• BrideToBe

    Vet av misstag att min möhippa blir till helgen...

    Jag är så frustrerad! Jag kan ju inte berätta denna trissta historia för någon utan att göra någon besviken. Så jag skriver av mig här!

    Jag har fram tills idag gått HELT ovetandes om min möhippa.. Det har varit pirrigt jag har varit väldigt nyfiken! Den 9:e juli har jag dock inte trott alls då det är mycket inplanerat med vänner.  Jag har gått runt och smilat i smyg då jag vet att min M2b:s svensexa ska vara i helgen och jag har varit med och "smidit" planer.

    Idag fick jag tyvärr ett mail från en gemensam vän som avslöjade det jag inte ville veta... Han undrade om jag visste något mer om svensexan för han hade bara fått knapphändig information. I mailet bifogar han information om svensexan där det även står att "det roliga är att NNs möhippa är den helgen". SURPRISE!!!! Han kommer på sitt misstag men för sent och när han ringer upp och säger att jag inte ska läsa mailet är det redan försent:(

    Känner mig som en idiot för att jag blir så besviken, det är absolut inte hela världen... men just överraskningen är halva grejen! Nej, nu ska jag öva på överraskade och förvånande miner framför speglenDemonFlört

  • Svar på tråden Vet av misstag att min möhippa blir till helgen...
  • Charmina
    Ciccci skrev 2011-07-07 20:34:48 följande:
    Ja vettu!
    Dom klädde ut mig i en mycket fin "svensk folkdräkt" typ med blåa fotbollsstrumpor och gula crocks.
    Sen hade ja mssor med uppdrag jag skulle göra för att tjäna "ord". Jag skulle skriva en dikt med dessa ord senare! Inte det lättaste men det gick..

    Först fick jag ansiktsbehandling.
    Sen fick jag rida på en häst, som jag inte gjort på 12 år!
    Sen var det ett gympapass.. :P
    Sen var det massa andra knasigheter dom hittat på!

    Kvällen avslutades i min ena kompis sommarstuga, med grillmat, god dricka, mycket skratt och en skön "brudbastu".

    va sååå nöjd efter det!!

    är mycket glad över att de faktiskt ordnat en möhippa åt mig!
    Evigt tacksam är jag.. <3
    Grym hippa som gjorts av 2 personer!!!
    All cred till dom!

    Det glädjer mig att man kan bli hippad och ha kul trots att man var få :)

    Glad för er allas skull!
  • BrideToBe
    Sommarbrud2011 skrev 2011-07-07 15:11:42 följande:
    Jag har fram tills igår varit ganska säker på att det blir i helgen men antingen har en av tärnorna helt plötsligt blivit bra på att hålla minen eller också har de bytt dag Obestämd. De har försagt sig lite grann att det blir den helgen men ingen har sagt det rätt ut och jag måste säga att igår när jag insåg att det kanske inte blir i helgen blev jag nästan besviken, har faktiskt sett framemot det fast jag inte visste det...

    Om det inte blir i helgen vet jag i alla fall att det blir nästa helg för det är sista chansen så jag behöver inte vara fundersam så länge däremot är jag väldigt nyfiken på vad de har planerat. Det låter som att ni andra har haft jätteroliga möhippor och jag hoppas ju att det blir kul på min också Glad. Tror dock kanske inte att det blir så mycket, de som troligen är med är geografiskt ganska utspridda och svåra att få tag på men det ska bli kul att umgås en dag (hoppas verkligen att det blir något).

    Hoppas att ni får det jätteroligt (oavsett om det blir i helgen eller inte)!! 
    OH så spännande!!!! Du måste ju berätta hur det går! Jag tror att alla möhippor är världens bästa just för att det är planerat med värme och kärlek. Tror att du absolut att du också kommer få världens bästa möhippaHjärta

    Haha, hade min vän inte råkat försäga sig hade jag varit helt borttrollad kan jag be att få tala om! Min syster som även ska vara tärna har bett om skjuts till århundradets fest som hon ser fram mot. När jag föreslog att vi skulle träffas lite tidigare på dagen hade hon inte tid och min andra tärna har på liknande sätt fintat bort mig haha:) Dom har till och med (via andra vänner) lagt ut hintar om att det ska vara nästa helg så att jag ska bli extra överraskad.... Goa vänner man har, när det väl kommer till kritan är det tanken som räknas:)
  • BrideToBe
    errekrook skrev 2011-07-07 15:53:35 följande:
    Min möhipp kommer också att vara i helgen. Jag råkade höra min blivande man prata i telefon med min syrra: "den 9 juli, nej hon vet inget..." Jävla skit! '

    Först blev jag riktigt besviken och frustrerad. Visste inte om jag skulle säga något. Alla mina närmsta är ju liksom involverade. Men jag pratade med några arbetskamrater och kom fram till att jag ska låtsas som ingenting. En kollega sa att jag förmodligen skulle verka överraskad ändå, eftersom jag ju säkert kommer att vara glad. Dessutom vet jag ju inte vad vi ska göra.

