• nike

Hej Hej!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 11:23
    Hej Hej.. Det där blev ju hur fel som helst!! Jag undrar om nån har tips om BETALFEST?? Jag funderar över att önska pengar så bröllopsfesten blir betald istället för att önska pengar till en bröllopsresa. Behöver tips för hur en sån inbjudan skulle kunna se ut!?

• Svar på tråden Hej Hej!
  • Chicita

Kuvertpris är väl det som gäller i så fall om du vill veta att du får in en viss summa.
    Du kan nog aldrig få så pass betalt att du går jämt upp. Men en del av festen i alla fall.

I så fall så formulerar du ju att ni istället för gåvor kommer att ha kuvertpris och hur stor summa det rör sig om.
    Ska barn vara med så kan det vara bra att säga att barn under X år är gratis och barn mellan X och Y år betalar halva priset... eller nåt sånt

• nike

Det skall jag skriva upp som ett tips! Tack! Andra..har ni några ideér på BRA fester som inte behöver blis sååå sjukt dyra...!!! Vad uppskattas egentligen??
    Jag vill gifta mig med kärleken i mitt liv, bjuda de jag älskar.. Ha en rolig fest med de vänner och släkt som betyder nåt!! Varför ska det vara såå dyrt?? Eller är det jag som är insnöad på att det ska vara på ett visst vis!??

• SnartFruSir

Det behöver inte bli så dyrt. Buffé är oftast billigare än 3-rätters middag. Bygdegård oftast billigare än lokal i stan. Titta över vilka kontakter ni har. Ju mer arbete ni själva orkar/kan lägga ner desto rimligare kostnad. Bara att goggla runt kan spara tusenlappar :) Jämför priser men tumma inte på det som är viktigast för er så blir det bra vad ni än väljer.

• ClaraH

Det jag tror uppskattas är att man får vara med och dela er dag. Jag tror inte alls ni måste bjuda på så mycket. Jag har läst att en del tar brudskål och kaffe med tårta efter vigsel, det kanske inte behöver kosta så mycket. Sen kan man fråga om gästerna vill följa med på restaurang till självkostnadspris. Men det ska ju vara helt "frivilligt" och formulerat så att man som gäst även kan välja att inte gå med på det. Ett annat alternativ kanske är att ni inbjuder till gemensam pic nic efteråt och ber att man tar med sig egen mat och ni bjuder på tårta och bubbel.

Eller att ni kan få hyra en billigare lokal och gör en enklare buffé. Be familjen om hjälp, det kan ju vara deras bröllopspresent till er.

Vad har ni för budget? Ni kan få många tips här om man vet det. Hur många gäster på ett ungefär?

• nike

Ååå tack! Jag får återkomma..har inte exakt bestämt antal än..det är ett helt år kvar hihihi...ute i god tid :) Men ska fila lite på antal..och det där med bufe är ju egentligen lysande... Det enda vi vill ha är att vi ska vara mätta och glada..med massa party! För mig går det lika bra med hamburgare BBQ typ hahaha! Vi ska ha en DJ..han kostar 5000kr men det är ett måste känner jag för att få ha ett riktigt party!
    På åteerseende!

• Brummelisa

Tja, om man vill bjuda släkt och vänner och inte vill ha så mycket - är väl smrögåstårta ganska enkelt - vilket man kan göra själv, och så är det gott ;)

• Kattpoet

Vi klarade  oss på 10 000 kr med DJ vi hade var min man förre detta arbetspartner, så det blev billigare och vi hade catering.

Det gäller bara att sätta  sig ner och tänka lite på vad som är det viktiga.   Man kan visst ha pappdukar utan att folk  gnäller , för gnäller de över dukarna så behöver de ett liv.

Samlingslokaler och bydgegårdar finns och oftas finns då  porslin, kolla upp vad som gäller ditt område.  Känner du inte tll området, blev vän med någon äldre som verkar bott där en evighet, de brukar veta var bydgegårdarna finns. 

Svar på tråden Hej Hej!