• Tårtsmula

    Provdukningen är klar... Rosorna ÅNGAR doft...

    Jag har gjort en provdukning idag och den blev jättefin! Men, nu börjar jag fundera på doften från rosorna. Buketten ångar dofter... Hjälp! Tänk om någon är känslig och ber att vasen ska flyttas...??? Hur gärna vill jag det efter så mycket pengar som vi har betalat.... Så, finns det rosor som inte doftar så mycket? Hur har ni gjort med dofter från buketterna på bordet?

  • Svar på tråden Provdukningen är klar... Rosorna ÅNGAR doft...
  • passionsblomman

    Vad i all världen är det då för rosor du köpt?
    För -tyvärr-så har de allra flesta rosor som säljs på snitt ingen doft alls, eftersom de är odlade på hållbarhet och av någona nledning verkar detta med långt vasliv förta doften. Det är tråkigt sällan man får känna rosdoft som florist, så jag är genuint nyfiken vad det är du fått tag i.

    Generellt sett så är det annars ingen bra idé med blommor som doftar starkt på borden där folk ska dels sitta länge och dels äta. Men rosor har jag aldrig varit med om att de skulle skapa sådana problem.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tårtsmula

    Jag har ingen aning om vad rosorna heter, men jag tycker inte alls det är ovanligt att rosor doftar.

  • Emblas Mamma

    Vi köpte stora, exklusiva rosor i vitt, men dom doftade inget sprciellt.
    Bara en svag doft som alla rosor brukar göra.
    Finns det roso dom luktar så mycket? Kanske ska köra på några som doftar lite svagare? Dom borde veta i blomhandeln..


  • passionsblomman

    Nähä? Väldigt väldigt få av alla de hundratals sorter jag själv sålt kan säljas med argumentet "för de doftar så underbart"så jag blir rätt förvånad att du tycker att du ofta känner rosdoft från snittblommor. Och lite besviken, jag hade hoppats få höra om någon ny, härligt doftande sort.- Klart det doftar lite färsk blomma, men verkligen inte de klassiska buskrosornas doft, .Den har gått förlorad. Så jag undrade bara om du hade hittat något särskilt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MickeAngelica2011

    jag tycker avanlanche rosor inte luktar mycket bara en svag doft. den är vit stor ros underbar vacker tycker jag. om du vill ha lite färg så finns det sweet avanlanche  (väldigt ljust rosa)

  • Tårtsmula

    Tack för tipset!


    MickeAngelica2011 skrev 2011-07-18 20:37:58 följande:
    jag tycker avanlanche rosor inte luktar mycket bara en svag doft. den är vit stor ros underbar vacker tycker jag. om du vill ha lite färg så finns det sweet avanlanche (väldigt ljust rosa)
Svar på tråden Provdukningen är klar... Rosorna ÅNGAR doft...