Först hade jag tittat lite på vad folk dricker. Det som går mest kan vara GT ( gin o tonic) Coca-cola till rom o cola ( bra om det finns barn oxå, fast utan romen då!!!) o sen typ sprite/ sockerdricka!
Ska ni ha en full öppen bar eller bara ett par drinkar. Det sistnämnda är lättare då ni ha kanske 5 drinkar som gästerna kan få beställa och handlar bara läsk till det?
Jag hade nog handlat för mycket istället för att ta för lite.
Ett annat tips är att om du får ta med en sodastreamer så behöver du bara köpa smaktillsatser så är risken till att drickan inte tar slut.
Annars hade jag nog tagi t två backar av de sorter som går mest och en av vart av de som går mindre.
Ska ni ordna med citron och andra tillbehör oxå?
När det gäller sncks så brukar det alltid bli en massa över på b röllop, typ salta pinnar, jordnötter( om inte någon är allergisk, det finns ju de som inte tål att man har det i samma rum ens!!!) chips, fruktfat, o lite smågodis ( är det varmt och fuktigt så tänk på att inte välja sånt godis som klibbar ihop eller smälter! )
Be dem som ska stå i baren att hjälpa Er med en drinklista så de inte står där sen och får en massa förslag på drinkar som ni inte har köpt tillbehören till.
Glöm inte att ni kanske borde ha lite juicer oxå, tranbär, apelsin, ananas är de som går mest.
Mjölk bör det oxå finnas och grädde ( irish coffey)
Kolla om det finns ismaskin på stället eller om de fryser in is till er oxå!
Hoppas att jag inte krånglade till det för Er men vet hur det är att stå i en bar och gästerna beställer saker som man inte kan göra för att man saknar både det ena och det andra.
Så mitt råd är att göra en drinklista alt att ni pratar med barpersonalen om vad ni behöver köpa in till en full bar.
Lycka till!
Kramar