Jag vill ha fler vänner
Jag har flyttat väldigt mycket fram och tillbaka mellan olika ställen. Senast flyttade jag till storbrittanien för 3 år sedan. Vi flyttar hem om ett år. Jag känner mig så otroligt ensam. Man kan tro att det skulle vara lätt att hitta vänner på univeristetet men alla är väldigt unga (ca 18-19 år) och jag är 24 år (men "äldre" i sinnet). Dessutom är jag förlovad, och då är det ännu svårare då de flesta män (tyvärr) inte letar efter tjejkompisar.
Jag har 3 stycken nära vänner hemma i Sverige, och sen såklart andra vänner som jag gillar. Men jag känner mig så otroligt ensamt här. Jag älskar min fästman mer än något annat, och vi har hur roligt som helst ihop. Men ibland vore det kul med någon som man kan göa tjejiga saker med, eller bara sitta o prata i soffan.
Jag är dessutom orolig för att saker inte kommer vara desamma när jag flyttar hem igen. Jag är orolig för att de inte kommer gilla mig längre, eller att de har skaffat nya bästa vänner (scuh, det låter som om jag är 12 år...). Min absolut bästa vän fick barn för några veckor sen och jag är så orolig för att hon inte kommer vilja umgås med mig/oss längre.
Ni som har era bästa vänner där ni bor, tänk en stund på hur lyckliga ni är som har dom där!
Någon mer som är ensam?
Kramar