• Anonym

Hur göra med toa-besök under den stora dagen???

Förlåt om jag tar upp något som är självklart för alla er andra. Det är kanske jag som gör en stor affär av det hela, men jag tänker på toa-besöken. Hur funkar det tex att gå på toa, om man har shapetrosor som går högt upp? Eller om man ska ha strumpor som sitter fast i en bustier, eller vad det kallas? Har ni redan klurat ut hur ni gör? Vad säger ni som redan är gifta, hur gjorde ni? Några tips till en blivande brud, som oroar sig? För kännedom, är inte låga trosor ett alternativ för mig, eftersom jag har en kroppsform som inte passar för den typen av underkläder. Men hur gör man då? 

• Svar på tråden Hur göra med toa-besök under den stora dagen???
  • Loche

Det där med shapetrosor vet jag inte, men om du har bustier med strumpeband så ta trosorna utanpå,,, inte innanför strumpebanden som man ser på alla bilder,,, det är omöjligt att kissa då! Skrattande

Själv körde jag en enklare variant. Torselette utan strumpeband och stay-ups. Glad

• Anonym
    Loche skrev 2011-07-13 13:01:04 följande:
    Det där med shapetrosor vet jag inte, men om du har bustier med strumpeband så ta trosorna utanpå,,, inte innanför strumpebanden som man ser på alla bilder,,, det är omöjligt att kissa då! Skrattande

Själv körde jag en enklare variant. Torselette utan strumpeband och stay-ups. Glad
    Tack, det var ett bra tips, det där med att ha trosorna utanpå!  
  • Anonym

Jag ska ha stay ups, gör allt mycket lättare känns det som... Sedan kanske man måste ha med någon som håller upp klänningen också... Hoppas att man inte har mens då bara!

• JT2010

Jag lät helt enkelt bli att gå på toa efter att jag tagit på mig klänningen. Kände aldrig att jag behövde gå på toa, hade så mkt annat att tänka på. =) Tog på mig klänningen kl 13.20 och tog av mig den runt kl 03.30. Jag hade oxå höga shapetrosor eller vad man ska kalla det för (gördel kanske? för att få en slimmad siluett) så enda alternativet för mig hade varit att ta av mig klänningen om jag hade behövt gå.

• SnuttisSessan

Jag ska också ha höga trosor och strumpbyxor och jag kommer ha med mig någon som kan knäppa upp klänningen (har dragkedja) och sen kan jag kissa och få ner trosor utan problem. Blir nog svårt om den inte är uppknäppt men har man inte strumpbyxor får man väl hålla trosorna i sidan om man inte vill ha med sig någon in ;)

• B2B

Ett tips om det är en klänning med stor kjol och ev. släp osv, är att dels som du redan blivit tipsad om att ta trosorna utanpå, och att du sedan lyfter upp kjolen och gränslar toastolen med magen åt ryggstödet. Då har du koll på allt tyg =)
    Lycka till

• Jag han

Jag kommer ha en "håll in" variant som är som en tubklänning. Suveränt!! Då kan man bara dra upp den lite när man ska gå på toaletten.

Hade en som var som en byxdel när jag var tärna. Hemskt! Det korvade sig när jag skulle försöka ta upp den. Jättesvårt...

Min kollega tipsade mig också om att sitta baklänges på toa. Med ansiktet mot toaletten alltså. Så klänningen hänger fritt baktill :)

• käresta

Hade själv också funderingar över hur man skall lyckas gå på toa.
    Var glad att TS ställde den frågan. Fick jag det problemet också löst samtidigt.

• Blivande fru Swärdh

Jag tog med mig en tjejkompis in på toa som hjälpte mig hålla upp kjolen, 3 ggr t.o.m.! Funkade perfekt. :)

Svar på tråden Hur göra med toa-besök under den stora dagen???