• Genera­lElect­ric
    Äldre 11 Jul 12:17
    3624 visningar
    14 svar
    14
    3624

    Video och några bilder från vårt bröllop den 17 juni

    Här kommer ett blogginlägg:
    vintageblomster.blogspot.com/2011/06/edward-gunilla-pampigt-varre.html
    och en kort videoinspelning från vårt intåg i Storkyrkan i Stockholm:




    Jag vill passa på att rekommendera Madelin Downey för både hår och blommor:
    www.downey.se/brollop
    Jag hör till dem som tänkt: "Äh, man behöver väl inte kosta på en bukett särskilt mycket, den ska ju bara användas en timme”. Är heller inte speciellt blomsterintresserad, och hade inte haft några föreställningar om vilken slags blommor jag skulle vilja ha i en eventuell bukett.
    Men jag är väldigt glad att vi (eller rättare sagt M2B, men på mitt förslag) beställde en fin brudbukett av Madelin! Förutom att den fanns i centrum både under vigseln och på middagen så syns den ju på nästan alla bilder – och jag blir så glad varje gång jag ser den.
    Nu har vi torkat blommorna, så den lever vidare i en vas hemma.
    Madelin gjorde också ett hästjobb med mitt hår och brudkronan, och är i största allmänhet en klippa under förberedelserna. Varm rekommendation! En dröm skulle vara att låta henne sköta blommor och dekorationer för ett helt bröllop, inklusive festen.

  • Svar på tråden Video och några bilder från vårt bröllop den 17 juni
  • nötmix
    Äldre 11 Jul 12:43
    #1

    Oj vad vackra ni var! Din klänning var jättevacker, får man fråga vart du köpt den?

  • Äldre 11 Jul 13:27
    #2

    Åh... Ni är jättefina!

  • Genera­lElect­ric
    Äldre 11 Jul 13:49
    #3

    Nötmix, visst får du det! Jag köpte den på Running of the Brides, en årlig brudklänningsrea i New York som butiken Filene’s Basement ordnade i vintras. Den är sydd i Kina, och hade inget speciellt märke alls.

    Tack, båda!

  • majfli­cka
    Äldre 11 Jul 14:00
    #4

    Grattis! Så fina ni båda var! Verkligen pampigt i kyrkan.

  • majfli­cka
    Äldre 11 Jul 14:01
    #5

    Jag ville boka Downey men hon var tyvärr upptagen vårt datum så är avundsjuk på er ;)

  • Genera­lElect­ric
    Äldre 11 Jul 17:53
    #6
    majflicka skrev 2011-07-11 14:00:52 följande:
    Grattis! Så fina ni båda var! Verkligen pampigt i kyrkan.
    Tack, majflicka!
  • Genera­lElect­ric
    Äldre 11 Jul 17:55
    #7
    majflicka skrev 2011-07-11 14:01:51 följande:
    Jag ville boka Downey men hon var tyvärr upptagen vårt datum så är avundsjuk på er ;)
    Ajdå, nästan läge att boka om datumet.
    Generellt tror jag att Madelin Downey är mycket bokad under högsäsongen (t ex lördagar i maj och juni) men annars är det nog inte omöjligt.
  • Willow­field
    Äldre 11 Jul 18:21
    #8

    Grattis underbart Solig och världens lycka till er båda

  • Genera­lElect­ric
    Äldre 13 Jul 13:55
    #9

    Tack, Willowfield!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 13 Jul 14:10
    #10

    Grattis grattis! Ni såg verkligen jättefina ut och din klänning.. wow! Den var otroligt vacker :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Genera­lElect­ric
    Äldre 13 Jul 15:41
    #11

    Tack, Pink Grape! Jag gillade också min klänning, och är lite ledsen för att jag inte kan komma på fler sätt att använda den. Kanske borde jag låta en fotograf ta fina trash the dress-bilder! Har inte alls gillat den genren tidigare, men har börjat ändra inställning.

  • Pinkgr­ape
    Äldre 14 Jul 10:22
    #12

    Haha ptja, varför inte? Jag tycker själv att det många gånger blir fina och roliga bilder. Har funderat på det, men min blivande vill att vi ska spara klänningen. Vi får väl se vem som "vinner" :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Genera­lElect­ric
    Äldre 14 Jul 16:10
    #13
    Pinkgrape skrev 2011-07-14 10:22:59 följande:
    Jag tycker själv att det många gånger blir fina och roliga bilder. Har funderat på det, men min blivande vill att vi ska spara klänningen. Vi får väl se vem som "vinner" :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Du kan ta sådana bilder och sedan kemtvätta, så blir den som ny igen -- ifall ni inte trashat den totalt! Det vill säga, du kan knappast hälla målarfärg över klänningen eller meka med en bil i den, men däremot ta fina bilder i en annorlunda miljö där den ”bara” blir lite smutsig(are).
  • Genera­lElect­ric
    Äldre 14 Jul 16:12
    #14

    En video till:


Svar på tråden Video och några bilder från vårt bröllop den 17 juni