• Tiotio­tio
    Äldre 27 Jun 12:29
    8763 visningar
    28 svar
    28
    8763

    Billig brudbukett i Sthlmsområdet?

    Jag har faktiskt ingen aning om florister i stohlmområdet och behöver hjälp!
    Förvisso är det ett tag kvar tills vi ska gifta oss, men vi har noll på allt så måste vi ju börja någonstans.

    Vår budget är lite enorm och jag har väl inte tänkt mig 1000kr för en bukett, så gärna kring 500kr om det går att få ett pris under det vore jag mäkta nöjd!

    Så frågan är, var kan man hitta billiga brudbuketter i sthlmsområdet?

    Tack tack tack!

  • Svar på tråden Billig brudbukett i Sthlmsområdet?
  • Tiotio­tio
    Äldre 30 Jun 14:03
    #11
    MickeAngelica2011 skrev 2011-06-29 20:53:10 följande:
    Hej!
    jag ska oxå göra alla mina blommor, har gjort några till vänner.
    det finna vita stora rosor som heter avanlanche, det gjorde jag till min bästa kompis. 7st  rosor ca: 40kr/st
    7st prärieklocka ca: 15kr/kvist = 385 kr  har inte koll på pioner....
    nu har du lite hum.....

    när ska ni gifta er??
    angelica
    Hej!

    De är jätte fina de dära rosorna, (googlade på namnet) :)
    Vi hade tänkt gifta oss någongång under perioden juni-aug 2012, så det är ett tag kvar.

    Men nu har jag andra problem på G. Kan inte komma på vad jag ska köpa för snygga underkläder till fotograferingen av morgongåvan, helt tom i huvudet. fastän jag älskar att handla underkläder.

    Lite problem blir det ju när man är en 34-36 i övriga kroppen men en E-F i kupa...suck...och återigen suck :P
  • Tiotio­tio
    Äldre 30 Jun 14:05
    #12
    Charmina skrev 2011-06-30 09:21:54 följande:
    Jag kan varmt rekomendera Interflora i Skärholmens centrum.
    Jag beställde en rund bukett med rosor och pioner i olika vita/kräm färger och utfyllnadsblommor i beiget.
    I varje ros var det fäst en guldpärla.

    Den var otroligt vacker och alla gav komplimanger för den.
    Jag beställde även tärnbukett, 2 näbbbuketter, 2 corsage mm.

    Jag var jättenöjd!
    Priset för min bukett låg på ca 700 kr.
    Oj, det var inte farligt. Jag frågade Farsta floristhandlaren och de gav mig ett rekommendationspris på 1200 för en liten rund bukett, den allra minsta sorten.. jag höll på att trilla baklänges :P Men så är det väl, det är så olika. Men din bukett låter alldeles ljuvlig :)

    Har du någon bild på den så bifoga gärna den här :)
  • Tiotio­tio
    Äldre 30 Jun 14:08
    #13
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-06-29 21:40:23 följande:
    Förutom i Hötorget så kan du köpa blommor i Medborgarplatsen (torget), Slussen och Skärholmen. På alla dem ställen har dem blommor på torget, väldigt prisvärt om man ska binda sin bukett själv så att säga.
    Tittij skrev 2011-06-29 22:00:28 följande:
    Ska dock tilläggas att kvalitén på de blommorna är mycket lägre än de i floristbutik. Har handlat måååånga gånger på Hötorget och flera gånger har blommorna slokat redan dagen efter. Men kan man köpa dem kvällen innan så borde de ju hålla sig över vigseln iallafall.
    Jag kan hålla med om att de blommorna gärna vissnar lite snabbare än blommor från florister, men samtidigt som jag skrev tidigare, jag höll på att trilla baklänges när jag frågade en florist i det Centrum jag alltid handlar ifrån och de gav mig ett pis på 1200 vilket var deras lägsta pris för den allra minsta brudbuketten de gör, oavsett säsong....tja, vill man vara fin så får man lida pin, eller hur är det den går? :)

    Jag ska prova på att binda någon bukett till så får jag se hur jag gör, under tiden får det stå fina buketter hemma :)
  • Charmi­na
    Äldre 1 Jul 08:35
    #14
    Tiotiotio skrev 2011-06-30 14:05:38 följande:
    Oj, det var inte farligt. Jag frågade Farsta floristhandlaren och de gav mig ett rekommendationspris på 1200 för en liten rund bukett, den allra minsta sorten.. jag höll på att trilla baklänges :P Men så är det väl, det är så olika. Men din bukett låter alldeles ljuvlig :)

    Har du någon bild på den så bifoga gärna den här :)

    Min bukett var dessutom ganska stor :)

    Jag väntar på bilder från fotografen så då kan jag maila eller lägga upp en bild här.
    När gifter du dig? Hur bråttom är det med en bild?

    Ska se vad jag kan göra tills dess :)
    Jag tycker den var över förväntan :)

  • Tiotio­tio
    Äldre 1 Jul 09:39
    #15
    Charmina skrev 2011-07-01 08:35:30 följande:

    Min bukett var dessutom ganska stor :)

    Jag väntar på bilder från fotografen så då kan jag maila eller lägga upp en bild här.
    När gifter du dig? Hur bråttom är det med en bild?

    Ska se vad jag kan göra tills dess :)
    Jag tycker den var över förväntan :)


    Åh så snällt!