    Jag vill heller inte att min kille ska få skulden för att ha avslöjat dem. Jag vet hur mycket de har jobbat med detta.

    Men jag tar tillfället i akt och förbereder mig med att sova ut, raka benen och vara allmänt fräsch lördag morgon! Skrattande  Rätt skönt att vara förberedd trots allt. Så nu är det jag som lurar dem! Tror att jag ska göra det till min egen lilla hemlighet... Flört
    Hahaha.... EXAKT min reaktion när jag läste mailet! "jävla skit"! Inte så mycket för min egen skull utan för tärnorna som har lagt ned så mycket tid på att säkerligen både planera och hålla det hemligt. Men som du säger, det är nu både din och min lilla hemlighet och vi lurar dem på sätt och visSkrattande

    Tror att vi båda kommer att få en helt fantastisk möhippa, som vi förhoppningsvis aldrig kommer att glömmaSkrattande Eller i alla fall så att vi kan få den återberättad heheDrömmer.

    Du kan väl berätta i tråden hur hippan blevHjärta. Ha en UNDERBAR lördag och njuuuuuuuuuut av goda vänners sällskap, det ska jag göra!
  • BrideToBe
    Allerts skrev 2011-07-07 16:50:35 följande:
    Jag hade min i helgen och visste det sedan några veckor tillbaka. Jag tyckte också först att det var skittrist.
    Men huvudsaken är ju inte NÄR den är, utan VAD som kommer att hända under dagen. Och det hade jag ingen som helst aning om.

    Det är det som är det roliga. www.minbrollopsblogg.se 
    När den första besvikelsen släppt och när jag fått skriva av mina frustrationer här på BT kan jag inte annat än instämma med dig Allerts!! Och jag vet fortfarande inte NÄR på dagen jag kommer bli kidnappad... Undra om man kommer gå på helspänn eller haha!?

    Jag är lycklig bara att få se min M2B när han blir kidnappad. Han kan se så där barnsligt glad ut att man blir varm i hela kroppen. Underbara människaHjärta....

    BERÄTTA! Hur gick din hippa till? Blev du överraskad i alla fall? Gick du inte på helspänn och kollade på klockan stup i kvarten?

    Tack för bra pepp!
  • BrideToBe
    nilssonns skrev 2011-07-05 15:37:19 följande:
    min kommer vara den 16 juli! Spännande då jag inte har någon koll på vad dom planerat, när på dagen det börjat osv!

    Jag kikar in här och kollar hur din blev sen Skrattande
    Med tanke på hur fort tiden går kommer det kännas som den 16:e är imorgon!!!Skrattande

    Du får också lägga ett litet inlägg hur din hippa blir!

    Hoppas att du får en riktigt underbar dag tillsammans med dina vänner!Hjärta
  • Amejuli

    Gaah!! Nu börjar jag blir ganska nervös inför imorn  faktiskt. Jag har ett gansla löst sammansatt gäng vänner som jag inte hinner träffa så ofta. Trodde ju som sagt att jag inte skulle få någon alls men nu kan jag verkligen inte sluta fundera på vem av dem det är som tagit tag i detta. Fy vad pirrigt det är!!!

  • Tinzi

    Varit i den pinsamma sitsen då jag råkade skriva på min msn "till Sthlm på möhippa" och hade totalt glömt bort att tjejen vi skulle hippa addat mig på msn (brukade inte prata där) Hon märkte detta och skev: JASSÅ?
    Det stannade dock mellan oss, och det tror jag är det bästa för de andra som lagt ner massor av arbete på din möhippa :)

    Hoppas du får roligt iaf! :()

  • Ninana

    Jag vet också när min möhippa blir av! Lördag 16 juli to be exact...

