om pappa inte finns längre?
Min blivande mans pappa är död. Vem placerar man då bredvid min mamma? (Usch! Låter inte så roligt när jag frågar så här... Min blivandes pappa är dock död sedan många år. Hoppas ni förstår frågan "rätt"...)
Min blivande mans pappa är död. Vem placerar man då bredvid min mamma? (Usch! Låter inte så roligt när jag frågar så här... Min blivandes pappa är dock död sedan många år. Hoppas ni förstår frågan "rätt"...)
Tack för alla svar!!! Hjälpte verkligen! Det får bli min blivandes bestman som får sitta där.
Kanske ni även kan hjälpa mig med min pappas sambo. Var ska hon sitta?! Hon står oss inte nära och hon är ingen favorit - om man säger så.Vi har några ungdomar/barn (bla mina) som sitter längst ner vid ett bord och hon är nu placerad bredvid dem. Känns som om det kommer bli ett jäkla hallå över det. Finns det några "regler" även för detta?
När min farbror gifte sig satt min pappa vid honnörsbordet istället för min avlidne farfar.
Min blivandes pappa finns inte heller i livet. Vi har satt hans syster bredvid hans mamma istället eftersom han inte har någon bror.
Cecilia... min svärfar är änkeman sen några år tillbaka och lever nu ihop med en annan kvinna. De sitter inte bredvid varandra utan bredvid min mamma sitter svärfar därefter min blivande mans två bröder. Bredvid min pappa sitter en svägerska, svärfars nya, andra svägerskan. Vi har frångått nästan alla traditioner då det gäller vår placering. Hoppas ni hittar en lösning som passar er. Lycka till!
Varken min sambos eller min pappa lever längre. Vi kommer helt enkelt att ha våra egna mammor till bordet. Jag skulle aldrig plocka in några andra "bara för att", våra mammor är oss närmas och ska sitta närmast. Vi får se hur vi gör med syskonen, antingen sitter de också vid honnörsbordet eller så blir det bara brudparet och mammorna.
Min mammas sambo kommer placeras som vilken annan gäst som hellst. Han kommer inte att sitta vid honnörsbordet.
Min pappa lever inte heller sedan fyra år och jag frågade min farbror som alltid stått mig och min familj otroligt nära (han är dessutom gift med min mammas syster så vi har starka band), han blev rörd, glad och stolt att få sitt på sin brors plats.
Förklaring till det där med mammas syster: Det är alltså två syskonpar som träffat varandra: två systrar har träffat två bröder och gift sig med varsin. Mina kusiner är alltså min kusinkusiner då vi är kusiner både på morssidan och farssidan. Kände att en förklaring kan vara på sin plats eftersom jag ofta får konstiga blickar och frågor om det verkligen är lagligt. Folk tänker sällan...
Jag ska gifta mig den 6 aug och min pappa dog helt oväntat förra sommaren.
Vi har valt att kasta om placeringen lite pga det. Jag kommer istället ha min mamma bredvid mig och min blivande har sin mamma bredvid sig. Sedan sitter min svärfar bredvid min mamma och min mammas sambo sitter bredvid svärmor. På detta sätt känns det inte som om någon har tagit pappas plats utan allt är lite annorlunda.
Min mamma gick bort för två år sen och vi har oxå lite småproblem angående detta.. Tror min "styvmamma" får sitta bredvid pappa men känns lite "tomt" ändå :-S