Jag tycker att dina vänner ska planera en hemlig hippa och inget du ska planera. Blir ju roliga med lite överraskningsmoment. Min har ännu ej varit, men detta skrev jag som inlägg på ett annat forum om min blivande makes svensexa:
Förra helgen var min m2bs svensexa. Har inte varit inne sedan förra fredagen så jag har inte kunnat skriva om det ännu.
Han blev på fredag kväll kidnappad av ett gäng "sheriffer" som satte på honom en dräkt som en av bröderna Dalton ur Lucky Luke, "min" berömda svensexa-huva (jag sydde den) och fotboja med kedja (i plast). Han hade ingen aning om att det skulle ske så när han såg hgenom fönstret att det stod ett gäng "sheriffer" utanför med armarna i kors och glodde in genom fönstret blev han lagom paff! Men han förstod och svor då en del åt mig, ha ha: -"fan för dig, fan vad elakt!" fast med ett leende hela tiden. Jag bara skrattade.
De tog iaf honom till en indianby i urskogen och lämnade honom med sovräck, kudde och en flaska konjak och sen åkte de. En gammal indian instruerade honom om olika "viktiga" uppdrag han behövde utföra, som att: Tälja hela vår familj i trä inkl hunden, lösa korsord, rubiks kub (endast en färg som tur var) och lite olika "mind puzzles". Han fick bara en telefon utan simkort att kunna ringa 112 och ingen annanstans. Han vaknade vid soluppgången (vid fyratiden på morgonen fick han senare veta) åt lite, badade i en sjö, gjorde ingenting, badade igen... Sen dök äntligen alla upp igen och drog med honom till stan där fler uppdrag väntade. Som att bada i Viskan (ån genom Borås) och göra "fräskatten" inför en egen-raggad publik, ha pruttkudde i byxan och sätta sig jämte folk, anordna 50-meterslopp med oskyldiga passerande, tigga åt sig en öl på uteservering och mycket mer.
När han badat i Viskan och klivit upp för att klä på sig lyckas han få båda benen i samma byxben på shortsen och vurpar PRECIS samtidigt som hans VD dyker upp med kamera i högsta hugg, ha ha haaa...
Sen fortsatte kvällen hemma hos marsalken i poolen, med grillat och alkohol. Och först på söndag återfick jag honom, i väldigt gott skick faktiskt! Han mådde riktigt bra, förutom att kroppen ömmade en del :)
Och jag är mycket misstänksam mot att min hippa blir i helgen. Är sjukt nervös. Är ju bara två veckor kvar till bröllop, så denna eller nästa helg är de enda som går och nästa helg har jag massor att göra så jag hoppas det blir nu i helgen.