• Angelika&Simon

    Förslag på vad man kan ge till som hjälper till!

    Jag behöver förslag till presenter/minnesgåva till de som hjälper till som tack för att allt det gjort. (De vill aboslut inte ha pengar, då vi har frågat vad de velat ha i betalt) Så man vill ju ge något som minne till dem.


    Så förslag snälla kom med förslag! :D

  • Svar på tråden Förslag på vad man kan ge till som hjälper till!
  • Linna

    Om man är konstnärligt lagd kan man ju måla en tavla eller brodera något personligt till varje person. Visst kan det ta lite tid, men det är nog väldigt uppskattat.

  • Cicci90

    Vi kommer att ge alla som har hjälpt till varsitt presentkort på en fin och omtyckt resturang där vi bor. De kommer också få varsin bukett med några fina blommor. Har även tänkt göra något lite roligare också, något i stil med det som Lillskoj gjorde :)

  • Mirjami

    Tärnorna får personliga smycken med deras namn instansade på hjärtan, likadant hjärta som i mitt halsband jag ska ha på dagen D, fast i mitt står mitt och gubbens namn.

    Toastparet funderar jag på restaurang, spaupplevelse eller liknande.

    Marsalken får gubben fixa.

    Men ska man ge till vigselförättaren?  Och musikerna får betalt, ska man ändå ge något?

    Fotografen dock som är en vän också, han kanske man skulle ge ngt. Det får nog bli en whiskey, det blir nog uppskattat. Plus att han sitter med vid bordet, får mat, tårta och alkohol på festen (han fotar fram till middagen bara, sen får gästerna fota som de vill, fritt fram liksom. Och han får betalt. Hur mycket vet vi inte dock. Han vill inte ta som vanligt och vill att vi sätter pris men vi vill att han sätter ett, ha ha... Blir nog inte dyrt iaf :)

  • Angelika&Simon

    Detta är svårt! Vad ska jag göra?! Vad ska man ge dem?!

  • Fröken 25

    Vi har köpt ljusstakar, manschettknappar och smycken från Skultuna till de 10 som hjälper till mest.

  • BrudiMaj2012

    Ett par av våra närmsta vänner gifte sig i juni i år,
    och de gav oss alla i brudföljet samt toastmaster varsitt inramat "diplom" från Läkare utan gränser,
    med en personlig liten tack-hälsning :)
    Tycker att det är kalas att bidra till välgörenhet men också kunna tacka på ett personligt sätt..
    Våran get ska sitta i hallen! :D

  • Angelika&Simon
    BrudiMaj2012 skrev 2011-07-08 14:00:24 följande:
    Ett par av våra närmsta vänner gifte sig i juni i år,
    och de gav oss alla i brudföljet samt toastmaster varsitt inramat "diplom" från Läkare utan gränser,
    med en personlig liten tack-hälsning :)
    Tycker att det är kalas att bidra till välgörenhet men också kunna tacka på ett personligt sätt..
    Våran get ska sitta i hallen! :D
    Det var ju verkligen en bra idé! :)
  • Å och D

    Tänkte ge våra motsvarande BrudiMaj, men vi köper i såfall till "Min stora dag" alternativ WWF eller Djurens Vänner.

  • GeneralElectric

    Vi har gett eller kommer troligen att ge:

    – fina vinflaskor till prästerna
    – dito av annan sort till organist och kyrkvaktmästare
    – antik glaskaraff med dessertvin till toastmastern
    – guldsjalar till tärnorna (och frisyruppsättningen på bröllopsdagen)
    – middag som M2B lagar till tärnor och marskalkar
    – klänningarna till näbb-flickorna
    – donation till visst välgörande ändamål på sångarens önskemål

    Det kanske blir något annat också, vi får se!

  • älskarminapojkar

    Tipsade i en annan tråd om personligt porslin!! Detta gav jag till min man när vi gifte oss och det var så
    uppskattat. Kan tänka mig att det passar att ge som tackpresenter också, kan ju ge muggar med en liten personlig rad el likn. Jag köpte med vår låt :) Köpte det här www.muggarmm.blogspot.com

    Lycka till :)

