• Lissie84

Bra solist

Hej!

Är det nån som vet var jag kan hitta en riktigt bra solist, tänker typ Josh Groban stil, alltså ingen poppig röst, utan en mer skolad framtoning.  Även opera skulle fungera bra. Vill gärna ha Ave Maria på bröllopet och då krävs det en bra röst. 

Stort tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-26 21:19
    insåg att jag kanske glömde säga vart jag bor, vilket är i Stockholmstrakten.

• Svar på tråden Bra solist
  • förlovadflicka

Hör med musikhögskolan/musikgymnasie :)

• Vichy
    förlovadflicka skrev 2011-07-26 22:33:05 följande:
    Hör med musikhögskolan/musikgymnasie :)
    Det röstar jag också på! 

När är bröllopet? 
  • Lissie84

tack för tipset! Ska kolla upp det. Bröllopet är i Juni, så mindre än ett år kvar nu =)

• Dannedo

Men var bor du? Jag känner nämligen många väldigt bra sångare runt om i landet :)

• Vichy
    Lissie84 skrev 2011-07-27 09:04:53 följande:
    tack för tipset! Ska kolla upp det. Bröllopet är i Juni, så mindre än ett år kvar nu =)
    Då finns det ju massa tid!

Mitt tips vore om du ringde till kansliet på musikhögskolan eller musikfolkis, när terminen börjat, och berättar vad du letar efter. 
    De kan hjälpa dig med att fråga elever och lärare, och sen be att de hör av sig tillbaka till dig.

Det är bra folk, de har ju ändå gjort ansökningsprov för att komma in. Sen har de ju lärare och kamrater som kan hjälpa dem.

Har du någon som ska kompa till sången? 
  • Lissie84

Jag puffar lite på tråden och ser ifall någon har något namn i huvudet. Annars är iden med musikhögskola helt toppen! Dannedo, jag bor i Stockholmstrakten...

• förlovadflicka
    Bobou skrev 2011-08-17 10:36:31 följande:
    Jessica Jäger sjunger den... stockholmssolist.se/brollop.html. Hon är väldigt uppskattad av medlemmarna på BT.
    ...Den finns på de flesta sångares repertoar :)
  • Vichy
    Lissie84 skrev 2011-08-01 18:01:34 följande:
    Jag puffar lite på tråden och ser ifall någon har något namn i huvudet. Annars är iden med musikhögskola helt toppen! Dannedo, jag bor i Stockholmstrakten...
    Har massa vänner i sthms trakten som kan sjunga. Men kan inte säga att jag vet exakt vad du är ute efter. Kan tipsa om min svåger iallafall. Han har en hemsida där han lagt ut låtar så du kan lyssna själv.
    Han heter Joakim Brunström:

www.joakimbrunstrom.se/
Svar på tråden Bra solist