Aniara4 skrev 2011-06-28 08:44:56 följande:
Jag är allergisk mot parfym och kan inte använda något med det minsta lilla parfym i utan att få stora blåsor på huden, så jag har provat mig igenom hela det befintliga sortimentet av oparfymerade balsam och kommit fram till att det inte finns ett enda oparfymerat balsam i Sverige som verkligen vårdar torrt hår.
Till slut upptäckte jag Jessicurl, och det är verkligen helt fantastiskt! Förmådde några mer eller mindre lockiga vänner att testa, och de säger samma sak. (Själv är jag inte lockig utan bara lite vågig.) Särskilt Too Shea är tjockt, krämigt, och gör det risigaste hår slätt och mjukt. Jag köper förstås oparfymerat, men det finns även två ganska milda dofter. Alla balsam kan användas som leave-in enligt siten.
Senast beställde jag direkt från
jessicurl.com eftersom dollarna har varit så låg, men vill man slippa dyr frakt och momsöverraskningar kan man köpa från
lockbutiken.se (finns bara ett fåtal kvar eftersom hon ska sluta med det tyvärr) eller
guldlocken.se som jag inte har testat.
Rekommenderas med emfas!!!
Tack, det lät intressant, det var en serie jag inte hört talas om! Jag har också vågigt hår, så det kanske kan passa! Synd att det verkar vara svårt att få tag på bara..
Det är verkligen jobbigt att så många av hårprodukterna stinker, särskilt som jag har långt hår och det då hänger runt ansiktet. Inte roligt heller när man köper en massa dyra produkter, eftersom dom både ska vara bra och inte stinka.
Har någon annan samma problem kan jag ju nämna att det finns en serie som heter Davine hos en del frisörer, som ska vara mycket mild. Nu har jag inte testat den än, eftersom jag köpt så mycket annat den senaste tiden- som jag inte är nöjd med.