• augusti2012

Rött och vitt tema

Ni med rött och vitt tema. Ge mig gärna tips! Både via blombuketter, kläder, festlokalen etc.

• Svar på tråden Rött och vitt tema
  • Rosi

Samma som oss.. :D Vilken dag har ni valt?? och vart?
    Jag kommer välje en klännign som är vit och röd.. :D Bukett kommer bli rödaroser med lite gröt och pärlor...
    Vi kommer även vigas utomhus sen har vi en lokal på samma plats..

• augusti2012

vi har valt den 4/8 2012. Sambons 30 års dag i Bankeryd utanför jönköping. 
    Klänningen kommer vara vit. Men buketten har jag samma som dig.
    Vi kommer vigas i kyrka och ha fest i en båtklubb. 

• Rosi

Vad mysigt.. :D Vi har helgen efter er.. .:D vårna årsdag... =)

hur kommer du göra med dekrationerna??

• MalinMattias

Nu har inte jag rött tema men jag tycker det låter snyggt med röda blommor på borden, kanske röda stolsrosetter, röda servetter? Röda dekorationsdiamanter?  Röda servetteringar?

Googlade på Red Wedding och valde bilder: www.google.com/search&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1029&bih=480

• augusti2012

rosi: åhh roligt med någon som ska gifta sig nästan samtidigt som en själv. Slipper man tjata sönder vännerna  

Vår tanke är följande (läs min för sambon bryr sig inte så mkt):
    Min pappa jobbar inom plastindustrin: så han har ordnat rött plast till bordsdukar. 
    Sen har ikea  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90111980 Lill gardiner som jag kommer dela och göra som löpare på borden. Ska inte ligga helt rakt. 
    Snärtig vas för 5 kr kommer användas som vas på bordet. Med en röd ros i, och gröna strån formade som hjärtan. Såg en bild här på BT som jag gillade.
    Sen har jag via BT köpt 23 gröna glasskålar som jag tänkte göra något ljusarrangemang i.
    Sen syr jag linneservetter av ikeas kökshanddukar. Servettringar gör jag av toalettrullar och sen tapet runt om. Och sen av akvarell papper har jag gjort ett hjärta som jag kommer limma på toalettrullen. Och sen skriva gästens namn på. Sen kommer jag ha röda favourpåsar i organzatyg.

Malinmattias: rött är verkligen kärleken. Rosa som många har som tema är fint. Men jag är ingen rosa tjej annars så rött passar mig bättre. tack för tipset att söka på red wedding ibland tänker man inte så långt. 

• MalinMattias

Jag har vitt som tema, det är min stil. Skrattande Dock hindrar det inte att jag gillar när andra dukar i en annan färg med. Varför jag bad dig googla på engelska är för att det är betydligt fler och snyggare bilder då. Från amerikanska företag osv :)

• Rosi

Jepp visst är det kul...
    Jag trodde jag hade planerat mycket.. men du har kommit längre än mig... Jag får bestäma allt, men jag rådfrågar han ibland när jag är lite osäker.,
    Jag kommer att göra vägskyltar så det blir lättare och hitta.. :D

Som placeringskort ska vi ha ett äpple och sen ett grönt löv med namnet på.. =D fanns en bild här på BT som min sambo fastnade för...

Hur stor är erna budget??

• augusti2012

skratt.. mina vänner undrar om det är nu i augusti jag ska gifta mig med tanke på hur långt vi har planerat. 
    Har en son på 18 månader. Så det känns som man får ta lite i taget för att orka med.
    Det började med plastduken ifrån pappas jobb som han ordnade gratis när han jobbade extra (är pensionär). Sen har det rullat på.

Vi har ingen direkt budget. Men jag vill betala så lite jag kan för en sånn perfekt dag som möjligt.
    Kommer nog hamna på runt 30-35 000 kr. Beroende på maten och lite så.

Tycker rött med inslag av grönt är jätte fint.  

• Rosi

Okey, =) 
    Så tycker mina med.. har två på mitt jobb som gifter sig nu på lördag å nästa.

För typ en vecka sen hade de inte ens börjat med bordsplaceringen.. =P
    Jag har redan gjort en... men kommer göra om den när jag väl får svara från alla.. :D

Jag vill inte heller att det ska kosta en förmögenhet.. har ju inte de pengarna heller...  har en budget på mellan 30-40. Men försöker allt får ner priserna.. vi kommer ju inte köpa svin dyra ringar till ex.. Det vi kommer lägga pengarna är på klänning och maten...

Kommer ni ha buffe??

Svar på tråden Rött och vitt tema