• goann

    Ger man present när man inte är bjuden på bröllop? (bara släkt)

    Släkten är bjudna på vår väns bröllop men inte vi vänner.

    Bör man ge dem present ändå? Gör man det isåfall innan eller efter?
    Vi ska snart ses för lite möhippeliknande sak och tänte om man ska ge ngt då.

  • Svar på tråden Ger man present när man inte är bjuden på bröllop? (bara släkt)
  • hedvig007

    Vet inte om man bör ge present, men jag tycker absolut man ska ge present om man vill glädja sina vänner. Man behöver inte ge något stort och dyrt, det är ju tanken som räknas. Jag vet inte om det finns någon etikett på före eller efter. Huvudsaken är väl att man hittar ett bra tillfälle, inte allt för avlägset från bröllopet, så möhippan låter väl bra, tycker jag. Jag har gett bröllopspresenter till flera mer avlägsna vänner och till arbetskamrater (men där är det ju oftast insamling på jobbet) och det brukar vara uppskattat.

  • passionsblomman

    Jag håller med ovanstående. Något bör tror jag definitivt inte finns, men absolut kan man uppmärksamma någons bröllop utan att vara gäst. Allt från telegram, blombud eller andra gåvor brukar uppskattas. Att skicka en härlig bukett till festlokalen som ställs på en ccentral plats, är tex inget ovanligt. (säger jag som florist), telegram är ju jättekul att få , som kan läsas under middagen, och vem skulle inte bli glad för en present som lämnas vid hippan som du sa? Följ hjärtat!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MuBu

    Vi skickade telegram till brudparet och det blev dom jätteglada av :)

Svar på tråden Ger man present när man inte är bjuden på bröllop? (bara släkt)