• RogerJenny

    Binda egen bukett

    Ska gifta mig den 7 augusti och tänkte binda min egen bukett. Vill helst ha liljekonvaljer, blå Belladonna och murgröna men får nog byta ut liljekonvaljerna för de är inte helt lätt att få tag i sådana tydligen. Har ni några bra tips på hur jag ska bära mig åt? Kanske någon fin bild på en liknande bukett, hade tänkt mig en droppformad bukett.

  • Svar på tråden Binda egen bukett
  • MickeAngelica2011

    Hej!
    droppformad är svårt att göra själv, man behöver ha en tråd o så, säger de som jobbar med det.

    det kanske skulle fungera med dropp bukett om du tar blommor somär hängade naturligt. murgrönan hänger ju men om du ska ha blommor hängande kanske är svårare.

    det enklaste tror jag att du gör buketten på en oasishållare, den kan du köpa på wedshop här på nätet.

    jag gör alla mina blommor själv, har gjort några till vänner...men tyvärr ingen hängbukett bara murgröna som häng

  • Helena Mikael

    Jag har också köpt mina grejer på Wedshop, finns super bra saker där till att göra egen bukett.
    Beställt hem och köp lite blommor och gör en provbukett.

    Du kan gå in på youtube, där finns mängder med videor för hur man bilder buketter.

Svar på tråden Binda egen bukett