• smörblomm

Solariefläckar på skulderbladen!

Kommer att gifta mig i slutet av oktober och är väl höstblek igen då tyvärr. Tänkte lägga mig i solariet några gånger då så att jag blir några nyanser mörkare än brudklänningen....
    Jag brukar alltid få vita, runda fläckar på skulderbladen och det är ju inte så snyggt när man har axelbandslös klänning. Någon mer som brukar få det och har några tips om hur man slipper dem?

• Svar på tråden Solariefläckar på skulderbladen!
  • smörblomm

Det var ju smart! Tack för det.

• Eileme

Har läst någonstans för längesen att man måste se till att röra sig i solariet för att få ut blod i alla kroppsdelar, det är tydligen avsaknaden av det som gör att man får fläckar.
    Alltså, skaka loss axlarna lite då och då så ska du slippa fläckar...

Annars har jag hört att man ska vända sig så att man ligger på mage de sista 5 minuterna...det ska tydligen också hjälpa mot fläckar.

Är ju ganska vanligt att man får fläckar vid skulderbladen och precis vid rumpan eftersom de punkterna oftast pressas hårdast mot solariesängen.

Lycka till :)

• chrpe

Jag har haft samma problem, men som Eilemesäger så kan man vända på sig sista 4-5 min så försvinner det. Funkar perfekt!

• perfektionista

Detta var väldigt intressant information. Jag får själv alltid en fläck vid rumpan där man ligger mot solariet, men jag trodde att det berodde på att jag bränt mig där så många gånger i solariet så att huden blivit pigmentskadad. Skall absolut prova ovanstående. Jag har solat massor av solarium i mitt liv, men nu solar jag bara på somrarna.

• envyme

Vill bara säga en sak gällande att vända sig i solariet! Min kompis brukade alltid vända sig i solariet och tillslut så fick hon en pigmentfläck mitt på bröstet. Den är kritvit och rund och försvinner aldrig. Jag vet inte om det beror på solariet men hon trodde det iallafall! Jag vänder mig aldrig, kör på stå-solarium istället :)

Svar på tråden Solariefläckar på skulderbladen!