• Anonym (ledsen)

mamma kommer ej på bröllopet

Jaha, förutom att inget med bröllopet har gått smidigt får jag reda på av min syster att vår mamma inte kommer på bröllopet

Förstörde hela min dag.
    Mina föräldrar kan inte ens vara glada för min skull. Såg i och för sig signalerna när vi skickade överraskande inbjudningskort till alla. mammas syskon blev inte ett dugg förvånade och kommer gärna.

(Karln min var inte precis en svärmorsdröm men trodde att 15år tillsammans räknas men inte!
    Det är precis som att inget av hans bättre sidor räknas, inte heller att vi har barn ihop. Inte att han har stöttat mina studier i senare år m.m.)

Till saken hör också att min BM´s far är död, ingen kontakt med modern och trots att jag meddelat hans mamma och syskon kommer ingen från hans sida och nu ingen av mina föräldrar.

Får väl vara glad att jag/vi har våra kära vänner och några av släkten där.
    Men det känns tomt att inte kunna planera blommor m.m. med sin mamma.
    men hon vill inte engagera sig alls.

Tro mig, meddelandet har gått fram klart och tydligt!
    Han blir aldrig accepterad. Men jag kommer aldrig heller att glömma att mina föräldrar valde att vända mig ryggen på en av mina viktigaste dagar.

• Svar på tråden mamma kommer ej på bröllopet
  • Anonym (ledsen)

Frågade rakt ut om de inte gillade honom och detta gör att de inte kommer.
    Fick till svar "nej, vi firar en sak också".

Aha, så de kan inte komma på mitt bröllop för att de firar någon speciel dag?
    Känns som ett svepskäl! Vet nämligen att de gifte sig på hösten och förlovade sig på våren.
    Är det att de kanske träffades då men varför är den så viktig just i år?Och aldrig varit det förut isåfall.

Sak samma orkar inte bry mig efter allt skit som kommit under senaste tiden. Bröllop om 2 veckor och jag börjar få kalla fötter också!Inte planer har gått som det ska och jag undrar om det är ödet?

Säkert bara att man är slutkörd och överanalyserar allt!

Systern min är asjobbig också så just nu pratar inte ens med henne. Det får karln göra.
    Hon har dock inte klagat över mitt val, skönt det!

Återkommer!
    Är just nu såå slut, skulle varit ledig 4 dar men inkallad på mer jobb. Kris på den fronten.
    Det blir långa 6 dagar på raken.

• mamma56

At vara förälder innebär bland mycket annat att man ställer upp för sina barn. Även om man är långt ifrån förtjust i sitt barns val av livskamrat går man på bröllopet och uppträder hyfsat tycker jag. Man kan inom sig hålla distans till svärsonen/svärdottern genom att vara vänlig men korrekt i sitt uppträdande, men inte ge bort sitt hjärta. Jag tror man får göra så om man inte ska förlora sitt barn för gott.

• Anonym (ledsen)

Tack mamma56. Önskar att hon verkligen var med. 
    Mycket av min bröllopsyra har dämpats just av att inte ha min mamma med och planera med henne .
    Hon har alltid varit mig nära. Hade velat titta på blommor m.m. med henne.

Just nu är låg, kan inte hitta någon bukett som jag tycker är perfekt. Har inte ens bokat tårtan men
    pratat lite med konditern om smaker.

Musiken till kyrkan blev lite hastigt bestämd då vi var tvungna att ha hela barna skaran med oss
    Hoppas jag är lyckligare när väl dagen är här. Sista minuten ändring blev det också med lokalen men hittade en passande till det mindre antalet dock till min irritation ingen MUSIK!!!!

Lär inte bli någon vals
    Vet inte riktigt hur man kan få lite musik där??
    Några tips?