  • förlovadflicka
    förlovadflicka skrev 2011-07-05 21:40:33 följande:
    Vi ska ge små gåvor till våra musiker (som är vänner till mig). Tänkte ställa en liten favourask var till dem på pianot med lite godis i och varsin kylskåpsmagnet för 50 kr. "Kulturtant" står det på tjejernas och "Det är svårt att riktigt beskriva musiken vi spelar" till killarna :) De får mat och tårta också så sedan är de nog nöjda :)
    Måste tillägga: köpte halsband till tjejerna och underbara speldosor som man vevar själv som låter jättegulligt! Den ena spelar "Yellow submarine" och den andra "The pink panther". Köpte speldosorna i gamla stan i stockholm :)
  • Rickina

    Vi hade 3st vänner som serverade på vårt bröllop, till dem gav vi varsitt presentkort på massage :)

  • andersson1970

    Nåt vettigt eller användbart är min första tanke.
    Muggarna var fina, halsband med namn på, eller citat är oxå inne & fint.
    Något som hamnar i ett skåp ( porslinsgiraff ) eller annat, tex en tavla på brudparet är bara trist.
    Massage/spa/restaurangbesök är perfekt, saker man sällan unnar sig men gärna upplever.

    Sen undrar jag, gåvor till alla omkring? Prästen? Varför det? Det är ju hans/hennes jobb.
    Man skickar väl inte blommor till sin läkare för att h*n tar emot dig på vårdcentralen?
    Samma med musikerna, de får väl betalt samt ngt att äta under kvällen?

    Är det inte lite hysteri runt alla som ska ha presenter?

  • förlovadflicka
    andersson1970 skrev 2011-08-14 22:54:15 följande:
    Nåt vettigt eller användbart är min första tanke.
    Muggarna var fina, halsband med namn på, eller citat är oxå inne & fint.
    Något som hamnar i ett skåp ( porslinsgiraff ) eller annat, tex en tavla på brudparet är bara trist.
    Massage/spa/restaurangbesök är perfekt, saker man sällan unnar sig men gärna upplever.

    Sen undrar jag, gåvor till alla omkring? Prästen? Varför det? Det är ju hans/hennes jobb.
    Man skickar väl inte blommor till sin läkare för att h*n tar emot dig på vårdcentralen?
    Samma med musikerna, de får väl betalt samt ngt att äta under kvällen?

    Är det inte lite hysteri runt alla som ska ha presenter?
    Nej, mina musiker är vänner och före detta lärare som ställer upp helt gratis, och därför vill vi ge dem en gåva och mat :)
  • andersson1970
    förlovadflicka skrev 2011-08-14 23:07:17 följande:
    Nej, mina musiker är vänner och före detta lärare som ställer upp helt gratis, och därför vill vi ge dem en gåva och mat :)
    Ja ja men det är ju en annan sak. Jag syftade mer på alla de som bara utför sitt jobb, tex präst, kantor, florist m.fl.
    Klart ens vänner som ställer upp ska få något!! Självklart!
  • förlovadflicka
    andersson1970 skrev 2011-08-14 23:18:58 följande:
    Ja ja men det är ju en annan sak. Jag syftade mer på alla de som bara utför sitt jobb, tex präst, kantor, florist m.fl.
    Klart ens vänner som ställer upp ska få något!! Självklart!
    Beror ju på, är det någon som är helt underbar och ger massa extraservice som man verkligen tycker om så kanske man vill ge något :)
  • Angelika&Simon

    Vi har köpt present till våran vigselförättare eftersom han är en nära vän till oss & sen har jag köpt till toastmasterna och till de som sjunger i kyrkan. Kommer även att ge kökspersonalen en ros + pengar för jobbet då de är en catering och vänner till oss.

  • Hanna05

    Upplevelser är bra, men oftast dyrt :/ Jag tänkte mig kring 200 kr / person...
    Vad kan man hitta på ? Det där armbandet var jätte fint! Dock kan ju inte män ha det ;)

  • Januaribruden
    Hanna05 skrev 2011-09-12 15:55:29 följande:
    Upplevelser är bra, men oftast dyrt :/ Jag tänkte mig kring 200 kr / person...
    Vad kan man hitta på ? Det där armbandet var jätte fint! Dock kan ju inte män ha det ;)
    Förutom armbandet till vår toastmadame så ska våra föräldrar få varsina fina korgar fulla med något fint och gott.
    Är det ett par man vill tacka så tycker jag att det är en bra present.
    Det vi har köpt till korgarna nu är bara jordgubb&rabarber marmelad och italienska mandelskorpor. Vi ska också köpa en flaska vin, någon fin choklad, ljuslyktor och en fin tvål. Om vi inte ändrar oss :)
Svar på tråden Förslag på vad man kan ge till som hjälper till!