• Flipperkulan

Är den här klänningen ok att ha blir den för vit?

Vet ju att man inte bör ha vita kläder som gäst på bröllop.
    Men kan den här klänningen vara ok, eller blir den för vit?
    Ska ha en svart 3/4 ärm bolero till som är virkad/hålig.
    Svarta ballerina eller sandler till.

• Svar på tråden Är den här klänningen ok att ha blir den för vit?
  • annaochmias

Den är jättefin och jag tycker den är helt klart godkänd. (Den är så fin den där, har tipsat min brudtärna om den).

• pimory

ååå vilken fin klänning!! klart du ska den!!! superfint!

• Bröllop201187

Vart har du hittat den om man får fråga?

• Pinkgrape

Fin klänning :) Vad är det för klädkod?
    Själv kan jag dock tänka att det kan bli lite trist med bara svart och vitt :/
    Bröllop är glada tillställningar som kräver lite färg tycker jag :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • tweety

Hejsan!

jättefin klänning, klat du kan ha den. På vårat bröllop kommer jag INTE bli arg alls om någon kommer i hel vit klänning. ommer det någon i svart klänning så vad gör det svar kan vara elegant och vissa vill väl bära det då de kanske trivs  denna färg.

Lycka till med val av klänning

• saxomanix

jätte snygg !!! var köpte du den?

• Flipperkulan

Tack för era svar! Känns bra att den är ok och fin!

Klickade hem den på Tradera för 2 år sedan. Men den finns fortfarande att köpa där.
    Lånade bilden från en auktion... ;)

• Strawberry

Jätte snygg klänning och personligen tycker jag absolut att den passar på en bröllopsgäst, men lättast är att kolla med bruden för det finns helt klart de som är petiga och skulle tycka den är alldeles för vit.  Sen måste jag nog hålla med pinkgrape om att det kanske blir lite trist med bara svart och vitt,  du kan inte ha någon sjal eller bolero i någon glad färg istället?

Men som sagt, riktigt snygg, jag vill också veta vart du hittat den!?

• Strawberry
    Strawberry skrev 2011-06-27 19:38:39 följande:
    Jätte snygg klänning och personligen tycker jag absolut att den passar på en bröllopsgäst, men lättast är att kolla med bruden för det finns helt klart de som är petiga och skulle tycka den är alldeles för vit.  Sen måste jag nog hålla med pinkgrape om att det kanske blir lite trist med bara svart och vitt,  du kan inte ha någon sjal eller bolero i någon glad färg istället?

Men som sagt, riktigt snygg, jag vill också veta vart du hittat den!?
    Då blir det till att shoppa på tradera för mig då... ;)
  • thean

Hej! Jag hade en liknande klänning på ett bröllop förra våren, tyckte iaf att den passade bra! =)

• Väduren

Jag tycker det är en fin klänning och ser inget fel i den. Det jag däremot skulle ha försökrat mig om är att bruden inte tänker ha en klänning med svarta detaljer (vilket ju inte är helt ovanligt nu för tiden) för då hade det nog inte passat så bra.

• Fru Axelsson Cramer

Hade jag varit gäst på mitt eget bröllop, hade detta varit den perfekta klänningen!

Svar på tråden Är den här klänningen ok att ha blir den för vit?