseende utan att han gillar det jag har på insidan också :)

något som är vackert för ögat, behöver inte vara trevligt att umgås med ;)

• Anonym (Men usch!)

Jag hade också blivit jätteledsen och sedan hade jag gjort slut, är det något jag tycker är sjukt så är det strippor faktiskt. Inte bara av svartsjuka, utan också för att jag aldrig skulle vilja vara med någon med så dålig kvinnosyn...

• Anonym (förvånad)
    Anonym skrev 2011-07-29 15:04:40 följande:
    Någon sa till mig en gång: "Det är okej att läsa på menyn så länge man äter hemma". Glad

När jag är riktigt kär & har en tillfredställande relation så får jag skygglappar, jag ser inte andra tjejer ens. Kan sitta med killkompisar på stan och dom säger i snitt 100ggr under en fika "såg du henne", "herrer gud", "såg du hennes.....", "Fy fan va snygg hon var", "kolla in den där.." osv.. 
    ..Mitt svar är alltid ett förvirrat: "vad, vem?"

Dessa killar är långt ifrån singlar alltid.. 

Jag brukade moralisera en del över det där och tycka att det var rätt illa mot deras tjejer där hemma.
    Men alla måste ju få göra det som känns rätt för en själv.

Det var då, i dag, med en otrogen exfru och lite omvärderande i bagaget, 
    så kan även jag titta på andra utan att känna att det är fel. 

Tittar inte för att jag inte gillar min tjej, utan mer för att det finns vackra saker att titta på.. 
    Vänder mig precis lika mycket efter en snygg bil som en snygg tjej eller ibland även en snygg kille som jag kan känna att jag kanske skulle vilja se ut om..

Kan dock medge att beroende på hur väl mitt sexliv fungerar för stunden så kan tankarna gå lite olika långt när man tittar på den snygga tjejen. Man vet ju dock av erfarenhet att ligga med random tjej bara för att hon ser bra ut ger absolut ingenting och ännu mindre ger det i förhållande till allt det fantastiska ens partner har. 
    Så det blir kanske en kittlande tanke som stimulerar hjärnan och kemin där uppe en stund, men aldrig mer.
    Tvärt om så är det en påminnelse om varför man valt den tjejen man har.

Så om din kille skulle få en strippa så skulle det kanske vara kul att titta på någon minut men sen skulle han snabbt inse att hon sannolikt inte har speciellt mycket inom sig av det som gör att han älskar dig så mycket :)
    Det var ett mycket klokt inlägg, tack!
    Men jag kan fortfarande inte låta bli att tycka det är...äckligt.. eller ja, vad jag nu ska kalla det, kommer inte på det rätta ordet Flört
    Anonym skrev 2011-07-29 15:44:42 följande:
    Det jag reagerar mest på är att han har "lärt" dig att man inte behöver titta på andra? Låter ju lite märkligt men kanske bara blir konstigt i skrift.
    Ja, "lärt" var väl fel ord kanske. Men när vi träffades och började umgås väldigt mycket så sa vi båda att andra tjejer/killar var inte intressant alls. Han har sagt åt mig utan att jag frågat ens att han inte förstår varför man ska titta på andra, att han tycker hans killkompisar kan överdriva rejält och att det är en "grabbgrej" att sitta med vännerna och titta på tjejer.. ungefär så och lite till.

Jag har väl aldrig heller egentligen tittat åt annat håll. När jag träffade min sambo så kunde jag se "snyggingar" överallt men efter att vi blev tillsammans och jag blev riktigt kär i honom så fanns det inga "snyggingar" längre.. jag såg dom bara inte! Haha låter säkert jättekonstigt men så är det.

Kan allt det här bero på att man var riktigt nykär och det fanns inget annat? Att han nu fortfarande äskar mig och jag är nummer 1 men att han (vi) inte är lika nykära som tidigare? Ja, jag vet inte. Tycker bara det här är jobbigt, så nytt för mig! Jag trodde att vi inte var som "alla andra" par.. Men efter att man läser mycket här på internet om folk som drömmer om andra när de har sex, är otrogna och fan och hans moster så är det inte så konstigt att man får upp massa tankar.. kanske borde sluta läsa sådant? ;)
  • crea diem

Det är väl sånt som "hör till" svensexor/möhippor, sista gången man får se andra typ.....är man full, galen å har kul tillsammans med polarna så rycks man ju med....inte så konstigt tycker jag.....värre är, om man inte kan berätta om det när man kommer hem, efter en kväll som ens vänner har fixat åt en...

