• fru i august­i
    Äldre 16 Jul 17:21
    6677 visningar
    9 svar
    9
    6677

    Slimmande underkläder?

    Jag behöver någonting som håller in magen under min brudklänning. Gärna något korsettliknande som håller upp bysten samtidigt (men som inte syns genom klänningen... finns det?).
    Jag har provat maggördel på Lindex, men storleken som jag behöver för att den ska passa (40/42) blir för lång. Så när jag sätter mig så knölar sig skenorna.
    Någon som har något annat tips?

    Kommer ha en denna klänning

  • Svar på tråden Slimmande underkläder?
  • marime­kko86
    Äldre 16 Jul 18:15
    #1

    Finns ju annars sånna där trosor  som går riktigt högt upp som håller in magen, å så får du kanske ha en axelbandslös bh till....men det ska ju finnas allt-i-ett så att säga, men var?

    Kolla på BH-butiker som Twilfit, change, triumph eller andra som finns där du bor...de är ju lite mer specialinriktade än typ Lindex och Kapp Ahl osv.

  • sandra­leande­r
    Äldre 16 Jul 19:50
    #2

    Köpte en sån "kropps strumpa" på Nelly. Kanon bra! Go for it!!

  • fru i august­i
    Äldre 16 Jul 21:27
    #3

    Tack för tipsen! Ska kolla in Nelly, annars blir det till att gå runt och kolla i riktiga underklädesbutiker.

  • fru i august­i
    Äldre 16 Jul 21:56
    #4

    Sandraleander! Vilken har du beställt? Någon som går upp över bysten eller en "trosa" med HÖG midja och längre ben? Funderar på om "trosan" är bra?

  • sandra­leande­r
    Äldre 17 Jul 10:35
    #5

    Beställde den som slutar under bysten, det är en rejäl resårkant och den halkar inte ner, iallfall inte när jag glider runt i den hemma. Är bara lite orolig att det kommer bli för varmt...men vad gör man? Gifter mig nu på lördag! :)
    Köpte äver "kycklingfilé" på Nelly.com. med ett spänne i mitten. funkar bra på mig då mina tuttar är näst intill obefintliga! ;)
    Lycka till!

  • sandra­leande­r
    Äldre 17 Jul 10:35
    #6

    Nu såg jag att jag inte riktigt svarade. Tog den höga trosan med ben.

  • fru i august­i
    Äldre 17 Jul 12:03
    #7
    sandraleander skrev 2011-07-17 10:35:54 följande:
    Nu såg jag att jag inte riktigt svarade. Tog den höga trosan med ben.
    Tack!
    Den blir det nog för min del också!
  • fru i august­i
    Äldre 25 Jul 00:43
    #8

    Nu har jag hittat "mina" underkläder! 

    Wonderbra - Ulitmate Strapless Bra
    http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/underkläder/bh-toppar/wonderbra-690/ultimate-strapless-bra-690001-770/

    Och en midjeformare från Twilfit
    http://www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php?cat=7#Produkt_38

    Köpte faktiskt en "trosa" från nelly, med ben och hög midja också. Den är superbra. MEN mitt stora problemområde är magen som står ut mycket. Så jag prioriterar en gördel som formar midjan framför kroppstrumpan som visserligen håller in och lyfter ALLT, men inte formar midjan fullt lika mycket som gördeln.  

  • nawa
    Äldre 25 Jul 18:20
    #9

    Jag har 2 par trosor och 2 par strumbyxor från Spanx (www.spanx.com/home/index.jsp)

    Helt ärligt så finns det inget som slår Spanx. Jag trodde först att det bara ar för at känsidar fick betalt av Spanx som de sa att det var deras lilla röda mattan hemlighet, men nej! Jag tappar ca 1-2 klädstorlekar när jag tar på mig dom. Det enda är att det kan vara ganska svårt att komma i dom, det tar ca 3 minuter, men när de är på så är de på!

Svar på tråden Slimmande underkläder?