• hoodil­ady
    Äldre 11 Jul 15:35
    3426 visningar
    5 svar
    5
    3426

    Behöver du bröllopstips inom sthlm!? Här kommer flera!

    Vi gifte oss på Ludvigsbergs herrgård på Muskö utanför Nynäshamn. Det var fantastiskt vackert! Det var inte alls så dyrt som de övriga herrgårdarna i Sthlms området. 850kr/kuvert (2 rätters+valfri tårta).
    Cecilia som driver stället är väldigt produktiv, men otroligt vimsig, så det behövs flera påminnelser och mail för att allt ska stämma. Hon glömde bort oss flera ggr och lovade massa gånger saker hon inte kunde hålla i slutändan, tex så viktigt som att hon skulle renovera vinden och öppna 6 dubbelrum där (vilket betydde att alla våra gäster skulle få plats att sova över). 3 veckor innan så får vi reda på att inte alla kommer få plats, så vi tvingade henne att stå för mellanskillnaden på Skärgårdshotellet i Nynäshamn och även skjuts dit för gästerna.
    Men stället var fantastiskt och jag skulle aldrig velat ha bröllopet på ett annat ställe. Stooort plus till kocken!
    ludvigsberg.se

    Vi hade en vigselförrättare från Nynäshamns kommun som var jättegullig, Liselott Vahermägi. Ring henne!

    Vår DJ var supergullig, prisvärd och duktig! Han heter Bosse (DJ Bokoolio) www.bokolioo.se, vi betalade 3500kr, men han ville bara ha 3000kr för 4 h spelning, utlåning av utomhus ljudsystem.

    Min fantastiska frisör och make-up artist Mia Högfeldt. Jag önskar såå att våra vägar möts igen. Hon var helt otrolig, den energin hon strålade ifrån sig blev man knäsvag av. Vilken människa och OTROLIGT duktig!! Hon är skönhetsredaktör på Amelia. Hon tog 3500kr för hår och make-up. miahogfeldt.se/

    Vår fotograf Malin Norlén. Jättegullig människa som var väldigt duktig! Hennes man var med också och fotade oss med en Hasselblad (vilka otroliga bilder!!) Malin är absolut bäst på att fota färgbilder med mycket miljö. Jag själv tycker att hennes bildhantering kunde vara lite bättre, men det är för att jag jobbar i det yrket (är kräsen), men för det priset (4800kr - 3h foto+bildhantering+Högupplösta bilder på DVD) och för allt man får så rekommenderar jag henne STARKT! www.malin-fotograf.com

    Chokladhuset i Nynäshamn gör de mest fantastiska tårtorna man kan tänka sig. Louise som gjorde vår är helt otrolig. Vilken känsla! Hon levererar Nobelpralinen varje år sen 2006, så hon är bäst i branschen. Vi hade en chokladfrestelse med Seg Chokladtryffelbotten, mörk chokladmousse, vit chokladmousse och skogsbärspannacotta. www.chokladhuset.com

    Floristerna på Bellis Blomsterhandel i Nynäshamn, Annette där var en riktig superhjälte! Vilka blommor jag fick för nästan inga pengar alls, de levererade blommorna till herrgården och satte upp alla dekorationer!
    bellis.nu/brollop.html

    Sthlm Brud & Fest, den absolut bästa bröllopsbutiken i stan! Tjejerna som jobbar där är så himla gulliga, de får en att känna sig så vacker. De hittade min klänning åt mig, när jag fick på mig den grät jag av lycka!
    www.brudochfest.se/
    Det är knappt värt att gå till de andra butikerna i stan ;)

    Nästan allt jag använde på bröllopet kom från Etsy! (www.etsy.com)

    Hattbutiken ModeRosa i gamla stan. Där hade de så mycket fina håraccessoarer så jag flippade ut. De hjälpte mig att sätta i flor i den och allt. Vilken service!
    moderosa.se

    Lite bilder:






  • Svar på tråden Behöver du bröllopstips inom sthlm!? Här kommer flera!
  • hoodil­ady
    Äldre 11 Jul 15:38
    #1

    ytterligare ett tips:

    Tajmahal löshår på Drottninggatan. Jag köpte äkta hår på träns där för 580kr som matchade mitt hår perfekt! Min frisör satte in det skitsnyggt!
    www.tajmahal.se


  • majfli­cka
    Äldre 11 Jul 16:09
    #2

    Vackra bilder! Stort grattis!

  • hoodil­ady
    Äldre 11 Jul 16:31
    #3
    majflicka skrev 2011-07-11 16:09:25 följande:
    Vackra bilder! Stort grattis!
    Tack!!
  • CiaLia
    Äldre 11 Jul 22:17
    #4

    tack, så underbara bilder å massa bra tips, gillart!!

  • hoodil­ady
    Äldre 13 Jul 15:13
    #5
    CiaLia skrev 2011-07-11 22:17:51 följande:
    tack, så underbara bilder å massa bra tips, gillart!!
    tack!
Svar på tråden Behöver du bröllopstips inom sthlm!? Här kommer flera!