• Tårtsmula

Tips på var jag kan hitta vackra bordslöpare...???

Hej alla blivande brudar och redan gifta!

Vill ni hjälpa mig att hitta bordslöpare? Jag vill inte att de ska vara för breda, inte grälla, utan diskreta och ljusa. Inte platt enfärgade. Har ni tips...??!? Jag letar ihjäl mig....

• Svar på tråden Tips på var jag kan hitta vackra bordslöpare...???
  • Gottblåbär
    Hanna och Petter skrev 2011-07-18 22:59:54 följande:
    Våra löpare är 35 cm breda å då fick vi ut 4 per gardin (8/gardinpar). Våra bord är 80 cm breda om jag inte mins fel och då blir de rätt lagom breda, de ska ju inte täcka hela borden..
    Men ni ska ha dem liggande över bredden? Alltså tvärs över platserna eller? Inte i mitten längs med på längden. Hänger du med?

För om ett bord är 1,20 och man har längs med längden så får man ju slänga de som blir över om gardinlängderna är 2 meter, för då räcker ju itne de som blir över. Men de kanske räcker att göra 4 längder om bredden är så pass liten. Måste kolla hur breda bord vi har.

Va jag komplicerar till de;) 
  • Chicita

På panduro finns jättefin dekorväv.
    Snyggt att lägga som längsgående löpare, dom är skira så att bordsduken syns igenom och finns i massa färger.
    Här är ett exempel i rosa

30 cm bred och säljs som metervara för 19:- metern. Finns på andra bröllopssidor också och där tror jag att det finns mer att välja på och till billigare pris
    Exempel:
    http://www.vega-direkt.se/bordstillbehoer/tabletter/sizoflor-lopare.html
    http://www.brollopstime.se/shop/?artnr=z4
  • Hanna och Petter
    Gottblåbär skrev 2011-07-19 08:22:42 följande:
    Men ni ska ha dem liggande över bredden? Alltså tvärs över platserna eller? Inte i mitten längs med på längden. Hänger du med?

För om ett bord är 1,20 och man har längs med längden så får man ju slänga de som blir över om gardinlängderna är 2 meter, för då räcker ju itne de som blir över. Men de kanske räcker att göra 4 längder om bredden är så pass liten. Måste kolla hur breda bord vi har.

Va jag komplicerar till de;) 
    Vi ska ha dem i mitten av borden.. alltså på längden... Borden är 1,8 m så de blir ju endel över på kanterna men gardinerna är så breda att man löparna blir drygt 35 cm om man delar de i fyra delarn (alltdå 35*200 cm). 

Va man kan snurra till det ja. Tihi. ;) 
  • elinmartin

Ett jätte bra tips är TAPET, finns i alla färger mönster. jag har använt detta på en kompis bröllop så jag smyckade hennes bord. och jag kommer själv att andvända mig av det nu.
    Innan jag tar bort plasten på tapeten plockar min blivande fram kapochgersåg och delar den på mitten.

• LSJS

dekorväv från panduro, vi köpte 25 m rulle som räckte till 14 bord! Supersnyggt blev det. Vi hade grönt som tema så vi hade äppelgrön men den finns i ett antal olika färger och kostar 19 kr metern! Syns inte så jättetydligt på bilden men det blev liksom skirt och snyggt när den vita duken under lyser igenom.

20110528
  • LSJS

det finns en bättre bild i mitt bildgalleri hur det blev med det gröna mot det vita!

20110528
  • LaKatiiX

Vad tycker ni angående löpare till runda bord? Det är så fint med dekorväven från panduro men är osäker hur de skulle funka till runda bord :(

• AlwaysAndForever2012

Hur blir det om man har tex knoppa vita lakan under och lägger en tapet eller mer pappaktig löpare i mitten? ser det konstigt ut ?Eller ni som hade det, hade ni något annat under?

• Kattpoet

Det ser faktiskt snyggt ut, pappersduk löpare ligger väldigt stadigt på bordet och ser ut som en duk .

• Syrinx
    LSJS skrev 2011-07-30 14:17:01 följande:
    dekorväv från panduro, vi köpte 25 m rulle som räckte till 14 bord! Supersnyggt blev det. Vi hade grönt som tema så vi hade äppelgrön men den finns i ett antal olika färger och kostar 19 kr metern! Syns inte så jättetydligt på bilden men det blev liksom skirt och snyggt när den vita duken under lyser igenom.

Åh vilken vacker bordsdekoration! Ljuvligt verkligen!

OT - Någon som kan Mac och fattar hur man ska göra för att kunna förminska en bild? Det ser så tråkigt ut när det bara blir en massa kopierade bilder sida upp och sida ner, men ibland vill man ha med bilden man refererar till. Jag har läst att man ska kunna förminska en bild genom att dra i hörnen, men det funkar inte för mig. Tips, någon?
  • 4everwe2
    elinmartin skrev 2011-07-25 22:25:20 följande:
    Ett jätte bra tips är TAPET, finns i alla färger mönster. jag har använt detta på en kompis bröllop så jag smyckade hennes bord. och jag kommer själv att andvända mig av det nu.
    Innan jag tar bort plasten på tapeten plockar min blivande fram kapochgersåg och delar den på mitten.

Vi hade en vit duk och en svart/guldfärgad tapet ovanför. Tapet kan jag verkligen rekomendera, man slipper tvätta dukar, stryka och efter bröllopet  är det bara kasta :)

Med tapeter har man mer val möjligheter när det gäller färger tycker jag

Fru Björk
Svar på tråden Tips på var jag kan hitta vackra bordslöpare...???