    Vi var borta hos M2Bs kusin och han frågade om vi hade några planer lördag 16 juli, jag sa nej, och min M2B sa ja, det har vi. Jag kollade på honom och då fattade han hans misstag :D

    Det är lugnt att jag vet det är nästa vecka, ska se till att lägenheten är ordentlig städad dagen jag ska bli kidnappad! :p

  • BrideToBe
    Amejuli skrev 2011-07-08 10:24:50 följande:
    Gaah!! Nu börjar jag blir ganska nervös inför imorn  faktiskt. Jag har ett gansla löst sammansatt gäng vänner som jag inte hinner träffa så ofta. Trodde ju som sagt att jag inte skulle få någon alls men nu kan jag verkligen inte sluta fundera på vem av dem det är som tagit tag i detta. Fy vad pirrigt det är!!!
    Amejuli, Jag börjar också bli väldigt nervös nu... På ett pirrigt och bra sätt! Drömmer

    Är helt övertygad om att det kommer att bli en riktigt fantastisk dag för oss båda. Ska bli spännande att höra hur det blev för dig efter helgen!

    Jag kommer att gå spänd hela dagen imorgon och bara vänta.... Så även om vi faktiskt vet vilkden dag vi ska bli hippade så har vi spänningen kvar i NÄR på dagen... Kommer att kolla på klockan mer än en gång känns det som!

    Ha en UNDERBAR helg kära du så "hörs" vi nästa vecka!
  • BrideToBe
    Tinzi skrev 2011-07-08 10:29:30 följande:
    Varit i den pinsamma sitsen då jag råkade skriva på min msn "till Sthlm på möhippa" och hade totalt glömt bort att tjejen vi skulle hippa addat mig på msn (brukade inte prata där) Hon märkte detta och skev: JASSÅ?
    Det stannade dock mellan oss, och det tror jag är det bästa för de andra som lagt ner massor av arbete på din möhippa :)

    Hoppas du får roligt iaf! :()
    Isch, ja det är lätt att försäga sig.  Har bitit mig i tungan mer än en gång när det gäller min M2b och hans svensexa... Skönt att höra att din kompis verkade ta det på ett bra sätt, det är inget att gräma sig på känner jag nu när jag fått distans till det.

    MEN det är inte hela världen. Man blir besviken först men sedan, som andra har skrivit i tråden, får man faktiskt tid att förbereda sig på, raka benen gjordes exempelvis igårTungan ute.

    Håller absolut med dig! Det får stanna mellan mig, killen och alla er andra på tråden! Inget som mina underbara och goa vänner ska behöva få reda på!

    Hoppas att din kompis möhippa ändå innehöll överraskningar, vilket jag är alldeles säker på att den gjordeFlört.
  • BrideToBe
    Ninana skrev 2011-07-08 10:35:55 följande:
    Jag vet också när min möhippa blir av! Lördag 16 juli to be exact...

    Vi var borta hos M2Bs kusin och han frågade om vi hade några planer lördag 16 juli, jag sa nej, och min M2B sa ja, det har vi. Jag kollade på honom och då fattade han hans misstag :D

    Det är lugnt att jag vet det är nästa vecka, ska se till att lägenheten är ordentlig städad dagen jag ska bli kidnappad! :p
    Hoppas att du får en UNDERBAR möhippa! Hade varit kul med ett litet inlägg om hur den blev, hur dom (säkert) ändå överraskar dig på mer än ett sätt och vad ni hittade på!

    Haha, stackars din M2b, kan inte vara roligt att försäga sig. Tänk om han luras?? Har själv bitit mig i tungan mer än en gång för att inte försäga mig till min M2b då jag ska lura honom till tågstationen imorgon..... Han tror att vi ska besöka vänner i Gbg men han kommer aldrig att sätta sig på tåget mohahahaha...
  • Tinzi
    BrideToBe skrev 2011-07-08 10:42:34 följande:
    Isch, ja det är lätt att försäga sig.  Har bitit mig i tungan mer än en gång när det gäller min M2b och hans svensexa... Skönt att höra att din kompis verkade ta det på ett bra sätt, det är inget att gräma sig på känner jag nu när jag fått distans till det.

    MEN det är inte hela världen. Man blir besviken först men sedan, som andra har skrivit i tråden, får man faktiskt tid att förbereda sig på, raka benen gjordes exempelvis igårTungan ute.

    Håller absolut med dig! Det får stanna mellan mig, killen och alla er andra på tråden! Inget som mina underbara och goa vänner ska behöva få reda på!

