Ingen pappa...
Måste bara skriva av mig...
För att göra en lång historia kort så blev jag och min helsyster utsatta för sexuella övergrepp av vår pappa när vi var små. Hon var 2 och jag 4 när detta uppdagades. Mamma fick ensam vårdnad och till en början fick vi bara träffa pappa med en kontaktperson närvarande. Pappa har idag ny familj med två barn och sambo och jag måste säga att jag tycker att vår relation bara blivit starkare genom åren. Och det som hände när vi var små är inget vi har pratat med pappa om. För mig är det passé och jag fokuserar på att må bra här och nu.
Nu, 21 år senare, har han av någon anledning berättat för yngsta systern (halvsystern) om detta. Givetvis i hans version är det inte han som gjort något fel utan det är min mamma som har tutat i mig en massa skit som jag sedan sagt till dagisfröknar och andra.. Så nu får JAG skit, mamma får en omgång till och han har sett till att min syster vänt mig ryggen. För hon vill inte ha nån kontakt med mig om jag inte "erkänner" för henne och pappa att jag "ljugit". Förlåt mig, men det var ett antal utredningar kring detta, soc var inkopplade och allt gjordes enligt konstens alla regler, och ALLA var enade om att mamma skulle ha ensam vårdnad och att jag och helsystern skulle skyddas. Varför kommer detta nu, 21år senare?! Är det ångest för att jag ska gifta mig?
Som det är nu vill jag inte att han eller hans familj kommer på bröllopet, vill inte ha nån kontakt med dem alls.. Men samtidigt är det min pappa, jag vill ha med honom på mitt bröllop..
Vet inte hur jag ska ställa mig till detta.... :(