• Brud2011

    Bröllopsfrisyr

    Hej!
    Det har visats ringar och klänningar här i olika grupper...men nu är jag nyfiken på hur ni haft/ska ha ert hår....Slöja? Tiara? Uppsatt eller utsläppt? Strikt, Romantiskt eller klassiskt?
    Så mycket att välja på och så svårt att bestämma sig....
    HJÄLP!

  • Svar på tråden Bröllopsfrisyr
  • Brud2011
    Pinkgrape skrev 2011-07-24 23:52:04 följande:
    Denna bilden är min inspiration, så det kommer bli något liknande, men inte exakt likadant. Till kommer jag ha en lång slöja, som jag fäster under precis som på bilden, och ett diadem :)


     


    Slöjan, beställt från Ebay.



     


    Diademet, köpt på Glitter.



     


     


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    I like it!!!! Underbar frisyr
  • Dannis


    Så här kommer mitt hår se ut ungefär, men jag ska fixa så att är två slingor som framhäver knuten, istället för som på bilden bara ligger huller om buller.
    Något jag inte kan bestämma mig om är huruvida jag ska ha snelugg eller inte. Mitt hår är fullt med virvlar så det är svårt att få det att ligga på något annat vis än i mittbena.
  • Pinkgrape
    Brud2011 skrev 2011-07-25 14:04:25 följande:
    I like it!!!! Underbar frisyr
    Tack :) Ska snart göra min andra provuppsättning och denna gången tillsammans med löshåret. Tror det kommer bli rätt bra :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Charlotte01
    Gwennie skrev 2011-07-25 08:55:55 följande:
    Jag ska åka iväg och göra en provuppsättning alldeles strax.
    Hoppas på en lite lös sidoknut och lagda lockar i den här stilen:


    Ska kombineras med den här fjäderprydnaden:


     



     


    Vilken snygg hårdekoration! Precis något sådan har jag tänkt mig. Får jag fråga vart du köpt den någonstans?


     

  • Pinkgrape
    Charlotte01 skrev 2011-07-25 20:39:04 följande:

    Vilken snygg hårdekoration! Precis något sådan har jag tänkt mig. Får jag fråga vart du köpt den någonstans?


     


    Ursäkta om jag hoppar in och jag vet inte vart hon har köpt sin, men det går att hitta väldigt många och fina såna på www.etsy.com :) Där har jag köpt min :) Tänkte bara tipsa.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Gwennie
    Charlotte01 skrev 2011-07-25 20:39:04 följande:

    Vilken snygg hårdekoration! Precis något sådan har jag tänkt mig. Får jag fråga vart du köpt den någonstans?


     


    Tackar!
    Köpte den på www.etsy.com hos säljaren kathyjohnson3. Hon är jätteduktig, men det finns många andra duktiga hantverkare som säljer via etsy också. Sök på feather fascinator så har du en härlig kväll framför dig :)
  • Brud2011

    Vilka fina uppsättningar! Tack för inspiration....det gav mig lite nya tankar och ideérSolig
    Ska göra provuppsättning om 1 vecka i morgon, ska bli såååå spännade.....Kyss
    Lägger upp en bild i denna tråden sen om jag kan!

  • marimekko86

    Jag kommer ha väldigt utsläppt hår då jag otrivs i uppsatt. Har lockigt av naturen så min frissa kommer locka håret vackert då mina naturliga inte alltid blir finfina

    Jag har långt hår också så vi fäster väl bort lite hår från ansiktet och sedan ska jag ha denna lite på sniskan framtill vid snedluggen jag kommer ha. Kommer bli fiiiiiint hoppas jag

  • Kicka

    Vill ha den här frisyren, fast med hängande lockar och så har jag lugg. Till det en tiara men den har jag ingen bild på utan den ligger i sin kartong. Den är guldfärgad med strass, pärlor och pärlemolöv på.


  • DonkeyLovesMonkey

    jag ska ha birdcage veil till denna uppsattning :)




    MonkeyLove....
  • Vichy
    MalinMattias skrev 2011-07-25 12:25:10 följande:
    Jag kommer ha en halvuppsättning något liknande på bilden och till det brudkronan från kyrkan jag gifter mig i. En underbar skapelse i guld! Skrattande


     


    Brudkronan från Marby Nya Kyrka


     


    Sådanna halvuppsättningar är jag KÄR i ! ^^
  • Niki

    Jag hade ingen aning om vad man kunder göra med mitt tjocka, raka hår.

    Bokade min tid hos den välkända frisören Natasha för fem månader sedan.

    Tog med mig bilder och gick dit. Hon gjorde test frisyrer som gjorde att vi kom fram till vad som var bäst för mig. Så proffsigt!! Nu känns det tryggt!!

Svar på tråden Bröllopsfrisyr