Grupp-uppdrag till festen?
Vi kommer ha ett lite större uppdrag per bord som gästerna får "redovisa" efter middagen. Kommer ha runda bord med 6-7 pers kring varje bord.
Har ni tips på lagom oseriösa uppdrag som kan passa?
Vi kommer ha ett lite större uppdrag per bord som gästerna får "redovisa" efter middagen. Kommer ha runda bord med 6-7 pers kring varje bord.
Har ni tips på lagom oseriösa uppdrag som kan passa?
Vad menar du för typ av uppdrag? Ska hela bordet göra dom alltså och inte bara enstaka?
Bröllop jag varit på har haft att några får ett kuvert med ett uppdrag i och sen frågas gästerna ut om hur väl uppdraget har gått.
Jag skulle presentera mig med fel namn - komma på mig själv och rätta till det
En annan skulle prata engelska lite då och då
Någon skulle skåla minst en gång var 15:e minut (alltså en gång på 15 min, så det kunde gå 30 min emellan två och så tog han två skålar på raken)
Någon skulle högt och tydligt säga att han var SÅÅÅÅ mätt och det var jättegod mat - och sen fråga om han fick ta en tretår på maten... och knata iväg och fylla på tallriken en tredje gång.
Ska du göra uppdrag bord för bord och inte har något emot om det låter lite och avbryts lite under middagen så kan du ju ge varje bord i uppdrag att utbringa en skål - och att skålen måste innehålla ett specifikt ord.
Barnbordet kan väl rita av er? Eller rita en bild på vad som hänt under dagen. Så kan ni sätta samman till ett collage sen - fota av och skicka ut med tackkorten
Mycket hänger ju på hurdana personer som kommer på bröllopet...
Vissa vill ju verkligen inte vara med på saker där dom måste prata högt eller uppträda. Så det gäller ju att rätt uppdrag hamnar på rätt bord så att säga
Men ett bord kan väl få i uppdrag att se till att alla skriver i gästboken?
Ett bord kan skapa ett "bröllopsdagshäfte" med uppdrag ni ska göra 10 bröllopsdagar framöver. Typ "År 1 - genomför en romantisk middag på tu man hand" - "År 2 - Ge varandra en skön massage på minst 20 minuter" osv
Ett bord kanske kan skriva frågor till en lek för brudparet under kvällen (typ "vem diskar oftast . och så håller brudparet upp skon på den som man anser gör det" man sitter ju rygg mot rygg så man inte ser varandras svar)
Nu fick jag slut på idéer