• Tri
    Äldre 12 Jul 21:10
    21701 visningar
    84 svar
    84
    21701

    Dalarna 2012

    Är det någon mer som planerar bröllop i Dalarna 2012?

    Vi planerar bröllop i februari 2012 och har än så länge checkat av klänning på "Att göra"-listan.

    Skrattande

  • Svar på tråden Dalarna 2012
  • Snojsa­n
    Äldre 19 Apr 20:39
    #71

    Hej alla Dalabrudar!

    Jag är nu gift! Varit fru i lite mer än 2 månader :). Så underbart och roligt det vara att gifta sig! Men ändå skönt nu, när man har landat och kommit tillbaka till vardagen.

    Vet egentligen inte varför jag gick in här, men såg att tråden var igång och tänkte att jag kan ge er tips och råd om det är någon som behöver och vill ha.Skrattande

  • FelizL­ane
    Äldre 19 Apr 20:54
    #72
    Snojsan skrev 2012-04-19 20:39:42 följande:
    Hej alla Dalabrudar!

    Jag är nu gift! Varit fru i lite mer än 2 månader :). Så underbart och roligt det vara att gifta sig! Men ändå skönt nu, när man har landat och kommit tillbaka till vardagen.

    Vet egentligen inte varför jag gick in här, men såg att tråden var igång och tänkte att jag kan ge er tips och råd om det är någon som behöver och vill ha.Skrattande
    Berätta om dagen :D
  • Snojsa­n
    Äldre 20 Apr 14:30
    #73

    Okej, här kommer en lite berättelseGlad

    Vi hade middag för alla gäster (85 pers) kvällen innan. Väldigt trevligt och uppskattat!

    4 februari 2012

    Började dagen rätt tidigt med en dusch och god frukost hemma hos min familj. Fick inte i mig så mycket då jag var rätt pirrig i hela kroppen.
    Det var sååå kallt, -31 grader visade termometern på när vi satte oss i bilen till frisören. Min bror skjutsade mig och min tärna.
    Make up artisten kom till frisören och sminkade mig medans frisören gjorde min tärnas hår. Även fotografen var med här. Frisören var så gullig och hade fixat med frukt, godis och skumpa! brorsan åkte och köpte sallad till alla och en gästbok som jag kom på när jag satt i stolen att jag hade glömt!! Ha ha, trodde verkligen att jag tänkt på allt... Men han löste det så fint.
    Jag var så sjukt nervös här att jag inte fick i mig så mycket här heller, men jag kände ingen hunger eller sug efter något på hela dagen.
    Vid 11.30 åkte vi super snygga i håret och världens bästa smink som höll sig hela dagen och kvällen, (fick bättra på läpparna vid tårtan).

