• RiNa

Hur lång tid för middag?

Sitter och försöker planera in för när vår Dj ska komma och börja spela. Det är jättesvårt att uppskatta hur lång tid middagen tar. Vi har tvårätters och sen tårta. Maten ska serveras. Hur har ni räknat, vilka erfarenheter har ni?

• Svar på tråden Hur lång tid för middag?
  • Chicita

Det hänger mycket på om det blir tal och spex och sånt också under middagen.
    Sånt kan dra ut på tiden... Men det är bättre att han kommer för tidigt och kanske får sätta sig och vänta en stund (han kanske kan få lite rester av middagen om det blir över när serveringspersonalen lagt upp maten och serverat + kaffe och tårta när ni har tagit det ni ska ha av den).
    Det kan ta tid att rigga för spelningen också. Och då är det bra om han är på plats så han kanske kan börja med sånt när ni har tagit tårta och kaffe så det inte blir så lång paus emellan sen

• 120530

Var på ett bröllop med trerätters för några veckor sedan är där hade de räknat med 1 timma per rätt, exkulsive tårtan. Det schemat höll ganska bra! Sedan minns jag inte hur lång tid det tog med tårtan, de dansade brudvals mm emellan.

• RiNa

Dansen kommer inte att vara i samma rum som vi äter. Så riggar utrustningen gör han tidigare. 1 timme per rätt kan nog bli bra, lite tal och lekar blir det ju. Tårtan kommer inte serveras utan då får alla gå fram och ta sin bit, det tar ju oxå en stund. Vill inte att djn ska komma för tidigt eftersom vi betalar per timme. Men det vore hemskt om han inte var på plats när vi är färdiga. Det är svårt det här.

• RiNa

Serveras avec eller tar man det själv tillsammans med tårtan?

• 120530
    RiNa skrev 2011-07-20 10:27:43 följande:
    Serveras avec eller tar man det själv tillsammans med tårtan?
    På de bröllop jag varit där man går fram och tar tårta själv har avecen stått upphälld jämte. Så får man ta den sorten man vill ha, serveringspersonalen fyller sedan på med fler glas allteftersom de går ut.
  • RiNa

Hur mkt avec ska man räkna på? Hur mycket rymmer ett glas?

• 120530
    RiNa skrev 2011-07-20 11:44:24 följande:
    Hur mkt avec ska man räkna på? Hur mycket rymmer ett glas?
    Jag tror man brukar säga 4cl. Man fyller inte upp glaset och det är inte heller brukligt med påfyllning.
Svar på tråden Hur lång tid för middag?