• Johli

    Har du gift dig i Thailand???

    Vi ska gifta oss i Thailand och jag håller som bäst på med alla papper som ska ordnas - äktenskapscertifikat, vänner som ska intyga att vi inte redan är gifta på var sitt håll etc. Som jag förstått det ska dessa papper sedan skickas till ambassaden i Bangkok (svensk?!) och så utfärdar de ett intyg. Intyget ska sedan översättas till thailändska och sedan skickas till något som heter typ Amphur... Om jag förstått det rätt så är det denna Amphur-instansen som sedan "godkänner" vigseln och jag förmodar att de i sin tur skriver under intyget eller nått... sedan ska intyget på nytt översättas fast till svenska eller engelska så att det sedan kan överlämnas till skatteverket. Har jag förstått det hela rätt då?

    Måste vi fysiskt närvara vid något av dessa tillfällen eller skickar man det med posten?

    Gud så invecklat, men vi vill inte gifta oss hemma innan vi åker...

  • Svar på tråden Har du gift dig i Thailand???
  • Lokek9

    Vi vill också gifta oss i Thailand och söker på detta foume efter tips och råd!

  • miaik

    VI gifte oss i Thailand förra sommaren. Det kände som att det var många papper att fylla i men allt gick väldigt smidigt. Under vigseln (som jag gissar är på Koh Lanta) fick vi skriva under ett papper, det var allt. Sen skickades det papper till oss och vips så var allt klart. Så inga krånliga besök någonstans och inget krångel öht egentligen. 

    Lycka till!
     

Svar på tråden Har du gift dig i Thailand???