• RedHead

    Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D

    Gifter mig den 22:e juni 2012 och undrar om det är någon mer som gör det?


    Hade varit roligt att ha någon att planera, och dela tips och tricks med till Dagen D ihop med då gubben min gett mig fria händer.


    Lite tråkigt men hoppas det är fler där ute som gifter sig till nästa Midsommar :D

  • Svar på tråden Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D
  • 070831
    RedHead skrev 2011-11-19 21:59:29 följande:
    Ah, nej man knner väl själv att ibland vill man beställa korten och ibland vill man göra dom...
    Jag lär nog göra mina. Förhoppningsvis hahaha xD
    dom du har visat här i tråden är ju fina :)
  • RedHead

    Ja jag har fastnat för dom, tycker om saker som representerar naturen. och iom det är ett midsommarbröllop så kommer det va väldigt midsommrigt :P Midsommarstångsresning, midsommarkransar, fyllevisor och dans runt stången :D

  • 070831
    RedHead skrev 2011-11-20 13:06:13 följande:
    Ja jag har fastnat för dom, tycker om saker som representerar naturen. och iom det är ett midsommarbröllop så kommer det va väldigt midsommrigt :P Midsommarstångsresning, midsommarkransar, fyllevisor och dans runt stången :D
    låter ju inte fel .. vad ska ni ha för mad?
  • RedHead

    Förrätt blir Tre olika sorters Munsbitar.
    Laxfrestelse : Rund formfranska med vVispa ihop grädde och majonäs.Bred på rundlen och lägg en rundel ovanpå det och granera med Laxros, citronbit och dillvippa.


    Vild Frestelse: vispa ihop grädde och pepparrot.bred på en rundel och lägg på hackad persilja, lägg på en rundel till med pepparrots röra och persilja.granera med en rullad renstek och cocktailtomater


    Salamifrestelse: bred färskost på en rundel och lägg en rundel till ovanpå, granera med rullad salami, syltlök och hackad persilja.


     


    Man får två av varje då.

    HUVUDRÄTT: blir Varm och kall buffé , Vet faktiskt inte vad som ska ingå i den då det är en granne till mig som ska göra all maten. buffén fick hon själv bestämma så det blir varm och kall buffé, fast tror det kommer finnas kokt potatis med dill och inlagd sill, grillad kyckling, grillat kött. etcetc hahah

    Sen ska vi skippa efterrätten då Tårtan blir maffig


    Alla ska få en egen liten tårta som är 8x8x8 cm stor.
    Det kommer va furkantiga tårtbitar. Sen Min och m2bs bit kommer vara 8x8x16 så vi kan skära den i mitten. Lägger upp en bild på hur tårtan ska se ut med. Betala ca 2000kr för tårtan och då får jag ca 55 bitar :)


    Sen blir det också Vickning lite senare på kvällen, fruktplanka, lite chips och godis till barnen, kokt korv i bröd. För de som vill ha då.

  • RedHead


     


    Tänk dig Översta våningen, så ska allas små tårtor se ut. :3

  • 070831

    Vad fint det låter ju inte fel det med er mad .. jag hoppas gästerna tycker om det oxå :*)
    ikväll har jag gjort första layouten på svarskorten.. å sen visadet sig att min väns bröllop på midsommar blir inställt då hennes m2b blivit av med jobbet.. så synd..

    men ska lägga upp i mina bilder här men mappen är öppen för alla.. så kika där om du vill se svarskortet jag gjorde :d

  • sandratobias13
    RedHead skrev 2011-11-17 21:04:49 följande:

    Oj, ja men det låter som en bra idé!


    Lite tråkigt att jag inte kommer ha någon att planera med nu, men kanske man kan komma med tips och idéer tills ni gifter er iallafall :D


    Annars hoppas jag vi behåller kontakten på facebook kan ses evt nån dag ändå för en fika :D


    Kram på dig!


    Ja jag tycker vi kan ses ändå:) jag kommer ju ändå planera lite smått även om det blev förrskjutet ett år så:)
  • RedHead

    Sandra: Ja det tycker jag du ska ;) Bättre att ha så mycket som möjligt gjort tills dagen D!
    Ja klart vi ska ses, man kan ge tips och idéer ändå, :P

    070831: Ska bli spännande att kolla på dina bilder! Vad har ni för färgtema? :D

  • 070831
    RedHead skrev 2011-11-21 16:29:31 följande:
    Sandra: Ja det tycker jag du ska ;) Bättre att ha så mycket som möjligt gjort tills dagen D!
    Ja klart vi ska ses, man kan ge tips och idéer ändå, :P

    070831: Ska bli spännande att kolla på dina bilder! Vad har ni för färgtema? :D
    Vi har vitt silver grönt och lite blått
  • 070831
    RedHead skrev 2011-11-22 23:46:30 följande:
    Jättesnajsiga!

    Själv ska mina tärnor ha sånna här skor!

    www.hm.com/se/product/93706?article=93706-A
    Okej dom var ju oxå najs..
    Mina kommer mellan 7-20 dagar.. hitta dom på ebay o det tacka jag för att jag inte beställde dom andra som var lite mer dyrare.
    men men hjärtat var bara för sött..
    hoppas syrran gilar dem oxå

    men jag hoppas verkligen när väl mina andra syskon får reda på giftermålet att min älsta syrra är tärna att dom inte blir sura eller arga att jag inte valde dom oxå men som sagt så bor dom lite lång bit 3 h med tåg. från oss. när det ska igenomgås i kyrkan blir det för långt..
  • RedHead

    Själv ska jag bara ha två tärnor, Min barndomsvän och min Syster. Gubben ska ha två vänner som marskalker då han inte har några Syskon.


     


    Skulle de på något vis blir lite tjuriga så är det ju bara att säga som det är. :D

  • 070831
    RedHead skrev 2011-11-23 14:49:58 följande:

    Själv ska jag bara ha två tärnor, Min barndomsvän och min Syster. Gubben ska ha två vänner som marskalker då han inte har några Syskon.


     


    Skulle de på något vis blir lite tjuriga så är det ju bara att säga som det är. :D


    ja precis min syster var min sista utväg. o jag är glad att hon inte sagt någon information till far om detta för det ska bli sån överaskning i inbjudan har vi tänk :) det blir roligast då :D  ja precis håller med
  • RedHead

    Vi har det med hemligt. är bara mina tärnor och ena marskalken som vet om att vi ska gifta oss. skickar ju ut save the date kort den 26:e December.., Spännande och Nervöst.

  • 070831
    RedHead skrev 2011-11-23 19:22:00 följande:
    Vi har det med hemligt. är bara mina tärnor och ena marskalken som vet om att vi ska gifta oss. skickar ju ut save the date kort den 26:e December.., Spännande och Nervöst.
    ja det kan jag förstå :D
  • memelie

    Blåser lite liv i denna tråd! Nu är det ju inte mer än 9 dagar kvar (jag och min kära gifter oss den 23e). 
    Hur känns det för alla, vi är väl ändå några stycken som gifter oss under midsommarhelgen? Själv börjar jag bli nådigt pirrig och nervös. Kan verkligen inte fatta att det gått så fort och att det nu är dags! Helt galet.
    Skulle vara skönt att höra från ni andra hur det är för er och hur det går osv.

Svar på tråden Midsommarafton 22:e juni 2012, nån mer? :D