    Hoppas att din kompis möhippa ändå innehöll överraskningar, vilket jag är alldeles säker på att den gjordeFlört.
    hehe ja jo hon visste ju inte exakt vad som skulle ske eller vilken tid så hon blev nog glad iaf :)

    Det kommer nog bli som du säger, se det positivt, tid till att slippa åka oduschad m. taggiga ben kanske ;)

    ! Hur kul som helst ändå! Du vet ju inte VAD som ska hända :)
  • Ninana
    BrideToBe skrev 2011-07-08 10:46:50 följande:
    Hoppas att du får en UNDERBAR möhippa! Hade varit kul med ett litet inlägg om hur den blev, hur dom (säkert) ändå överraskar dig på mer än ett sätt och vad ni hittade på!

    Haha, stackars din M2b, kan inte vara roligt att försäga sig. Tänk om han luras?? Har själv bitit mig i tungan mer än en gång för att inte försäga mig till min M2b då jag ska lura honom till tågstationen imorgon..... Han tror att vi ska besöka vänner i Gbg men han kommer aldrig att sätta sig på tåget mohahahaha...
    haha ni har kommer ha skitkul! Jag försöker också hålla tungan så gott det går! Min m2b ska kidnappas lördag 30 juli och flyga med hela gänget till Riga! det kommer han aldrig ana! :D jag är så glad för honom för han kommer ha riktig kul. Måste leta efter hans pass snart..
  • Paper Feed
    BrideToBe skrev 2011-07-08 08:28:11 följande:
    TACK:) Börjar bli måttligt nervös nu! Ska bli så himla skoj att ha vännerna samlade vad dagen än väntar! Spännande!

    Vad roligt att din hippa blev så lyckad:) Vad hittade ni på för något?

    Hehe, ja jag inser det nu jag med när besvikelsen har lagt sig. Ser fram mot dagen till tusen tack vare er alla goa tjejer på BT som peppar! TUSEN tack!

    Lite sent svar, men men...


    Jag fick först spå mig hos en underbar dam, har alltid velat göra det så det var riktigt häftigt. Idag, ett par månader senare så har redan två av det hon sagt slagit in. Nu väntar jag på att resten av den otroligt underbara sagan ska bli sann.

    Sen fick jag besöka ett glasblåseri och göra egna glas, det var lite läskigt men med hjälp av glasblåsaren själv så fick jag till det riktigt bra. Ska få se mina glas om en vecka då vi gifter oss.


    Sen blev det ett besök på min favvopub för ett par glas öl och sen middag hemma hos syrran. En helt underbar dag och precis som jag hade velat ha det.


     


    Nå, hur gick det på din möhippa då???

  • Aniara4

    Jag blir nästan lite avundsjuk, för jag är värsta kontrollfreaket och är rädd att det plötsligt ska dyka upp folk när jag sitter oduschad i nattlinne i en stökig lägenhet och har planerat att göra en massa andra saker... Men det är väl bara att hålla sig konstant fräsch och redo de veckor som är kvar! Jag hoppas bara de kollar datum med min sambo, för jag jobbar väldigt mycket ända fram till bröllopet, men han har tillgång till min kalender på nätet.

    Jag fick lite av ett dilemma när jag blev tillfrågad att jobba ett extrapass en av de få helger jag är ledig. Men det löste sig iom att det fanns flera pass att välja på, så jag tog natten mellan söndag och måndag. Det värsta som kan hända nu är att de har fått för sig att ha möhippa just den söndagen och vill hälla alkohol i mig innan jag ska gå till jobbet! Det går INTE det...

  • BrideToBe
    Paper Feed skrev 2011-08-03 10:27:35 följande:

    Lite sent svar, men men...


    Jag fick först spå mig hos en underbar dam, har alltid velat göra det så det var riktigt häftigt. Idag, ett par månader senare så har redan två av det hon sagt slagit in. Nu väntar jag på att resten av den otroligt underbara sagan ska bli sann.

    Sen fick jag besöka ett glasblåseri och göra egna glas, det var lite läskigt men med hjälp av glasblåsaren själv så fick jag till det riktigt bra. Ska få se mina glas om en vecka då vi gifter oss.


    Sen blev det ett besök på min favvopub för ett par glas öl och sen middag hemma hos syrran. En helt underbar dag och precis som jag hade velat ha det.


     


    Nå, hur gick det på din möhippa då???


    Oh, min möhippa blev den bästa!!! Mina kära tärnor visade hur väl de kände mig och hade skippat alla "skämma-ut-sig" aktiviteter. Efter att jag hade lämnat min älskade (numera man)  på tåget hämtade första tärnan mig med bil. Därefter åkte vi till en park där 10 goa vänner satt och väntade med skumpa och lättare lunch. Det blev paketöppning med saker som representerade gemensamma minnen. SVÅRT men roligt!

