Lite ledsen och vet inte varför
Jag går omkring och känner mig så deppig. Jag vet inte varför. Är det någon sorts efter-bröllopet-deppighet eller en 40-årskris eller är det något annat. Vi gifte oss för ett par månader sedan och då kändes det bra. Det är inte förrän nu jag börjat känna mig nere. Vi kommer inte att få några barn. Min make har redan barn sedan innan och vill inte ha fler. För några år sedan sa han att han kunde tänka sig att skaffa barn och jag satsade då på vårt förhållande. Sedan ändrade han sig. Han ser kanske fram emot tiden när barnen flyttar hemifrån.
Är det barn jag längtar efter? Jag har som sagt fyllt 40. Min farmor fick barn när hon var 41, men då hade hon redan fött 9 barn. Min make är äldre än jag dessutom. Skulle vi orka med ett barn? Min man tror att ett barn skulle förstöra vårt förhållande och han har ju erfarenhet sedan tidigare till skillnad från mig. Ska vi ägna oss åt barn tills vi går i pension och inte njuta av varandra förrän då?
Jag kan inte "glömma" att ta p-piller eftersom vi använder kondom för att skydda oss. Min man har börjat prata om att sterilisera sig till och med.