    Hemma hos mina föräldrar bytte vi om. Nu kände jag mig som en prinsessa!! Det var jag, min tärna och min bror (som var maskalk och gick in med min tärna).
    Fotografen tog jätte fina bilder på mig när jag klädde på mig. Rekomenderar att ha fotograf redan från morgonen!
    Utanför huset stod hästen och släden som skulle ta oss till kapellet där min blivande man och hans två maskalkar (hans bror och bästa vän) väntade med alla gästerna.
    Det var så mysigt att åka häst och släde. Vi hade massa pälsar och det var -25 nu. Jag hade vita moonboots med fuskpäls som jag var väldigt glad över. Inget som syntes under klänningen och jag frös aldrig om fötterna.
    Massa turister var på väg upp till Sälen när vi åkte upp till kapellet och alla saktade in för att vinka och skrek "lycka till" genom bilrutan. Det var jätte roligt!
    När vi var framme blev det skobyte för mig och jag fick min underbara bukett och pälsen åkte av. Så började dom spela ingångslåten. Jag var så glad att se alla och speciellt min blivande som jag såg stå där uppe vid det lilla altaret med prästen och sina maskalkar.
    Jag börjar gå med min tärna och min bror efter mig. Några gråter redan nu och jag kunde inte sluta le!! Galen känsla!
    Vigseln var underbara med världens bästa solister och musik. Prästen har jag känt i flera år och han står nära min familj. Allt blev som vi ville. Personligt och massa kärlek. Den känslan när jag fick min ring och vi gick ut tillsammans som man och fru är obeskrivlig!
    När vi kom ut smög vi runt kapellet och gömde oss så alla gäster fick gå ut och vänta på oss. När vi kom ut igen blev det riskastning och miljoner kramar. Alla var så glada!
    Nu begav sig gästerna till festlokalen. Jag och min man med vårt brudfölje åkte iväg med hästen och fotografen.
    Vi fotade i 1,5 timme ute. Nu var det -20 och man blev rätt frusen nu. Killarna hade bara lackskor på fötterna.... dom har aldrig frusit så mycket sa dom , ha ha! Gullit av dom att hålla ut för fotonas skullSkrattande Det blev så fina bilder och jag satt även på hästen. Trodde aldrig att jag skulle komma upp på den stora hästen med min stora klänning, men det gickFlört.
    Efter fotograferingen åkte vi till festen där vår toastmadame hade underhållit gästerna med lite roligheter, matigare snittar och champagne.
    Vi hade brudskålen ute, fast det var så kallt men det var så fint och mysigt!
    Middagen var jätte god! Väldigt duktiga kockar. Vi fick massa fina och roliga tal, till och med ett från Schweiz genom skape. Dom hade inte möjlighet att komma, men hade klätt upp sig så fint och det visades på en projektorduk genom dator.
    Efter tårtan blev det vals och därefter var bandet igång och festen blev galet rolig! Alla dansade och jag hann nog faktist ha roligt med precis alla. Vi åkte från festen vid 02.30. Så glada och nöjda.
    Det jag ångrar lite är att jag inte hade någon "festklänning". Min klänning hade ganska långt släp och var rätt stor, så det blev svårt att dansa. Som tur var hade jag en väldigt fin långklänning nerpackad till bröllopsresan som jag satte på mig på natten. Så det gick ju bra än då.
    Dagen efter var det brunch och paketöppning med gästerna. Väldigt mysigt och roligt att få prata med alla igen. Höra lite om vad som hände när vi hade åkt, ha ha!
    På eftermiddagen begav jag och min man oss till Arlanda för 16 dagar i Thailand! Helt magiskt!

    Trodde jag skulle göra en kort berättelse... Men det är ju så mycket man vill ha med. Har kortat ner den lite.

    Kan lägga upp några bilder också...

  • AnnMur­r
    Äldre 7 May 22:32
    #74

    Snojsan, nu fick du mig att fälla tårar! Ser så fram emot vårt bröllop. Tack för att du delade med dig!

    Har efter många veckor kommit igång igen. Vi har så mycket annat att göra med visningar med huset. Nu har vi iaf fått lägenhet i Stockholm och idag blev lillans förskoleplats klar. Har även fått nästan alla uppgifter inlämnade till alla 5 kurser, så nu vågar jag kika på bröllopet igen. Det är mycket och jag trodde aldrig att jag skulle stressa, men kroppen känner nog av att det är mycket på G nu, för tankarna snurrar på kvällarna, det går inte att stänga av tyvärr. Har inte haft så här svårt att somna sen innan Julia föddes, och det är över 2 år sedan.

    Här finns dagens provdukningar iaf. :)

    finska-dalkullan.bloggplatsen.se/

  • AnnMur­r
    Äldre 12 May 17:32
    #75

    Liten tjuvik på klänningen. Visar inte hela, det kommer efter bröllopet. ;) 2 månader kvar! Vart tog tiden vägen?

    finska-dalkullan.bloggplatsen.se/

  • FelizL­ane
    Äldre 14 May 09:22
    #76
    Snojsan skrev 2012-04-20 14:30:02 följande:
    Okej, här kommer en lite berättelseGlad
    Vilken fin dag ni hade!!!
  • Miss CS
    Äldre 20 May 21:26
    #77

    Vi gifter oss den 11 augusti utanför Falun!

