• Eileme

    Bukett eller handledsblomma?

    Jag har alltid sagt att jag inte velat ha någon bukett i handen under vigseln. Jag har istället haft ideér om att ha en handledsblomma...

    Min blivande tycker dock att buketten hör till så nu velar jag lite fram och tillbaka...

    Köpte blommor igår och provband lite (binder blommorna själv även till bröllopet)

    Tycker att båda blev himla bra så det gjorde inte saken lättare...vad tycker ni??

    (Tillägger förresten att jag ska ha helt andra färger på blommorna till bröllopet, vi gifter oss i September så jag tänker mig höstiga fäger med rött och kanske lite orange el. cremefärg. Klänningen är vit...)

  • Svar på tråden Bukett eller handledsblomma?
  • Eileme

    Attans...tryckte på fel knapp...
    Här kommer bilderna;



    En liten bukett typ den här, fast i andra färger...


    Eller en handledsblomma??

    Vi kommer förresten att gå fram till vigselförrättaren hand i hand så jag behöver inte direkt ha någonting att göra med händerna heller...vet att många motiverar sin bukett med att det är skönt för att man vet vad man ska göra av händerna :)

  • Pinkgrape

    Jag tycker det var fint med både och, kanske att handledsblomman blir aningen liten :)
    Du har aldrig funderat på en sån boll? Den kan man ju som hänga över handleden, eller hålla i handen och känns lite mer brudigt tycker jag :)

    Typ såhär, fast med andra blommor då.



    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Charmina
    Pinkgrape skrev 2011-07-11 10:48:48 följande:
    Jag tycker det var fint med både och, kanske att handledsblomman blir aningen liten :)
    Du har aldrig funderat på en sån boll? Den kan man ju som hänga över handleden, eller hålla i handen och känns lite mer brudigt tycker jag :)

    Typ såhär, fast med andra blommor då.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag tycker det är jättevackert med 'blomboll'!!! Så snyggt och vackert.
  • Eileme
    Pinkgrape skrev 2011-07-11 10:48:48 följande:
    Jag tycker det var fint med både och, kanske att handledsblomman blir aningen liten :)
    Du har aldrig funderat på en sån boll? Den kan man ju som hänga över handleden, eller hålla i handen och känns lite mer brudigt tycker jag :)

    Typ såhär, fast med andra blommor då.

     


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Just det...det är ju ett bra mellanting :)

    Tycker att det är synd att man bara har sina blommor under själva cermonin, sen ställer man ju den fina buketten ifrån sig....

    Men man kan ju kanske ha både och...när man ställer ifrån sin buketten/bollen så kan man sätta på en handledsblomma :)
    Så får man lite av båda!
  • Charmina
    Eileme skrev 2011-07-11 12:15:30 följande:
    Just det...det är ju ett bra mellanting :)

    Tycker att det är synd att man bara har sina blommor under själva cermonin, sen ställer man ju den fina buketten ifrån sig....

    Men man kan ju kanske ha både och...när man ställer ifrån sin buketten/bollen så kan man sätta på en handledsblomma :)
    Så får man lite av båda!
    Tycker jag låter som en bra idé :)
Svar på tråden Bukett eller handledsblomma?