• FruJ

Ni som gift er på Visingsö, se hit!!

Hej!

Jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar, och funderar på att gifta oss på vackra Visingsö!!

Jag har en del frågor till er som gift er där och hoppas ni har tid att svara Glad

Många av våra gäster är bilburna, hur gör man med transporten över till Visingsö?
    Hur många gäster hade ni?
    Vart gifte ni er, i någon av kyrkorna eller ute i naturen?
    Vart hade ni bröllopsfesten?
    Vad hade ni för bröllpsmeny?
    Vad blev kostanden för mat, dryck osv?
    Sov gästerna över på Visingsö?
    Vad blev i så fall kostnaden?
    Vilken tid hade ni vigseln?

Hoppas ni har tidoch orken att svara Glad

Tack på förhand

• Svar på tråden Ni som gift er på Visingsö, se hit!!
  • izredam

Min syster är döpt på Visingsö - men dopet var mer likt ett bröllop än mammas och hennes mans bröllop (de gifte sig i kyrkan med endast 8 gäster) så det kanske kan hjälpa dig lite i alla fall :)

Vi åkte tillsammans i bilar till gränna, ca. 30-35 personer. Sen tog vi färjan över till Visingsö (utan bilar), vi åkte remmalag bort till Kumlaby kyrka. Vi hade dessutom, i sann medeltida anda, lånat in en vän till familjen som är präst och brukar hålla i gudstjänsterna ute på medeltidsdagarna på Visingsö. Så vi hade en liten medeltida dopgudstjänst. Efter den åkte vi ner till Solbacken (www.restaurang-solbacken.se/) och åt middag, kommer inte ihåg exakt vad vi åt faktiskt - och dessvärre kan jag nog inte ge en vettig prisuppgift heller eftersom ägaren också är en vän till familjen så det var inte direkt deras ordinarie priser vi betalade... Men det stod en hel del på deras hemsida.

Eftersom det var ett dop så slutade festen också mycket tidigare, så alla åkte hem till andra sidan vättern efter festen :)

Svar på tråden Ni som gift er på Visingsö, se hit!!