Anonym skrev 2011-07-29 15:04:40 följande:
Någon sa till mig en gång: "Det är okej att läsa på menyn så länge man äter hemma".
När jag är riktigt kär & har en tillfredställande relation så får jag skygglappar, jag ser inte andra tjejer ens. Kan sitta med killkompisar på stan och dom säger i snitt 100ggr under en fika "såg du henne", "herrer gud", "såg du hennes.....", "Fy fan va snygg hon var", "kolla in den där.." osv..
..Mitt svar är alltid ett förvirrat: "vad, vem?"
Dessa killar är långt ifrån singlar alltid..
Jag brukade moralisera en del över det där och tycka att det var rätt illa mot deras tjejer där hemma.
Men alla måste ju få göra det som känns rätt för en själv.
Det var då, i dag, med en otrogen exfru och lite omvärderande i bagaget,
så kan även jag titta på andra utan att känna att det är fel.
Tittar inte för att jag inte gillar min tjej, utan mer för att det finns vackra saker att titta på..
Vänder mig precis lika mycket efter en snygg bil som en snygg tjej eller ibland även en snygg kille som jag kan känna att jag kanske skulle vilja se ut om..
Kan dock medge att beroende på hur väl mitt sexliv fungerar för stunden så kan tankarna gå lite olika långt när man tittar på den snygga tjejen. Man vet ju dock av erfarenhet att ligga med random tjej bara för att hon ser bra ut ger absolut ingenting och ännu mindre ger det i förhållande till allt det fantastiska ens partner har.
Så det blir kanske en kittlande tanke som stimulerar hjärnan och kemin där uppe en stund, men aldrig mer.
Tvärt om så är det en påminnelse om varför man valt den tjejen man har.
Så om din kille skulle få en strippa så skulle det kanske vara kul att titta på någon minut men sen skulle han snabbt inse att hon sannolikt inte har speciellt mycket inom sig av det som gör att han älskar dig så mycket :)
Det var ett mycket klokt inlägg, tack!
Men jag kan fortfarande inte låta bli att tycka det är...äckligt.. eller ja, vad jag nu ska kalla det, kommer inte på det rätta ordet

Anonym skrev 2011-07-29 15:44:42 följande:
Det jag reagerar mest på är att han har "lärt" dig att man inte behöver titta på andra? Låter ju lite märkligt men kanske bara blir konstigt i skrift.
Ja, "lärt" var väl fel ord kanske. Men när vi träffades och började umgås väldigt mycket så sa vi båda att andra tjejer/killar var inte intressant alls. Han har sagt åt mig utan att jag frågat ens att han inte förstår varför man ska titta på andra, att han tycker hans killkompisar kan överdriva rejält och att det är en "grabbgrej" att sitta med vännerna och titta på tjejer.. ungefär så och lite till.
Jag har väl aldrig heller egentligen tittat åt annat håll. När jag träffade min sambo så kunde jag se "snyggingar" överallt men efter att vi blev tillsammans och jag blev riktigt kär i honom så fanns det inga "snyggingar" längre.. jag såg dom bara inte! Haha låter säkert jättekonstigt men så är det.
Kan allt det här bero på att man var riktigt nykär och det fanns inget annat? Att han nu fortfarande äskar mig och jag är nummer 1 men att han (vi) inte är lika nykära som tidigare? Ja, jag vet inte. Tycker bara det här är jobbigt, så nytt för mig! Jag trodde att vi inte var som "alla andra" par.. Men efter att man läser mycket här på internet om folk som drömmer om andra när de har sex, är otrogna och fan och hans moster så är det inte så konstigt att man får upp massa tankar.. kanske borde sluta läsa sådant? ;)