• Syllis 2012

    Ni som gjort eran egen brudbukett

    Hej!
    Ni som har gjort er egen brudbukett.Hur gick det?Gjorde ni buketten dagen före och förvarade i kylskåp?
    Jag vill göra min egen brudbukett.Men jag är mest rädd för att någon blomma bli vissen och "tappar huvudet".
    Jag har sett sidor på hur man binder sin brubukett själv.Men jag vill höra era erfareheter om att binda egen bukett.
    MVh
    Syllis

  • Svar på tråden Ni som gjort eran egen brudbukett
  • JplBelle

    Hej*!!

    Vet inte om du menar att du vill göra den själv eller om inte vill betala massa riksdaler för den?

    Själv åkte jag till en vanlig plantaffär och plockade ut de blommor jag ville ha så band de min brudbukett, två tärnbuketter och korsage för 260 kr!! Det jag i efterhand kunde gjort själv hade ju varit att linda dem med något band just vid stjälkarna annars var de hur fina som helst!
    Jag köpte dagen innan och satte dem i källaren där det är svalt, annars fungerar kylskåp perfekt.
    Ska du binda själv så gäller det att vara lite fingerfärdig och sätta dem snett i handen och sen binda hårt!Tror jag!

    = )

  • Tinzi
    JplBelle skrev 2011-07-16 20:11:57 följande:
    Hej*!!

    Vet inte om du menar att du vill göra den själv eller om inte vill betala massa riksdaler för den?

    Själv åkte jag till en vanlig plantaffär och plockade ut de blommor jag ville ha så band de min brudbukett, två tärnbuketter och korsage för 260 kr!! Det jag i efterhand kunde gjort själv hade ju varit att linda dem med något band just vid stjälkarna annars var de hur fina som helst!
    Jag köpte dagen innan och satte dem i källaren där det är svalt, annars fungerar kylskåp perfekt.
    Ska du binda själv så gäller det att vara lite fingerfärdig och sätta dem snett i handen och sen binda hårt!Tror jag!

    = )
    OJJ! Låter ju toppen! Har du nån bild? :) Priset avser totalkostanden då eller?
  • Syllis 2012

    JplBelle Tack för ditt svar Glad.
    Jag vill göra brudbuketten själv .

  • MickeAngelica2011

    Hej!


    Jag ska göra min själv, har även gjort några brudbuketter till kompisar o bekanta.    Det beror ju lite på vilka blommor tänker använda?   vart ska ni gifta er?


     

  • Syllis 2012
    MickeAngelica2011 skrev 2011-07-18 20:48:55 följande:

    Hej!


    Jag ska göra min själv, har även gjort några brudbuketter till kompisar o bekanta.    Det beror ju lite på vilka blommor tänker använda?   vart ska ni gifta er?


     Hej!
    Jag ska ha rosor och nejlikor i min bukett, kanske brudslöja i eller grönt.Vi gifter oss i Nyköping.


Svar på tråden Ni som gjort eran egen brudbukett