    Är det nån som har tips på ställe för att fixa hår och make i Falu-trakten? Funderar på att göra det själv, men det är ändå värt att kolla vad man kan få betala för att få det snyggare gjort och få bli lite ompysslad så där innan...

    Snojsan - det låter helt grymt, både möhippan och bröllopet (jag ville eg ha vinterbröllop, men min kille är mer förtjust i sommaren =)

  • bridet­obe201­3
    Äldre 24 May 21:49
    #78

    1 vecka kvar. Kan inte förstå att det snart är dags..... Shit! Nerverna på utsidan


    1/6 2012
  • AnnMur­r
    Äldre 30 May 13:06
    #79
    bridetobe2013 skrev 2012-05-24 21:49:48 följande:
    1 vecka kvar. Kan inte förstå att det snart är dags..... Shit! Nerverna på utsidan
    1/6 2012
    Jeiii! Gud.. jag är inte nervös ännu (periodvis lite, när jag fantiserar mig iväg), men jag är sådan som får bokstavligen ont i magen av nervositet och blir även dålig i magen pga det. Får hoppas de händer INNAN vigseln. Får se till att äta fiberfri frukost. :P Kommer säkert att skaka också, så funderar på om jag ska ha armcorsage istället för bukett.
    Nu känner jag nästan nervös för din skull. ;)

    Själv kan jag inte fatta att det är mindre än 2 månader kvar!

    Nu har vi valt vals. Ska, så snart sambons termin (juridikstuderande) tar slut i helgen, gå igenom psalmerna och in- och utgångsmusiken, planeringen för vigseln, snittar till mingeln medan vi fotograferas. Vi ska hitta någon som skall kunna hämta tårtorna, blommorna. Vi måste även hitta två st serveringspersonal. I värsta fall får vi hyra från catering och betala för 2 timmar för ca 1000 kr för båda, än 1000 kr privat för hela kvällen. :) Inte mer än så! Bara någon tar emot maten och fixar i ordning, så ordnar sig allting annat! :)
  • AnnMur­r
    Äldre 6 Jun 21:15
    #80
    bridetobe2013 skrev 2012-05-24 21:49:48 följande:
    1 vecka kvar. Kan inte förstå att det snart är dags..... Shit! Nerverna på utsidan
    1/6 2012
    Nu borde du vara gift, och vi vill veta om det blev nervöst? :)
  • MalinL­arsson
    Äldre 7 Jun 10:36
    #81
    Snojsan skrev 2012-04-20 14:30:02 följande:
    Okej, här kommer en lite berättelseGlad
    Vad härligt! Stort grattis till er!
  • bridet­obe201­3
    Äldre 7 Jun 20:21
    #82
    AnnMurr skrev 2012-06-06 21:15:32 följande:
    Nu borde du vara gift, och vi vill veta om det blev nervöst? :)

    Japp. Nu är jag gift!


    Sov HELA natten innan. Var helt lugn vid sminket. Hem och fixade håret... Fortfarande lugn. Satte på mig klänningen och slöjan. Fortafarande lugn. kl 14:00 började jag skaka som ett asplöv. Skulle åka och ta lite kort vid 14:30. Nerverna hade helt plötsligt kommit i kapp.


    Men allt gick bra och det var väldigt känslosamt. Synd att dagen tog slut så fort. Sen jobbade jag redan på söndagen så vardagen kom ikapp en lite för fort.


    Hade gärna dragit iväg och njutigt av nuet en stund till.......


    1/6 2012
  • bridet­obe201­3
    Äldre 7 Jun 20:22
    #83


    Ett kort min syster tog med sin iphone. har inga bättre just nu
    1/6 2012
  • MalinL­arsson
    Äldre 8 Jun 12:51
    #84
    bridetobe2013 skrev 2012-06-07 20:22:31 följande:


    Ett kort min syster tog med sin iphone. har inga bättre just nu
    1/6 2012
    Ååh, vad fin du var! Megastort grattis!!!
Svar på tråden Dalarna 2012