• EmmaSt­ina
    Äldre 5 Jul 15:49
    3481 visningar
    8 svar
    8
    3481

    Vad gör man nu då? efter bröllopet....

    Vi gifte oss i lördags, en helt underbar omtumlande dag som gick alldeles för fort. Är helt övertygad om att hela 2 juli var avklarad på 2 timmar.
    Nu har vardagen återvänt och jag kan inte hjälpa att det känns så tomt. Självklart är jag lycklig över att äntligen vara fru, men sedan september har vi ju planerat så mycket och allt mer intensivt nu de senaste månaderna. Men nu är det bara tomt och nästan lite sorgligt...

    Vad gör man nu??

  • Svar på tråden Vad gör man nu då? efter bröllopet....
  • nilsso­nns
    Äldre 5 Jul 15:53
    #1

    Du får stötta alla som ska gifta sig och ge tips! Skrattande Om ni har bilderkan du ju sitta och knåpa med ett fina album Skrattande

    Grattis till att du nu är fru!!!!!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 5 Jul 15:58
    #2

    GRATTIS!!! :D

    Jag kan tänka mig att det kan kännas lite tomt när allt är över och man har planerat så mycket och så länge, men jag tyckte nilssonns förslag var bra :) Ni kan göra fina album eller fotoböcker av alla bilder och ni kanske har en del tackkort att skriva också?

    Sedan får ni väl ta itu med något annat projekt? Ni kanske behöver renovera hemma eller har någon hobby ni kan fokusera på? Kanske är ett bra tillfälle att skaffa en sådan annars? :P

    Försök också att låta vardagen bli vardag igen, känna att det är okej. Ni har många år framför er med "gråa och trista" vardagar. Ta det lite lugnt och försöka njuta av det och varandra :)

    Nej, förlåt, jag vet inte... jag är inte gift ännu.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Maria och Toni
    Äldre 5 Jul 16:00
    #3

    Hitta på något nytt projekt som ni gör tillsammans. Lär er något nytt, gå en kurs tillsammans. Ut på äventyr! Kanske väntar en bröllopsresa? Sen så har ni säkert en massa nya foton från er stora dag som ni kan sätta ihop till ett album. Sätt er ned med ett varsit glas rött titta på bilderna och minns livets lyckligaste dag. :)

  • Picnic­k i det gröna
    Äldre 5 Jul 16:32
    #4

    Nu är ni gifta och kan fortsätta leva som vanligt. Att gifta sig förändrar inte livet mer än några juridiska bitar. Visst, själva vigseln och bröllopet i sig är en romantisk ritual och så, men själva äktenskapet (som faktiskt följer med bröllopet), förändrar inte vardagen. Det blir lite vad man gör det till kan man väl säg! Som andra sagt; hitta ett annat projekt! Jag vet ju inte vilka ni är, men kanske är ni sugna på att resa? Skaffa hus? Ni har ju trots allt gifta, så prata med din make om saken;)

  • EmmaSt­ina
    Äldre 5 Jul 16:57
    #5

    Nilssonns: jo jag lär ju inte kunna hålla mig borta från BT....

    Korten är ju inte klara ännu så album och tackkort får vänta lite till, men vi kanske ska resa land och rike runt med ett usbminne och sno allas privata bilder... =)

    Pinkgrape: hade vi inte bott i en hyreslägenhet som e i ganska fint skick och som vi vill ha den hade ett hemprojekt varit optimalt.
    En hobby hade varit bra... tror att i alla fal jag skulle behöva det. Min sambo jobbar så mycket så tror inte att han är intresserad av någon egentligen. men vi får se. Vi fick en resa i present, något jag självklart ser framemot jätte mycket, men den är liksom färdigplanerad åt oss.

    Självklart vet jag att vardagen inte är annorlunda nu bara för att vi gift oss. Tror att jag upplever det som lite värre än min man, eftersom han jobbar mer än heltid och jag är arbetslös. Självklart söker jag jobb, men det tar liksom inte 8 timmar om dagen.

    Kanske borde jag storstäda.... alltså städa varenda mikrometer av hela lägenheten med tandborste eller nått liknande... Lär ju hålla mig sysselsatt några dagar iaf.

  • Picnic­k i det gröna
    Äldre 5 Jul 17:04
    #6

    Hehe, kanske låter dumt, men ibland önskar jag att jag var mer ledig (jobbar 100%) så jag kunde starta ett städprojekt! Rensa alla skåp och få rent! Möblera om etc. Hinner ju knappt tvätta! Är alltid trött efter jobbet. Om ni inte är några som reser mycket, utan är hemma, kanske ni kan skaffa ett husdjur? Förutsatt att ni vill satsa 100% då det är en levande varelse.. Sen finns det ju ideella organisationer som alltid behöver hjälp.

  • Geogad­di
    Äldre 5 Jul 17:28
    #7

    Grattis!!


     


    Vi gifte oss för tre veckor sedan och fortfarande njuter jag av minnena, men framförallt för att det är över!! Det är så underbart att slippa fundera på om bordsplaceringen verkligen är bäst på detta sätt, eller ifall alkoholen kommer att räcka, eller ifall toast madame har tänkt på allt,eler ifall klänningen verkligen passar fortfarande efter all nervositet och tappade kilon, eller om vädret ska bli bra, vad gör vi om det regnar etc. etc. etc. Ännu skönare att slippa vissa gästers frågor om diverse saker; " kan du kolla med taxi vad det kostar att åka mellan festlokalen och min adress?" "Har ni någon som kan köra båt så jag kan komma hem utan att behöva ta bilen?" Allt roddande är sååå skönt att slippa.


     


    Jag och min nyblivne man kan fortfarande titta på varandra och säga "Åååååh vad det är skönt att det är över"! Nu är det liksom bara att luta sig tillbaka i solstolen (eller soffan beroende på väder) ta någon lämplig drink av alkoholen som blev över (för den räckte såklart) och bara slöa lite. Nu kan man framkalla alla korten och göra ett superfint bröllopsalbum, och så ska man skriva tack-kort.


     


    Nu låter det som att vi hade hemska gäster och bara stress, men så illa var det ju inte. Vi hade en underbar dag med vackert väder och glada gäster, god mat och allt man kan önska sig! jag tycler ändå att det är skönt att det är över!

  • Äldre 5 Jul 22:15
    #8

    Man börjar fixa allt vad namnändringen innebär. Man njuter! Man samlar in foton o ser på dem. Väntar på fotografens foton. Börjar fundera på tackkorten.


Svar på tråden Vad gör man nu då? efter bröllopet....