• Fru Pippi

Sminkösen avbokade idag- en vecka innan bröllopet!!!

Åh, vad faaan!! Jag måste få skriva av mig! Precis för en stund sedan ringde en kvinna fårn hårsalongen där jag bokat min brudsminkning samt håruppsättning och meddelade att de inte har någon som kan fixa mitt smink den 30/7. Tyvärr, var det enda hon sa. Jaha??!!! Men vad faan ska jag göra nu- när det är en knapp vecka kvar till bröllopet och allt är fullbokat?????? Jag är helt vansinnig och vet inte vad fan jag ska göra nu! Jag varnar er dock för Hår & Skönhetscenter på Bergvik i Karlstad! Boka INTE era behandlingar där!

• Svar på tråden Sminkösen avbokade idag- en vecka innan bröllopet!!!
  • Fru Pippi

Hej alla ni gulliga som svarat på denna tråd! Vet ni vad, det har löst sig! Efter att ha ringt runt halva morgonen ringde jag till salong Grym som "litenkaka" tipsade om och de var helt enastående och lyckades, trots semestrar och andra brudklädslar, fixa en tid även till mig- både smink & hår! :) Ska träffa frisören på torsdag för att gå igenom detaljerna men har en bra känsla för denna salong!
    Tack alla för era stöttande ord. Känns så skönt att detta löste sig för igår natt blev det verkligen inte mycket sömn! Nu kan jag fokusera på allt det andra som återstår!

• Maria

Phu tur de löste sig!!!

Gifter mig oxå den dagen och förra veckan hoppade barnvakten av! Men jag lyckades lösa de med bästa kompisen till stora killen och lilleman får va hos en arbetskamrat till mig!!

Hemskt när de blir sista minuten avbokningar!!

Nu håller vi tummarna att de andra bara faller på plats för oss!!

Stort Lycka till med både bröllop å äktenskapet!!

• Fru Pippi
    Maria skrev 2011-07-22 22:06:38 följande:

Phu tur de löste sig!!!

Gifter mig oxå den dagen och förra veckan hoppade barnvakten av! Men jag lyckades lösa de med bästa kompisen till stora killen och lilleman får va hos en arbetskamrat till mig!!

Hemskt när de blir sista minuten avbokningar!!

Nu håller vi tummarna att de andra bara faller på plats för oss!!

Stort Lycka till med både bröllop å äktenskapet!!

Jaa, fy för sista-minuten avbokningar! Ska absolut hålla tummarna för oss båda nästa lördag! vad roligt det ska bli! Tusen tack för lyckönskningarna! Önskar även dig ett stort lycka till! Vi får höras sen om hur allt gått! :)
  • bridetobe2013

Men alltså. Blir lite fundersam.... VEM avbokar ngt sådant 1 vecka innan? Nu menar jag inte bara sminkningen utan även barnvakt? Kom det upp ngt "viktigare" ?. Tycker det låter galet.

Vad skönt att hår och smink ordnade sig för dig.  Det får en ju att vara väldigt kritisk när det är min tur att boka. Hoppas ni får en underbar dag och lycka till...

• Fru Pippi

Jaa, visst är det konstigt med så sena avbokningar när det är en sådan viktig dag?! Orsaken varför är ganska oklar. Till mig angav de först igen orsak men när de ringde idag igen så sa de att det berodde på att tjejen som skulle fixa sminket hoppat av. Till min tärna sa de dock att sminkösen var mammaledig?! Men det kan väl inte ha kommit som en blixt från klar himmel?? Förvisso kan det ju vara frågan om en för tidig födsel men jag känner mig skeptisk eftersom vi fick olika förklaringar. Jag förstår att det kan köra ihop sig ibland men tycker att bemötandet kändes så oproffsigt och rörigt. Den ene visste inte vad den andre sa och neej, ett allmänt dåligt intryck!

• ninasjoholm

Jag jobbar som makeupartist och enligt mig är det helt j***a galet att avboka så nära inpå. Jag anser att om dom får förhinder på något sätt är det deras skyldighet att erbjuda en ersättare.

Det är sånt som inte får hända. Jag hoppas att dom hade en riktigt riktigt bra anledning! Dom ger sig själv ett dåligt rykte och vem som har läst denna tråden kommer någonsin att våga rekommdera deras salong till någon? Nej, superdåligt gjort av dom!

• Maria
    Fru Pippi skrev 2011-07-22 22:15:51 följande:
    Jaa, fy för sista-minuten avbokningar! Ska absolut hålla tummarna för oss båda nästa lördag! vad roligt det ska bli! Tusen tack för lyckönskningarna! Önskar även dig ett stort lycka till! Vi får höras sen om hur allt gått! :)

Hej!!
    Hur gick de för er?? Vi hade en helt underbar dag med underbara nära och kära!! Som dom bjöd på sig och hade fixat å trixat för vår skull!!! Tal, sång till min man, modevisning, gissa puss lek, å nakenspelning med stekpannor för de heliga!!!! Helt underbart kul!!!!! Tror aldrig jag har skrattat så mycket å blivit så rörd på samma dag!!!

De gick hur bra som helst med barnvakterna också!! Stora killen hade haft de hur kul som helst, såklart, hos bästa kompisen å lilleman hade myst massor med min underbara arbetskamrat!! Hon lyckades t o m ha kvar honom hemma hos sig till kl 2, sen ville han amma lite!!

• AlwaysAndForever2012

usch usch..min mardröm att någon ska bli sjuk eller avboka något viktigt. så som präst,sångare,smink allt..osch osch..vilken tur det löste sig. jag hade gått i väggen av ilska..

• Fru Pippi
    Maria skrev 2011-08-08 21:40:35 följande:

Hej!!
    Hur gick de för er?? Vi hade en helt underbar dag med underbara nära och kära!! Som dom bjöd på sig och hade fixat å trixat för vår skull!!! Tal, sång till min man, modevisning, gissa puss lek, å nakenspelning med stekpannor för de heliga!!!! Helt underbart kul!!!!! Tror aldrig jag har skrattat så mycket å blivit så rörd på samma dag!!!

De gick hur bra som helst med barnvakterna också!! Stora killen hade haft de hur kul som helst, såklart, hos bästa kompisen å lilleman hade myst massor med min underbara arbetskamrat!! Hon lyckades t o m ha kvar honom hemma hos sig till kl 2, sen ville han amma lite!!

Vad gullig du är som frågar och delar med dig av din dag! :) Vi hade en underbar dag som jag aldrig kommer att glömma. Vid 3-tiden sa dock min svärmor att nu såg jag väldigt trött ut och ordnade skjuts till hotellet för oss. :) Jag var så lycklig men oxå så himla trött!
  • Fru Pippi

Jaa, visst! Men jag upptäckte hur vänligt inställda folk blev när de hörde vad som hänt och att de verkligen försökte att hjälpa till. Hoppas, hoppas du slipper sådant!!

AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-12 23:10:48 följande:
    usch usch..min mardröm att någon ska bli sjuk eller avboka något viktigt. så som präst,sångare,smink allt..osch osch..vilken tur det löste sig. jag hade gått i väggen av ilska..
Svar på tråden Sminkösen avbokade idag- en vecka innan bröllopet!!!