    Sen var det dags att svida om, dock inte den traditionella möhippeutstyrseln. Jag blev i stället supermario! In i bilarna och iväg mot nya äventyr. Jag fick dock en ögonbindel och visste inte alls vart vi var på väg. Efter många varv i rondeller och svängar hit och dit hamnade vi på en gård. Där var det dags för tävling i "fångarna på gården".  HUR SKOJ SOM HELST! Fick rida på mekanisk tjur, gå labyrinter i mörker, kackla som en höna, åka skottkärra över vatten (med lös planka) och mycket mer! Alla var verkligen taggade och glada... Därefter var det dags att göra sig fin! Ena tärnan gjorde i ordning mig, skönt att bli ompysslad:). Sen blev det en underbar middag med massa skratt för att sedan bege oss in mot stan igen för utgång.

    EN MYCKET LYCKAD MÖHIPPA!

    Hur var era möhippor brudar?
  • majsanx

    Kan ju säga att min möhippa och makens svensexa också var lite avslöjad. Det skulle hända konstiga saker och vi hade bara den helgen ledig innan bröllopet. Så vi  hade det på känn, men det var verkligen en av de roligaste dagarna i mitt liv!!

    Jag hade underbara vänner som verkligen hade planerat detta in i minsta detalj.
    Vi hade lucnhpicknick ute i det fria, dansade burlesk, åt medhavd lunch i folkets park där vi även lekte lekar för oss själva (mycket uppskattat!!), hade trekamp med mekanisk tjur, laserstrålar och sumobrottning. Sen badade vi bastu och duschade av oss. Hem till en av tärnorna där vi fick god mat, jag fick på mig snygga kläder, en kompis kom och sminkade mig. Sen som en STOR överraskning kom en gammal klasskompis dit där och sjöööööng! Helt underbart! Till slut gick vi ut och där mötte vi upp svensexagänget, men maken min var lite väl berusad och fick tyvärr åka hem. Men det gjorde inget för jag fick en fortsatt underbar kväll på en underbar dag!

  • Yoyi

    Är det bara jag som INTE ser fram emot min möhippa? Vet att det är en grupp tjejer som jag inte umgåtts med på flera år som tagit på sig att ordna den.
       Har varit på andra möhippor de ordnat också och de verkar tycka att grejen med möhippa är att skämma ut och plåga bruden. Jag är inte den som tycker mest om att bjuda på mig själv och fjanta runt och just därför VET jag att det är det de kommer göra.

    Ser verkligen inte fram emot den dagen!

  • nilssonns

    Hej på er!
    Den 16:e Juli var min möhippa. Egentligen började det hela redan på fredagkvällen då min vän Johanna plingade på.
    På Lördag morgon skulle jag vara redo 09:20 eftersom vi då skulle åka in till Jönköping. Vi åkte till centralstationen där mina vänner Sophie och Lina mötte oss. Där fick jag ta på mig en rosa tyllkjol, en prinsesstiara med rosa tyllslöja och glasögon formade som hjärtan, runt halsen fick jag en flaska med såpbubblor, läckert va? :)
    Därefter lastade vi in oss i bilen igen och åkte till Vätterstranden här i Jönköping. Där packade vi upp filt och lite gott att dricka. Därefter målade på vinglas som jag ska få som minne av möhippan. Sen packades den goda lunchen upp och undertiden hade vi en frågestund med färdigskrivna frågor. Jättekul att veta mer om varann.

    Därefter åkte vi iväg igen, visste inte heller denna går vart vi skulle. Atlantis Spa blev det. Där checkade vi in på relaxen där jag hade en tid bokad för en ansiktsbehandling, jättemysigt var det!
    När min behandling var klar gick jag ut till dom andra i relaxen där vi badade bubbel och åt en god bricka med olika grönsaker med dipp.
    Sen duschade vi oss klädde oss fint inför kvällen. Vi körde upp till Rosenlundbadet och Lina skojade och sa "jag tänkte vi skulle bada lite". Det var såklart inte det vi skulle utan det var äventyrsgolfen vi skulle ägna oss åt. Där spelade vi och drack lite gott. Tyvärr hann vi inte spela klart men av de banor vi hann så vann min vän Johanna.
    Efter det åkte vi till stället där vi skulle äta Taste of Beirut blev det, superdupergott! Först åt vi MASSOR av olika förrätter och sen varmrätt, snacka om att vi blev mätta.
    Det hela avslutades med en natt på stan! En kanon dag/kväll!

Svar på tråden Vet av misstag att min möhippa blir till helgen...