• ElinFalk85

Sheer Cover. Någon som testat?

Hej!
    Någon som testat Sheer Cover?
    Vad tyckte ni om den isf?

• Svar på tråden Sheer Cover. Någon som testat?
  • sommarblommor
    ElinFalk85 skrev 2011-07-10 11:26:53 följande:
    Hej!
    Någon som testat Sheer Cover?
    Vad tyckte ni om den isf?
    Jag har testat och tycker om det.  

• sommarblommor
    sommarblommor skrev 2011-07-10 11:50:20 följande:
    Jag har testat och tycker om det.  
    Reklamen håller faktiskt vad den lovar, vilket inte brukar va så vanligt. 
  • Vi2alltid

Är det den som de börjat göra reklam för på teve, med massa kändisar, som inte känns så mycket som "smink" utan väldigt naturligt??

• ElinFalk85
    Vi2alltid skrev 2011-07-10 17:46:33 följande:
    Är det den som de börjat göra reklam för på teve, med massa kändisar, som inte känns så mycket som "smink" utan väldigt naturligt??
    aa precis
  • Vi2alltid
    ElinFalk85 skrev 2011-07-10 19:32:42 följande:
    aa precis
    ah. Den skulle jag också vilja veta mer om
  • Bridezilla11

Sheercover är det bästa jag testat faktiskt (om man bara tänker utseendemässigt)

DOCK skulle jag aldrig köpa det igen, för jag fick TYVÄRR jättemycket finnar av det (förmodligen av primern som känns silikonaktig, men utan den blir det inte alls samma resultat)

• Vi2alltid
    Bridezilla11 skrev 2011-07-11 09:44:30 följande:

Sheercover är det bästa jag testat faktiskt (om man bara tänker utseendemässigt)

DOCK skulle jag aldrig köpa det igen, för jag fick TYVÄRR jättemycket finnar av det (förmodligen av primern som känns silikonaktig, men utan den blir det inte alls samma resultat)

ajajaaj! då ska jag garanterat undviika den, jag som har problemhy!

lite konstigt då man säger i reklamen att den inte täpper till, har jag för mig.....

• ElinFalk85
    Vi2alltid skrev 2011-07-11 10:30:27 följande:

ajajaaj! då ska jag garanterat undviika den, jag som har problemhy!

lite konstigt då man säger i reklamen att den inte täpper till, har jag för mig.....

samma här ush ush
  • Mirjami

Jag är så inne på att köpa Sheer cover. Men hur funkar reklamationsrätten? De säger ju att man kan få pengarna tillbaka om man inte är nöjd, även om man använt upp allt. Så om ni fick finnar borde ni kunnat reklamera väl?

Har ni testat Pro active då? Jag har en kompis som säger att det är det bästa hon någonsin haft. Om man använder det MED sheer cover kanske finnarna kan undvikas? Någon som vet?

• ElinFalk85
    Mirjami skrev 2011-07-11 11:13:23 följande:

Jag är så inne på att köpa Sheer cover. Men hur funkar reklamationsrätten? De säger ju att man kan få pengarna tillbaka om man inte är nöjd, även om man använt upp allt. Så om ni fick finnar borde ni kunnat reklamera väl?

Har ni testat Pro active då? Jag har en kompis som säger att det är det bästa hon någonsin haft. Om man använder det MED sheer cover kanske finnarna kan undvikas? Någon som vet?

hurru du det där kanske funkar. bra tanke =)
  • ElinFalk85

från proaktivs frågelåda på nätet.
    21. Kan Proactiv användas tillsammans med make up?
    Ja, men du bör använda oljefri make up som inte täpper till porerna (t.ex. en mineralfoundation som Sheer Cover). Undvik make up när du tränar.

• SloveP

Jag har problemhy och provade sheer cover..Inte bra!! Fy, det blev mer glans o glitter i fejjan just det som jag inte ville ha..Det verkade ju så bra men concealern blev som en fläck och det hela såg inte bra ut..Tyvärr.

Har istället nu prövat och köpt Teint idol från lancome som ger ett jämnt och inte glansigt resultat.
    Det är inte första mineralsminket jag provat och upplever att det har en tendens att glittra, och har man problemhy så kanske man inte vill ha extra shine eller glans/glitter.....Det funkar säkert skitbra på er med perfekt hy, men inte fint på oss med problem hy.

• Bridezilla11
    Mirjami skrev 2011-07-11 11:13:23 följande:

Reklamationsrätten funkar kanon, jag reklamerade det =) Dock förlorar du cirka 160 kr totalt på frakten.

Mitt absolut bästa tips jag har till er som vill hitta bra smink, är Kanebo total finish. Jag har använt det sedan jag var 14 år (trots att det är så dyrt) För när jag väl testade det så var jag helt fast. Har ALDRIG varit så fin förut. Och jag som har sämsta huden i hela Sverige, får inte en endaste finne trots att jag använder det varje dag. Det som är bra är att det fungerar som både foundation och puder (men du blir helt matt, ingen krämig konsistens alls) Ta på ett lager, vill du täcka mer så kör du bara en runda till (och en till och en till och en till om du nu vill det). Köper ni det i affär, kostar bara pudret 405 kr (utan dosa, ligger i en refillask) Vill ni ha en dosa och appliceringssvamp kostar det 200 kr. Dock kan ni låta pudret ligga i refillförpackningen, funkar om ni bara ska låta sminket ligga hemma. Bara en svamp kostar 100 kr. Det är viktigt att ni använder just Kanebos svamp. Jag har testat andra, och pudret lägger sig inte alls bra då (täcker ingenting)

Nu blir detta väääääldigt långt, men mitt sista tips är att gå till en fysisk butik första gången ni köper. Nyansen man ska ha är svårare att hitta själv än vad man tror! Och sist men inte minst; det räcker länge!

• ElinFalk85
    Bridezilla11 skrev 2011-07-11 22:01:30 följande:

Reklamationsrätten funkar kanon, jag reklamerade det =) Dock förlorar du cirka 160 kr totalt på frakten.

Mitt absolut bästa tips jag har till er som vill hitta bra smink, är Kanebo total finish. Jag har använt det sedan jag var 14 år (trots att det är så dyrt) För när jag väl testade det så var jag helt fast. Har ALDRIG varit så fin förut. Och jag som har sämsta huden i hela Sverige, får inte en endaste finne trots att jag använder det varje dag. Det som är bra är att det fungerar som både foundation och puder (men du blir helt matt, ingen krämig konsistens alls) Ta på ett lager, vill du täcka mer så kör du bara en runda till (och en till och en till och en till om du nu vill det). Köper ni det i affär, kostar bara pudret 405 kr (utan dosa, ligger i en refillask) Vill ni ha en dosa och appliceringssvamp kostar det 200 kr. Dock kan ni låta pudret ligga i refillförpackningen, funkar om ni bara ska låta sminket ligga hemma. Bara en svamp kostar 100 kr. Det är viktigt att ni använder just Kanebos svamp. Jag har testat andra, och pudret lägger sig inte alls bra då (täcker ingenting)

Nu blir detta väääääldigt långt, men mitt sista tips är att gå till en fysisk butik första gången ni köper. Nyansen man ska ha är svårare att hitta själv än vad man tror! Och sist men inte minst; det räcker länge!

Jäkligt bra tips =)
Svar på tråden Sheer Cover. Någon som testat?