• Future Mrs S

    Gör egna "vägskyltar"

    Vi har tänkt att vi ska ha några skyltar längs den sista biten av vägen, och då ska jag försöka mig på att göra dom själv. Någon som gjort liknande som kan visa hur dom gjort/hur det blev? :)

    Min första tanke var att skriva ut texten sätta på papp och plasta in på något sätt, men nu funderar jag mer på att måla utepanel (eller annan bräda/planka) vita med utefärg och sen texta på med färg och sätt på pinnar..
    Vad tror ni är smartast? Vi gifter oss i November så skyltarna bör stå emot väder och vind ;) 

  • Svar på tråden Gör egna "vägskyltar"
  • missyJ

    åh ja är oxå inne på de,typ som calligrafens skyltar dom kan ju inte vara så svåra att göra... Tips tips tips!

  • Future Mrs S
    missyJ skrev 2011-07-11 12:44:47 följande:
    åh ja är oxå inne på de,typ som calligrafens skyltar dom kan ju inte vara så svåra att göra... Tips tips tips!
    Precis! :D Fast billigare och lite "mysigare" ;D 
    Vad tror du om att skriva på målade brädor? :S dom lär ju hålla iallafall ;D

    Jag ska försöka tvinga m2b att göra en protyp senare idag så får jag se om det verkar ssom en bra ide..  
  • Yarrow

    Jag vet ett enkelt och jättekul sätt att få till en skylt man ställa precis var man vill.

    Man behöver en hink eller liknande och lite hobbtcement. Häll i cement i hinken, ta en rolig (eller tråkig pinne) och stick ner. När den sedan har stelnat (se till att ha något som gör att cementet inte fastnar i hinken) så har man en pinne på en platta man kan ställa var man vill.
    Det är både billigt och charmigt när man gör det själv :)

    Sen kan man göra skylten precis hur man vill. Skrivet på en bräda tycker jag är fint :)

  • Future Mrs S
    Yarrow skrev 2011-07-11 13:07:46 följande:
    Jag vet ett enkelt och jättekul sätt att få till en skylt man ställa precis var man vill.

    Man behöver en hink eller liknande och lite hobbtcement. Häll i cement i hinken, ta en rolig (eller tråkig pinne) och stick ner. När den sedan har stelnat (se till att ha något som gör att cementet inte fastnar i hinken) så har man en pinne på en platta man kan ställa var man vill.
    Det är både billigt och charmigt när man gör det själv :)

    Sen kan man göra skylten precis hur man vill. Skrivet på en bräda tycker jag är fint :)
    DET var ju en toppen bra ide!!! :D Tack! :D 
  • marimekko86

    Vi med ska ha en sån skylt och tänkte göra som beskrivet ovan. bara skriva på en planka som ser lite sliten och så ut, spika fast den på en pinne och antingen gräva ner i marken eller göra en cemetkloss att ha pinnen i

    Ingen kommer hitta till vår lokal annars :-P

  • Chicita

    Nu kommer jag in som en trist partypooper...
    men det är inte meningen. Vägskyltar är jättebra.
    Men om ni gör såna som är lätt flyttbara så bör ni komma ihåg att även andra kan flytta på dom...

    Ge gästerna en riktigt bra vägbeskrivning, skriv ut från Eniro eller liknande. Ställ gärna ut skyltar som komplement men har dom en karta eller vägbeskrivning så hittar dom även om någon lustigkurre har vänt/flyttat/ tagit bort skylten... 

  • marimekko86

    Vi kommer dela ut en karta och sedan kommer nog många ta taxi till lokalen eller så kan folk haka på en som hittar, typ min morbror som är nykter . Men det är lite skogigt och snårigt och man kan lätt missa att svänga ner mot vår lokal, så där kommer vi sätta en skylt, tror ingen kommer flytta på den då man vanligtvis inte rör sig i dem krokarna

    Men helt klart nåt att tänka på om man ska skylta mycket och på platser där mycket folk passerar.

  • Future Mrs S

    Vi kommer bara sätta upp skyltar den allra sista biten som är lite svår att hitta även om man får en bra beskrivning, säkert kommer folk köra efter varandra ändå men vi tycker att det är lite mysigt med några skyltar på vägen ;) Vi får hålla tummarna för att ingen tar bort dom.. Får sätta upp dom kvällen innan eller så. 

    Jag håller som bäst på med våra nu! Jag slänger upp ett par bilder senare idag! :D

    fortsätt gärna tipsa om hur  ni gjort? 

  • Future Mrs S

    Okey onödigt eller inte så tror jag att gästerna kommer tycka att det är mysigt att se våra skyltar den sista biten innan dom kommer fram.. Så jag har med hjälp av M2b gjort skyltar till oss idag. 

    Tog utepanel som var grundmålad vit redan och m2b sågade dom i lämplig storlek och vinkel på ena sidan sen målade jag dit våra namn och ett hjärta, och vi satte på ett litet hyllplan där vi tänkte ställa antingen en marshall eller ett gravljus om det regnar, kanske verkar makabert men dom tål ju regna iallafall ;D

    Jag bjuder på en bild, dock har vi inte satt dom på någon pinne än och dom står på tork just nu. Tror att vi kommer fästa dom på armeringsjärn som vi sen bankar ner i marken.



