• Tessan­n
    Äldre 19 Jul 09:05
    2218 visningar
    2 svar
    2
    2218

    Säga det nya namnet?

    Ni som gift er.. säger ni att ni heter det nya efternamnet dagen efter ni gift er? Eller väntar ni tills allt blivit registrerat hos skatteverket och man fått hem bekräftelse?


    Ilandsproblem :)

  • Svar på tråden Säga det nya namnet?
  • Liliqu­e
    Äldre 19 Jul 09:28
    #1

    Oh, det "i-landsproblemet" har jag också funderat över! Fast jag kom fram till att jag nog tänker säga att jag heter mitt nya efternamn direkt. Lite som att man säger åldern man snart ska fylla fastän det är ett litet tag kvar till födelsedagen (om man inte kommit in i förnekelsestadiet och vägrar erkänna vad man faktiskt ska fylla förstås haha).

  • Äldre 19 Jul 09:42
    #2
    Lilique skrev 2011-07-19 09:28:58 följande:
    Oh, det "i-landsproblemet" har jag också funderat över! Fast jag kom fram till att jag nog tänker säga att jag heter mitt nya efternamn direkt. Lite som att man säger åldern man snart ska fylla fastän det är ett litet tag kvar till födelsedagen (om man inte kommit in i förnekelsestadiet och vägrar erkänna vad man faktiskt ska fylla förstås haha).
    Vadå? Jag slutade fylla när jag nådde 25-årsåldern FlörtOskyldig

    Nejdå, men jag tror att jag kommer tjuvstarta lite efter bröllopet. Men vi åker på bröllopsresan i våra gamla namn. Vi åker så snart efteråt och är borta så kort tid att vi ska hinna hem innan namnändringen gått igenom. Tänkte be prästen "glömma" skicka in papperna på en gång också för säkerhets skull... Hon kan göra det ett par dagar senare eller veckan efter eller nåt om det är ok med henne Glad
Svar på tråden Säga det nya namnet?