• augustibrud11

    morgongåva till honom?

    Jag har nu det senaste börjat fundera på om jag ska ge min blivande man en morgongåva!? Har läst att en del gör det.. Är det vanligt att kvinnan ger mannen morgongåva ? Hur har ni gjort och vad har ni isf gett? Prisklass? Tacksam för svar ;)

  • Svar på tråden morgongåva till honom?
  • Pinkgrape

    Jag köpte en klocka till min blivande. Det var ingen dyr sak alls, utan en från Ur och penn (tror jag det heter?) och den var dessutom på halva priset. Jag vet dock att han kommer bli väldigt glad för den. Tycker det är mer tanken som räknas faktiskt. Lika fint med en dikt man skrivit själv som någon present för flera tusen kronor. Handlar ju lite om hur man är som person, både bruden och brudgummen, och vad man har för förutsättningar också.

    Jag vet en som gav sin man konsertbiljetter, en ett par skor och en annan en pizza (hans favorit) och cola som hon hade beställt i förväg och det uppskattades mycket av den väldigt trötta och smått bakis nyblivna äkta maken. Jag har sett här också att vissa köper vin. Tex ett som ska lagras ett år, ett som ska lagras 5år och ett som kanske ska lagras 10år och så öppnar de flaskorna på respektive bröllopsdagar då.

    Egentligen är det ju som sagt bara fantasin och förutsättningarna som sätter gränserna :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Mariaochhenrik03

    Jag har köpt en fotosession "private gift" så får han fina bilder på mig inbundna i ett fint album.Kyss
    Han såg det själv i en bröllopstidning, och sa att det var fina bilder så då snappade jag upp det!

  • forceprincess

    Min blivande kommer få ett halsband. Det är en bricka som jag har låtit igravera en bild på oss. (Vi har varit tillsammans i 10 år så bilden jag valde är från när allt började)
    Sen läste jag här på forumet om secret box. Blev sugen och ringde en vän som gillar att fota. Sagt och gjort, nu får han ett album med sensuella bilder på mig. Tror han verkligen kommer uppskatta de :)

  • forceprincess

    Oj, nu såg jag att du undrade över pris också....
    Halsbandet i silver inkl. kedja ca. 900 kr.
    Secret box 500 kr.

    Om du är sugen på secret box och bor i södra delarna av landet kan jag verkligen rekomendera min kompis. Bara säg till...:)

  • ChMa

    Min blivande kommer att få en del i en vingård i Frankrike. Man kan hyra in sig på vinrader i 1, 3 eller 5 år och han får ett år av mig. Han älskar vin så det passar perfekt =)
    Det fanns i olika prisklasser men jag valde ett lite dyrare så det går på 1600 kr ungefär. 

  • Jelena81

    Jag kommer köpa en tag heur klocka - dyrt men något för livetSkrattande

  • Rosi

    Min blivande ska få ett fotosession "private gift" men fina bilder på mig! =D

  • zandri

    oj, många som ger sensuella bilder! Var det inte lite jobbigt att ta bilderna? Kanske baar som jag är obekväm framför kameran i vanliga fall som tror det skulle bli ännu jobbigare i ett sådant läge?


    Men iallfall så har jag ännu inte köpt, men jag funderat på att ge antingen macettknappar eller en slipsnål där jag graverat in något. (på knapparna blev det nog våra initialer + datum, slipknål blir det nog en textrad ur våran låt)


    Det lutar det mycket åt, precis kan jag tuvärr inte säga än, efterssom det finns i en massa prisklasser :S Får bli lite efter hur min privata budget ser ut om en månad då jag tänkte beställa det!

  • augustibrud11

    Tack för alla svar :) är heller inte så värst bekväm framför kameran så jag skippar nog det.. men en present får det iaf bli har jag bestämt mig för? ;)

  • smörblomm

    för bara några hundra köpte jag flipfliops till både mig och min blivande med  texen nygifta under sulan. Så när man går i sanden sen lämnar man finfina avtryck!! Köpte på myheart.se... 

  • brud sept 2011

    jag hade jätte svårt att bestämma mig , men när ja såg en länk till en billig fotograf så bestämde jag mig direkt för en secret box har precis beställt hem boken och bilderna blev suuuper!!


    brud augusti numera=)
Svar på tråden morgongåva till honom?