• Binegar

Vad gör man på "festen"?

Vi gifter oss i augusti & har hyrt lokal där både vigsel & fest äger rum.
    Nu undrar jag lite hur vi ska styra upp festen. Vad för "aktiviteter" man ska erbjuda gästerna?

Jag tänker inte dansa någon bröllopsvals eller liknande!! Mycket möjligt att jag tar en svängom när småtimmarna närmar sig.

Vi tänker oss vigsel - förrätt - varmrätt - efterrätt .. men mer? Vad gör man på festen?
    Känns inte så kul att behöva sitta vid ett bord för att äta & bara "mingla" bort till ytterdörren för att röka.

Hjälp! Hur ska jag styra upp festen?!

• Svar på tråden Vad gör man på "festen"?
  • Oberon

Band, trubadur, eller liknande. Någon form av underhållning kommer få timmarna att flyga och alla vara nöjda.

• johanna suarez

Hej ett tips är att hyra in någon som kan bryta av och underhålla lite.
     Beroende av vad ni tycker om är till exempel en liten dansshow vackert (dansar själv olientalisk magdans på bland annat bröllop och möhippor). Eller någon som sjunger, trubadur som de ovan gav som förslag. När jag var på företagsfest hade de hyrt in komiker som pratade, kan oxå vara trevligt. Men allt är en smak sak. Lycka till =))

• förlovadflicka

Vår toastmadame tar hand om det, vi kommer ha lite lekar och sådant (vi gillar inte att dansa och har rätt få gäster med ganska hög medelålder så det blir ingen dans :)) Äta tårta är ju en bra punkt också :)

• marimekko86

Vi kommer försöka träna in en fin bröllopsdans med några finesser. Inte bryta av så det blir en rolig dans som många idag gör utan mer dansa riktigt bra och göra ett litet lyft eller så....min kusin är proffsdansare och ska lära oss   Men ni ville ju inte dansa, annars är ju det en underhållning som dessutom kanske kan få folk att släppa loss.

Jag har försökt få tag i en eldslukare, vore häftigt att gå ut en stund från lokalen i mörkret (gifter mig i oktober) och få se en spektakulär eldshow

Eller anordna fyrverkerier....eller så funderar vi på att skicka iväg sånna där ljuslyktor som lyfter iväg efter att man tänt i dem. kan ju bli maffigt att se flera sådana flyga ut över älven upp i himlen

Svar på tråden Vad gör man på "festen"?