Nothjälp
Jag ska sjunga Maria Menas version av "I was made for loving you" av Kiss. Är det samma noter till hennes version som originalversionen? Jag hittar bara noter till Kiss-versionen.
Jag ska sjunga Maria Menas version av "I was made for loving you" av Kiss. Är det samma noter till hennes version som originalversionen? Jag hittar bara noter till Kiss-versionen.
Det beror på vilka instrument som ska spela låten, för sången är det inte direkt någon skillnad, förutom en del utsvävningar hon gör, men musiken är ju rätt annorlunda :) Allt beror på musikerna, kan man spela och sjunga så behöver man inte noter på en så enkel låt, jag och syrran spelar Menas version utan noter, man behöver inte ha särskilt mkt gehör :)
Jag ska sjunga den tillsammans med en pianist & han vill ha noterna, så han kan förbereda sig. Vi kommer inte hinna öva tillsammans förän en liten stund innan bröllopet... Han är körledare, så jag antar att han vet vad han gör. Jag har lovat att skicka noter på de låtar jag ska sjunga & detta är den ena.