• cstehn
    Äldre 9 Jul 12:18
    5631 visningar
    12 svar
    12
    5631

    Svart,rosa,vitt tema

    Hej, jag och min kille ska gifta oss nästa sommar och kollar redan nu för fullt på olika färgteman. Jag har tänkt ha svart,rosa och vitt tema.

    Har någon lite tips på dukning och dekorationer , inbjudningar m.m.

    Har även tänkt ha svarta tärn klänningar med rosa band i midjan, har någon haft något liknande som kan dela med sig av lite bilder och tips?

    Puss och kram

  • Svar på tråden Svart,rosa,vitt tema
  • BrudiM­aj2012
    Äldre 9 Jul 12:33
    #1

    Så härligt, grattis! :)

    Klicka på den hör länken så finns det Massor.. :P

    www.google.se/search&biw=1680&bih=947&tbm=isch&sa=1&q=wedding+white+pink+black&oq=wedding+white+pink+black&aq=f&aqi=&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=19834l28381l0l24l21l0l16l16l0l1755l3669l2-1.0.1.2.8-1l5

  • 1700ta­l
    Äldre 9 Jul 13:22
    #2

    Är inne på samma just nu... Min klänning blir ivory med svart band i midjan.

     Har tänkt dessa inbjudningskort från spira (har provkort hemma och det är så fint med fin struktur på pappret):



    Och till buketten dessa austinrosor som just nu blommar för fullt i min trädgård:



    Några tärnklänningar från Milly Bridal (fast med rosa detaljer som tillval på skärpet i midjan osv):

  • cstehn
    Äldre 10 Jul 11:32
    #3

    Åh gud vad fina saker ni båda kommer med!!! Tack så hemskt mycket har redan fått lite fler idéer
    Har tänkt den här klänningen kanske med svart band i midjan.
    Joo
    Och rosa liljor och orkedéer


    Tänkte ha sånna här frigolit bokstäver i svart
    Bords dekorationen har jag tänkt göra så här. Väldigt mycket p.g.a att jätte många i min killes krets är väldigt alergiska och då kan man ju ha blommor men man känner inte doften.

    Har tänkt ha svarta löpare på bordet också

    Inbjudningskorten tänkte jag nåt sånt här
    Fast vitt papper svart band i mitten samt ett smalt rosa band  att knyta istllet för det svarta samt våra monogram.inbjudan 2
    Ja det är lite av vad jag har tänkt hittills

  • Pinkgr­ape
    Äldre 10 Jul 12:35
    #4

    Vi har också svart, rosa och vitt tema :D

    Jag valde en vit brudklänning med svart band i midjan och svarta skor till. Kommer även ha en svart bolero i spets till. Brudbuketten går i svart, vitt och rosa - i fjädrar dock.

    Klänning, men med svart band i midjan.





    Brudgum och marskalker kommer ha svart kostym och vit skjorta. Till det kommer min blivande ha en rosa väst och kravatt, marskalkerna rosa slipsar. Bilderna nedan.




     


    Tärnorna kommer ha svarta pumps och en rosa klänning med svart band i midjan och en svart ärmlös bolero i satin. Buketterna går i svart och vitt.





     


    Brudnäbb, vår dotter, i vit och rosa klänning med rosa skor. Bukett också rosa med vita pärlor.



     


    Vi valde lite otraditionella svart/rosa/grå inbjudningar och matchande bröllopshemsida.



     


    Och rosa bröllopsbubblor som jag knytit svarta rosetter med organzaband i.



     


    Vi kommer ha vår middag/fest i en festvåning på ett hotell här och de står för dekorationer av borden. Det blir dock rosa rosor och vita ljus och vit duk :) Jag ska göra bordsplaceringskort i svart och rosa. Har dock inte hunnit så långt ännu. Även fest och vigselprogram kommer gå i svart och rosa :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • cstehn
    Äldre 11 Jul 10:13
    #5

    Hej pinkgrape!!! Jätte fina saker verkligen!!! Klänningen är super vacker och inbjudningskorten är helt otroliga

  • Bridez­illa11
    Äldre 11 Jul 10:29
    #6

    Vi gifter oss om 19 dagar och har just svart vitt och rosa som färgtema! :) Vi ska ha vita dukar, svarta satinlöpare och alla dekorationer på löparna kommer gå i ljusrosa. Jag kan visa er bilder när vår dag är förbi ;) Vart hittar man såna där svarta frigolitbokstäver?

  • cstehn
    Äldre 11 Jul 19:29
    #7

    Hej Bridezilla!!!!! Ja gör det lägg upp massa bilder på allt så vi får se. Hittade de där bokstäverna på ett par bloggar den ena tjejen hade betalat 600 kr för 13 st omålade bokstäver. Killen heter tydligen Andres och jobbar i GBG andresreklam@hotmail.com jag tycker dom e vrålsnygga ska Defenetivt beställa hoppas du får ett underbart bröllop

  • Äldre 11 Jul 19:33
    #8
    cstehn skrev 2011-07-10 11:32:39 följande:
    Åh gud vad fina saker ni båda kommer med!!! Tack så hemskt mycket har redan fått lite fler idéer
    ------
    ------
    Inbjudningskorten tänkte jag nåt sånt här
    Fast vitt papper svart band i mitten samt ett smalt rosa band  att knyta istllet för det svarta samt våra monogram.inbjudan 2
    Ja det är lite av vad jag har tänkt hittills
    Åh... det där inbjudningskortet (fast inte med dom namnen) tror jag att jag såg hos sambons lillebror med flickvän förut Glad
  • bumbib­jörn
    Äldre 12 Jul 13:41
    #9

    Här e en till m samma färgtema! Va mycket snygg ni har hittat!! Har en vit klänning m svarta broderiet o ska ha svarta skor, brudbukett i rosa o vitt m svart band runt. Mannen har svart kostym, vit skjorta o rosa slips. Jag har problem att få in de svarta i dukningen...just nu går den i vitt o rosa... Skoj att kunna utbyta idéer!

  • cstehn
    Äldre 12 Jul 21:14
    #10

    Jag känner lite tvärtom att det är mera svart och vitt i min tilltänkta dukning och inte så mycket rosa. Har du några bilder på det du har tänkt ut?? Kram kram

  • Fiaa
    Äldre 1 Jan 17:35
    #11

    Oj, det var en gammal tråd men men.. Vi kommer också ha samma färger som er! Svarta klänningar till tärnorna är redan fixade.. Har ni bilder på dukning och sånt så lägg ut! :)

  • Tinzi
    Äldre 1 Jan 19:55
    #12
    cstehn skrev 2011-07-11 19:29:21 följande:
    Hej Bridezilla!!!!! Ja gör det lägg upp massa bilder på allt så vi får se. Hittade de där bokstäverna på ett par bloggar den ena tjejen hade betalat 600 kr för 13 st omålade bokstäver. Killen heter tydligen Andres och jobbar i GBG andresreklam@hotmail.com jag tycker dom e vrålsnygga ska Defenetivt beställa hoppas du får ett underbart bröllop
    Sådana ska vi också ha, han hade annons på blocket också såg vi :) Bra pris och lite kul grejj så :)
Svar på tråden Svart,rosa,vitt tema