• Gwennie

    Dekorera resväska

    Har hittat en jättefin liten resväska i brunt skinn secondhand att använda den som kuvertlåda där gästerna kan lägga gratulationskort och presentkort - vi har enbart önskat oss sponsring av bröllopsresa i bröllopspresent, så det känns helt rätt.
    Jag har dock lite idétorka när det gäller att dekorera den. Vill gärna piffa till den lite och att det ska framgå vad den är till för, men vet inte riktigt hur... Undviker helst att göra hål i den eller klistra fast saker permanent, då det är en fin väska som jag känner att vi kommer att kunna använda i framtiden också.
    Några tips?
    Någon som själv har gjort liknande?

  • Svar på tråden Dekorera resväska
  • fasit

    Kanske dekorera med något som kännetecknar ert resmål om ni vet ungefär vart ni ska resa? Kanske packa ner några saker i den som ni behöver ha med så att man kan se om det tex är en solsemeter eller ngt annat?


  • tout lamour lamour

    Jag tycker att det låter häftigt att, som fasit föreslår, dekorera resväskan som just en resväska, med lite packning och kanske några "vykort" i locket eller så! Annars tycker jag att det här är sött:



  • Gwennie
    tout lamour lamour skrev 2011-07-12 22:54:34 följande:
    Jag tycker att det låter häftigt att, som fasit föreslår, dekorera resväskan som just en resväska, med lite packning och kanske några "vykort" i locket eller så! Annars tycker jag att det här är sött:


    Det här gillade jag! Tack!
    Enkelt att göra och skulle ju faktiskt gå utmärkt att kombinera med fasits förslag.
    Gottblåbär skrev 2011-07-12 22:28:27 följande:
    Skriv ut, klipp ut och hängfast lite resetags? Har fler på sparade på datorn om du vill ha.


    Jag tar gärna emot lite material. Jättesnällt!
    Skickar en epostadress till dig.
Svar på tråden Dekorera resväska