• Silketuss
    mamma56 skrev 2011-07-15 16:18:48 följande:
    At vara förälder innebär bland mycket annat att man ställer upp för sina barn. Även om man är långt ifrån förtjust i sitt barns val av livskamrat går man på bröllopet och uppträder hyfsat tycker jag. Man kan inom sig hålla distans till svärsonen/svärdottern genom att vara vänlig men korrekt i sitt uppträdande, men inte ge bort sitt hjärta. Jag tror man får göra så om man inte ska förlora sitt barn för gott.
    Ja, så borde det verkligen vara! 

Kan du försöka tänka att eftersom de nu tänker som de gör, är det ändå mindre dåligt att de är frånvarande på er bröllopsdag, än att de är närvarande men med en dålig attityd? Jag tycker att det dina föräldrar gör, är oförlåtligt!

Men försök att inte låta dem förstöra er stora dag, utan försök att tänka att ni gör detta för er egen skull, och för barnens! För jag förstår det som att ni har barn? När mina föräldrar har svikit mig, har jag ibland tänkt att jag bör vara tacksam över att de har visat mig hur jag inte ska göra mot mina egna barn.
  • Anonym

Förstår att det känns trist med dina föräldrar...som andra sagt kanske ska ni "prata ut", men inte är det alltid lätt heller.

På vårt bröllop kommer heller inte den ende som lever av våra föräldrar. Han har inte ens svarat på inbjudan.

Angående musiken, kan spotify vara en lösning?

• Anonym (ledsen)

Skall prova det men laptopen har inte så högt ljud. Dock värt att prova. Tack för idén.
    Har pratat ut med min mor men som sagt de kommer ej.

• Aniara4
    Anonym (ledsen) skrev 2011-07-17 13:22:11 följande:
    Skall prova det men laptopen har inte så högt ljud. Dock värt att prova. Tack för idén.
    Har pratat ut med min mor men som sagt de kommer ej.
    I vår festlokal finns en ljudanläggning som man kan koppla sin dator till. Men om det inte finns någon sån där ni ska vara kanske ni kan köpa ett par lösa högtalare till datorn?
  • Anonym

Jag kan förstå hur du känner, men då jag inte vet VARFÖR dina föräldrar inte gillar din BM är det svårt att döma. Om han kränker, slår dig eller är våldsam eller kränkande mot era barn, ja, då hade jag som mamma/mormor INTE kommit heller.....

Så, tänk på VARFÖR hon säger nej och försök se det ur hennes synvinkel.

• Anonym (ledsen)

Har pratat med min mor och tydligen är inte problemet min BM utan att hon och hennes make har egen speciell
    dag, vad vet jag inte? Kanske dagen de träffades för många år sedan.

Måste dock säga att i min krets är det inga föräldrar som uteblivit om inte det varit riktigt illa med osämja.

• bumbibjörn

Kan du inta prata m din mor igen... Säg att du känner dig kränkt o ledsen att hon inte kommer att vara där på din dag o att det känns konstig att de har en dag att fira som e viktigare än din bröllopsdag, att de inte kan fira nån annan dag. Att de känns tråkigt att hon inte e involverad i planeringen. Om ni står varandra nära bör ni kunna försöka reda ut detta o prata m varandra... Tråkigt att de blir så här... Angående musik så dator m högtalare, finns billiga att köpa annars fråga runt bland vänner o bekanta om ingen har som ni kan låna!?

• Anonym (ledsen)

Äntligen har man gift sig.
    Dagen slutade med att ingen av min familj kom.
    Dock blev det en fin dag med bara glädje från släkt, vänner med deras barn.
    Solsken och lycka runt oss. Det gjorde våran dag ändå

• PimPim83
    Anonym (ledsen) skrev 2011-08-03 11:30:12 följande:
    Äntligen har man gift sig.
    Dagen slutade med att ingen av min familj kom.
    Dock blev det en fin dag med bara glädje från släkt, vänner med deras barn.
    Solsken och lycka runt oss. Det gjorde våran dag ändå
    Härligt att er dag ändå blev så lyckad TS! Grattis till ert äktenskap. :)
Svar på tråden mamma kommer ej på bröllopet