• izredam
    Anonym (förvånad) skrev 2011-07-29 19:59:33 följande:
    Ja, "lärt" var väl fel ord kanske. Men när vi träffades och började umgås väldigt mycket så sa vi båda att andra tjejer/killar var inte intressant alls. Han har sagt åt mig utan att jag frågat ens att han inte förstår varför man ska titta på andra, att han tycker hans killkompisar kan överdriva rejält och att det är en "grabbgrej" att sitta med vännerna och titta på tjejer.. ungefär så och lite till.

Jag har väl aldrig heller egentligen tittat åt annat håll. När jag träffade min sambo så kunde jag se "snyggingar" överallt men efter att vi blev tillsammans och jag blev riktigt kär i honom så fanns det inga "snyggingar" längre.. jag såg dom bara inte! Haha låter säkert jättekonstigt men så är det.

Kan allt det här bero på att man var riktigt nykär och det fanns inget annat? Att han nu fortfarande äskar mig och jag är nummer 1 men att han (vi) inte är lika nykära som tidigare? Ja, jag vet inte. Tycker bara det här är jobbigt, så nytt för mig! Jag trodde att vi inte var som "alla andra" par.. Men efter att man läser mycket här på internet om folk som drömmer om andra när de har sex, är otrogna och fan och hans moster så är det inte så konstigt att man får upp massa tankar.. kanske borde sluta läsa sådant? ;)
    Det där med att man inte ser någon annan - det är ju ett klassiskt sånt där "nykär" tecken - Inget fel med det, och för vissa går det kanske inte över - medan det gör det för andra.

Jag vet att jag för några år sen var på ett läger med kyrkan jag var med i då och vi hade någon kärlekspanelgrej där man fick ställa frågor till folk i olika typer av relationer (någon var singel, någon gift, någon dejtade etc.) och det gifta paret sa något som jag fastnade för. De sa att det kanske hände någon gång ibland att t ex han tittade på någon tjej och tänkte "fan vad snygg hon är!" men då sa han det till sin fru och så kommenterade hon det och så var det inte mer med det för i slutändan så visste hon ändå att han tyckte att hon var snyggast/sexigast/whatever och tvärtom. Och det där var ett sånt där råd som jag tog åt mig och tänkte att det där är ju grymt - och min m2b har inga problem med att prata om det och eftersom vi har gjort det sen vi blev ihop så slapp vi att det någon gång blev konstigt.

Men nu gled jag ifrån det jag egentligen ville ha sagt - vad jag tror är att om han inte hade sagt sådär när ni blev ihop så hade det inte varit en sån chock för dig nu, vilket du ju verkar ha kommit fram till själv. Men precis som med allt annat i förhållanden så tror jag att nyckeln är att prata om det. Sen undrar jag om det har med din syn på strippor att göra kanske - jag har inga problem med sånt - och då har jag ju inget att vara upprörd över. Så även om du vet att han helst vill ha dig så kan du ju bli upprörd över att han vill titta på strippor, eftersom du tycker att det är förnedrande eller något sånt.

Nu ska jag sluta skriva tror jag - för jag har nog mest bara skrivit en massa bullshit som du inte får ut något av i alla fall xD
  • Anonym (A)

Men alltså, jag tycker inte det är samma sak att titta på strippor som att "titta på andra". Jag kan mycket väl titta till på någon på stan och tänka "oj, han var snygg", utan att för den skull ha något som helst intresse av att det skulle hända något förstås. Jag är ju inte blind bara för att jag är kär. Och jag utgår från att mannen också noterar om någon annan är attraktiv.

Men främlingen på stan står inte och klär av sig och åmar sig och gör allt för att kåta upp den som tittar. Det är något som förundrar mig, dessa homosociala machomäns förkärlek för att sitta och kåta upp sig i grupp. Varför vill man dela det med någon annan än sin partner liksom? Och det spelar ingen roll hur trogen man är och hur lite man vill ligga med någon annan, faktum är att hela syftet med striptease är att framkalla fysiologiska reaktioner som inte har särskilt mycket med intellektet att göra.

