• Vargaland

Vem gör festhäftena?

Ja hur är det egentligen - är det brudparet eller toastmastern som ska göra det? Eller nån annan? Känns ju lite dumt att bestämma sånger som ska sjungas om det är våra namn i dem...
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Vem gör festhäftena?
  • Ciccci

Vi har gjort våra festhäften själva.
    har iofs inga sånger eller nåt sånt i, men bara ett litet festhäfte..

känner mig mycket bättre av att vi har gjort dom själva, eftersom jag inte tror att nån annan skulle göra dom..

men vårt är bara 4 sidor.. :)
    Räcker gott o väl!

• ClaraH

Vi gör vårtat helt själva, har för stort kontrollbehov för att lägga ut det på någon annan. Men det kändes ganska självklart, så att vi får det som vi vill ha det.

• solros1

Fastän jag har stort kontrollbehov och sitter o pysslar med ditten o datten (just nu sätter jag foto, namn o datum på tändsticksaskar som ska finnas på festen .) så var jag om det skk bli nån överraskning lämna över att göra festhäftet till min syster med familj.

Jag kommer dock att göra bordsplaceringsvisningen och gästbeskrivning själv. Det får bli ett blad som sätts i mitten på deras häfte.

• lundabrud

När vi var toatmasters gjorde vi dem (planerade, bestämde tema, printade papper, skar papper, häftade, knöt knutar, etc) tillsammans med brudparet, fast det var vi (toastmasters) som hade huvudansvaret. Vi samlade in info och kom med de flesta förslagen, de godkände.

• emeklund

Jag har oxå funderat på det, men då jag inte vill vara med i planerna kring middag/fest, mer än dukning och meny så har jag talat om för två nära vänner, mina tärnor och vår toastmadame att jag vill att de ska planera middag/fest. Jag vill att det ska vara lekar och spex under kvällen, och mycket tid för mingel, våra släkter känner inte varandra så jag hoppas att de ska göra det lite bättre när bröllopet är över Skrattande Så jag kommer be min toastmadame att göra häftet, sen om hon delegerar är upp till henne.

• IdaPierre

Jag gör det tillsammans med våran toastmadame. Vill vara med o göra det så vissa saker blir med i häftet så det blir som vi vill ha det :)

• klanto

Vi gör festhäftet själva med alla gästpresentationer, sånger, presentationer av oss (min blivande make beskriver mig och jag beskriver honom) samt lite pyssel, men innan vi skickar det till tryckeriet ska toastmadame och toastmaster kolla igenom, korrekturläsa och komma med kommentarer. TM får sedan helt bestämma själva hur de vill lägga upp sångerna och så...:)

• Future Mrs S

Pinkgrape: känner igen det där, ingen av våra vänner verkar intresserad heller. Jag gör festhäftena men skriver i tredje person typ "brudparet blablabla" istället för vi. Vi kommer inte ens ha en toastmadame eller master tror jag, ingen verkar intresserad.... :S

• förlovadflicka

Vi gjorde själva, om min mamma, som är toastmadame, skulle gjort dem skulle det bara bli en massa dåliga allsånger och saker som visserligen är trevligt men inte alls som vi ville ha det. Vi har hittat en massa roliga grejer som återspeglar vår flummiga humor som gör dem kanonbra :D

• jazzie78

Vi har lämnat över detta till toastmaster och två vänner till. Det enda vi är "inblandade i" är beskrivningarna av våra gäster.... resten blir en överraskning!!
    Som tack så ska vi köpa varsin present till dem....  det är det minsta vi kan göra för allt jobb de lägger ner. Men vi är otroligt tacksamma och tjejerna tycker det är jätteroligt med Glad

• lilja

Jag gör fram/baksida + det jag vill ska vara med, sen får våra toastmademes fylla i det de tycker ska vara med, sånger, pinsamheter om oss osv.
    Är ett kontrollfreak och vill ha det på ett visst sätt. Flört

* 21 juli 2012 *
  • Dez

Jag och min fästman har gjort festprogrammet själva... Cool

Vi lånade 3st andra festprogram från våra andra kompisar som har gift sig och kombinerade en egen.

Dez
Svar på tråden Vem gör festhäftena?