• appelbiten

Bjuda in sig själv...?

Hej,

Jag och min blivande har nu börjat planera vårt bröllop. ROLIGT! :) Denna glädje vill man ju gärna dela med sig, inte sant? Jag har till ex. suttit och tittat på bilder, avsnitt eller fått inspiration och sedan skrivit en kort rad om det på Facebook - då är det en del "vänner" och mer avlägsna släktingar som kommenterar och skriver-  "åh, det ska bli så roligt att få vara med den dagen!". Nu blir jag livrädd! Är det inte lite vågligt att skriva så och anta att man blir bjuden - just de som har skrivit så är inte tänkta som gäster, just för att de inte är särskilt nära vänner eller släktingar...

Hur avspisar man snyggt? 

Nu vågar jag inte längre skriva offentligt kring bröllop, med risk för liknande kommentarer. 

• Svar på tråden Bjuda in sig själv...?
  • mrs pitt

Herregud, vilka muppar det finns här i världen! Hur kan man bara anta att man ska bli bjuden...

Hur som helst, jag hade nog inte kommenterat deras inlägg utan bara låtit bli att skicka inbjudningskort. Då borde de fatta, fast jag har läst en del skräckhistorier här på BT om folk som ringer och frågar/gnäller över att de inte blivit bjudna.

• Chicita

Hmmm... reflekterar över att man kan välja att svara anonymt i denna tråd även om TS inte är anonym... Sånt brukar ju bara gå att göra i känsliga rummet... och då är ju alltid TS anonym...

Nåväl. Inte något jag behöver bry min hjärna med Flört 

--------------
    För att återgå till frågan då...
    Det kommer alltid finnas såna som bjuder in sig själva, såna som har åsikter om hur er dag ska och bör se ut, och vilken klänning du ska ha eller inte ha osv.

Du måste välja vilka du väljer att lyssna på och sen stänga ute allt annat "brus".
    För att avspisa dom lite snabbt och ändå relativt shysst så kan du helt enkelt säga att ni har inte tänkt över gästlistan än, men det är kul att veta att dom vill komma. Och att ni egentligen bara hade tänkt er närmaste släkten. Men om ni ändrar er så hör ni av er. Och att hur som helst så är dom välkomna till kyrkan om dom vill (för det kan du inte hindra) 

Svar på tråden Bjuda in sig själv...?