Själv skulle jag tycka det var sjukt pinsamt att sitta och bli manipulerad på det sättet inför andra, särskilt om jag var kille så de fysiska reaktionerna syntes!

• Anonym
    Anonym (Men usch!) skrev 2011-07-29 19:21:07 följande:
    Jag hade också blivit jätteledsen och sedan hade jag gjort slut, är det något jag tycker är sjukt så är det strippor faktiskt. Inte bara av svartsjuka, utan också för att jag aldrig skulle vilja vara med någon med så dålig kvinnosyn...
    håller med...
    skulle inte heller klara av det ....
    och skulle ALDRIG göra det själv heller..
  • Magul

Tycker abslout inte att du är barnslig! Jag kan förstå att du inte mår bra över detta. Tycker abslout att du ska prata med honom om hur du känner innan du fastnar i grubblerier om varför osv. Berätta hur du känner och fråga om han förstår vad det är i en sådan dans som är omoraliskt mot dig- vilket ju är att det oftast har en sexuell koppling. Be honom verkligen att se det ur ditt perspektiv. Ta hand om dig och lyssna till ditt hjärta!

• Aleta

Var inte frågan vad han skulle göra om det blev striptease på svensexan?
    Kanske är svaret då annorlunda än om du frågade om han aktivt själv skulle gå på en stripklubb?

Sedan kan man hoppas och hoppas och hoppas att all dessa influenser från filmer (mestadels från Hoolywood) någon gång tar slut, för en traditionell möhippa/svensexa i Sverige är inte ritkigt samma sak som stag party/hen night i USA.

Från början kan de nog ha varit mer lika, ett tillfälle för vänner att ha en överraskningsfest för att fira den som ska gifta sig, men sedan har det blivit mer rått och "sista natten i frihet" och annat sådant rent ut sagt skitsnack
    Man ska ju fira att de ska gifta sig, inte ha något slags farvälparty till singellivet precis som att gifta sig är något förfärligt och nu är man fast. Rynkar på näsan 

• Aleta

Det skulle väl förresten vara mycket roligare att ha en strippa som lär ut sina konster på möhippan och en manlig strippa som lär upp brudgummen?

• Anonym (förvånad)
    Aleta skrev 2011-07-30 00:44:34 följande:
    Det skulle väl förresten vara mycket roligare att ha en strippa som lär ut sina konster på möhippan och en manlig strippa som lär upp brudgummen?
    Ja, det hade varit annat! Roligt hade det nog varit haha
  • Anonym (A)
    Aleta skrev 2011-07-30 00:37:04 följande:
    Var inte frågan vad han skulle göra om det blev striptease på svensexan?
    Kanske är svaret då annorlunda än om du frågade om han aktivt själv skulle gå på en stripklubb?
    Jag tänkte också på det. Det behöver ju inte betyda att han skulle uppskatta det, bara att om hans vänner nu skulle ha dragit dit en strippa så skulle han inte ställa till en scen över det utan sitta igenom det utan att säga något. Så tror jag min blivande skulle reagera också. Han är lite småpryd, och om hans vänner skulle hitta på nåt sånt på svensexan skulle han nog mest bli generad och illa berörd, men jag tror inte han skulle protestera eller gå därifrån utan bara genomlida det hela.
  • Anonym

Precis som ovan-du frågade ju honom vad han skulle GÖRA om det kom en strippa till svensexan.  Att han inte skulle göra nått särskilt och inte heller skulle tycka att det är nått speciellt med en dansande tjej låter som ett sunt svar tycker jag. Han sa ju inte precis att han skulle älska det eller så. Sin svensexa/möhippa råder man inte heller direkt över. Man får bara hoppas att man har vänner som känner en och vet vad man faktiskt tycker om,vad som skulle vara SPECIELLT och kul.

• Anonym

Kan tillägga, min blivande valde bort en av sina vänner som marskalk eftersom denne tjatar om att ha strippa på svenssexa. Eftersom detta inte är prio ett för min blivande, han vill hellre köra coola fordon, jaga, hoppa fallskärm o dyl, så valde han en annan vän för detta uppdrag (vi låter marskalk/tärna ordna sexa/möhippa).

Inte vet jag, när den andre vännen väl gifter sig kanske de tar med hans dröm då då.

Svar på tråden Strippor på svensexa/möhippa?