     Övervägde läänge om vi skulle sätta "hyllplanet" under eller kant i kant på skylten (hoppas ni förstår hu jag menar) men valde till slut att ha det så här för annar kommer marshallen/ljuset att sticka upp för högt, tror att detta blir snyggast när dom väl är uppe ;)

    Känner mig faktiskt nöjd, lite bridezilla och ville ha dom perfekta men lite kladd och kludd får jag väl stå ut med, m2b försäkrade mig om att det inte ser ut som ett dagisbarn har gjort dom ;D  
  • Rosi
    Future Mrs S skrev 2011-07-11 22:08:02 följande:
    Okey onödigt eller inte så tror jag att gästerna kommer tycka att det är mysigt att se våra skyltar den sista biten innan dom kommer fram.. Så jag har med hjälp av M2b gjort skyltar till oss idag. 
    Skit snyggt!! =)
  • MiaAnd

    Just ja, det ska vi lägga till på att-göra-listan! Vilken tur att jag kollade den här tråden! Börjar bli mycket att hålla reda på nu när det bara är några dagar kvar...
    Vi ska ha små vägskyltar på tårtan också :) för att illustrera vägen vi vandrat tillsammans (vi har flyttat runt en del). De har min blivande gjort i word och sen klistrat på små kartongbitar, som vi sedan fäst på små tandpetare. De ser ut som riktiga såna blå vägskyltar, fast i miniformat. :)

  • LindaochJohn
    Future Mrs S skrev 2011-07-11 22:08:02 följande:
    Okey onödigt eller inte så tror jag att gästerna kommer tycka att det är mysigt att se våra skyltar den sista biten innan dom kommer fram.. Så jag har med hjälp av M2b gjort skyltar till oss idag. 

    Tog utepanel som var grundmålad vit redan och m2b sågade dom i lämplig storlek och vinkel på ena sidan sen målade jag dit våra namn och ett hjärta, och vi satte på ett litet hyllplan där vi tänkte ställa antingen en marshall eller ett gravljus om det regnar, kanske verkar makabert men dom tål ju regna iallafall ;D

    Jag bjuder på en bild, dock har vi inte satt dom på någon pinne än och dom står på tork just nu. Tror att vi kommer fästa dom på armeringsjärn som vi sen bankar ner i marken.


     Övervägde läänge om vi skulle sätta "hyllplanet" under eller kant i kant på skylten (hoppas ni förstår hu jag menar) men valde till slut att ha det så här för annar kommer marshallen/ljuset att sticka upp för högt, tror att detta blir snyggast när dom väl är uppe ;)

    Känner mig faktiskt nöjd, lite bridezilla och ville ha dom perfekta men lite kladd och kludd får jag väl stå ut med, m2b försäkrade mig om att det inte ser ut som ett dagisbarn har gjort dom ;D  
    Jättefin!
  • Chicita
    Future Mrs S skrev 2011-07-11 22:08:02 följande:
    Okey onödigt eller inte så tror jag att gästerna kommer tycka att det är mysigt att se våra skyltar den sista biten innan dom kommer fram.. Så jag har med hjälp av M2b gjort skyltar till oss idag. 



    Jättefina Glad
    Och om det är mig du vänder dig till med meningen jag lämnade kvar i ditt inlägg, så skrev jag aldrig att det var onödigt med skyltar. Jag antar att det är mig eftersom jag är den enda som påpekat något negativt alls nämligen Flört
    Jag har viss erfarenhet av skyltar eftersom jag många gånger har skyltat upp till utställningar, hopptävlingar och annat. Och det verkar som att många tycker att det är jättekul att vända skylten och låta folk åka fel...

    En variant kan vara att ni skickar iväg någon som hittar ett par minuter i förväg så kan dom vända tillbaka skyltarna ifall någon har flyttat på dom Glad 
  • Future Mrs S
    Chicita skrev 2011-07-12 10:41:31 följande:
    Jättefina Glad
    Och om det är mig du vänder dig till med meningen jag lämnade kvar i ditt inlägg, så skrev jag aldrig att det var onödigt med skyltar. Jag antar att det är mig eftersom jag är den enda som påpekat något negativt alls nämligen Flört
    Jag har viss erfarenhet av skyltar eftersom jag många gånger har skyltat upp till utställningar, hopptävlingar och annat. Och det verkar som att många tycker att det är jättekul att vända skylten och låta folk åka fel...

    En variant kan vara att ni skickar iväg någon som hittar ett par minuter i förväg så kan dom vända tillbaka skyltarna ifall någon har flyttat på dom Glad 
    Nej men herregud, tro inte det! Jag menade att dom säkert kan vara onödiga i allmänhet, alltså folk kanske inte ens lägger märke till dom! :D 

    Vi tänkte att vi sätter upp skyltarna dagen innan så får någon kolla samma dag att de sitter rätt. Men jag tror det ska vara ok för det är ingen väg där många går eller där det finns mkt busiga ungdomar ;D 
  • Future Mrs S

    Kul att ni gillade dom! :D Jag har gjort klart alla fyra nu men nu kliar det liksom i fingrarna efter ett nytt pyssel :D 
     

Svar på tråden Gör egna "vägskyltar"