    Det är ingen bråttom, jag har ett helt år på mig :) VI planerar för kommande sommar/sen sommar, vi får se när det blir. Det är tokigt svårt att hitta plats, fastän man vet hur man vill ha det på ett ungefär.

    Grattis förresten, jag antar att ni gifte er ganska nyligen? :)
    Får man fråga om fotografen var bra och pris? Vi har gått vilse i bröllopsfotografernas djungel av bilder. :)
  • Bridez­illa11
    Äldre 1 Jul 11:06
    #16
    Charmina skrev 2011-07-01 08:35:30 följande:

    Min bukett var dessutom ganska stor :)

    Jag väntar på bilder från fotografen så då kan jag maila eller lägga upp en bild här.
    När gifter du dig? Hur bråttom är det med en bild?

    Ska se vad jag kan göra tills dess :)
    Jag tycker den var över förväntan :)


    Band dom din bukett som en brudbukett eller vanlig bukett? Dum fråga kanske hehe. Men jag tänkte själv droppa förbi Skärholmen om någon vecka och prata med dom. Vill ha en bukett som inte kostar så mycket, och som håller under vigseln, resten skiter jag i helt ärligt. Den får gärna vissna för min del, jag tänker ändå slänga den till någon av dom andra tjejerna ;)
  • Johann­az
    Äldre 1 Jul 11:36
    #17

    i södertälje så finns en butik där jag själv ska köpa min bukett. 
    Jag ska ha en boll med brudslöjor och tre kallor och de kommer gå på 500:- eller under.
    och tydligen så kan man få det billigare beroende på vilka blommor man har:)

    men södertälje kanske är för långt för dig? 

  • Charmi­na
    Äldre 1 Jul 11:37
    #18
    Tiotiotio skrev 2011-07-01 09:39:01 följande:
    Åh så snällt!

    Det är ingen bråttom, jag har ett helt år på mig :) VI planerar för kommande sommar/sen sommar, vi får se när det blir. Det är tokigt svårt att hitta plats, fastän man vet hur man vill ha det på ett ungefär.

    Grattis förresten, jag antar att ni gifte er ganska nyligen? :)
    Får man fråga om fotografen var bra och pris? Vi har gått vilse i bröllopsfotografernas djungel av bilder. :)
    Vad bra då ska du få se på min underbara bukett så snabbt jag fått bilderna.
    Ja vi gifte oss den 18/6 :D

    Vi anlitade en fotograf och en filmare som var med under hela dagen och natten till kl 03!!
    De tog 8000 kr men då var det som sagt filmare och fotograf som var med från morgon till sena natt.
    Vi kommer få 250 bilder i ett album, alla bilder på 6 st cd skivor, ihopklippt bröllopsfilm och sedan kan vi få tillgång till allt råmaterial. Vi kommer få 10 förstoringar också på våra favoritkort.
  • Charmi­na
    Äldre 1 Jul 11:51
    #19
    Bridezilla11 skrev 2011-07-01 11:06:10 följande:
    Band dom din bukett som en brudbukett eller vanlig bukett? Dum fråga kanske hehe. Men jag tänkte själv droppa förbi Skärholmen om någon vecka och prata med dom. Vill ha en bukett som inte kostar så mycket, och som håller under vigseln, resten skiter jag i helt ärligt. Den får gärna vissna för min del, jag tänker ändå slänga den till någon av dom andra tjejerna ;)
    Ja de band den som en brudbukett, min höll från kl 11.00 till dagen efter :)

    Den personen som tipsade om södertälje vet jag att en kille där som heter fadih eller liknande gör billiga och fina buketter i södertälje oxå :)
  • Kati
    Äldre 2 Jul 15:13
    #20
    Charmina skrev 2011-07-01 11:51:53 följande:
    Ja de band den som en brudbukett, min höll från kl 11.00 till dagen efter :)

    Den personen som tipsade om södertälje vet jag att en kille där som heter fadih eller liknande gör billiga och fina buketter i södertälje oxå :)
    Han fadih, e han duktig och hur billig e han?=)
  • Tricol­or
    Äldre 2 Jul 18:04
    #21

    Johannaz - I vilken butik funderar du på att köpa din bukett? Jag ska också köpa min i S-tälje och funderar på Centrumblommor. Jag gillar deras kreativitet.

  • Johann­az
    Äldre 3 Jul 20:16
    #22
    Tricolor skrev 2011-07-02 18:04:12 följande:
    Johannaz - I vilken butik funderar du på att köpa din bukett? Jag ska också köpa min i S-tälje och funderar på Centrumblommor. Jag gillar deras kreativitet.
    ja men de där jag med ska köpa!:) Dom är jätte duktiga:) när gifter du dig? jag gifter mig den 20 augusti:)
     
  • Charmi­na
    Äldre 23 Jul 20:57
    #23


    Här är min bukett, den ser ljus ut på kortet men färgerna syndes lite mer i vekligeheten :)
  • Tiotio­tio
    Äldre 25 Jul 20:06
    #24
    Charmina skrev 2011-07-23 20:57:51 följande:


    Här är min bukett, den ser ljus ut på kortet men färgerna syndes lite mer i vekligeheten :)
    Vilken vacker bukett! sagolikt! vad var det du betalade? kan vara värt o köpa en därifrån!
    Tack för den helt underbara bilden!
  • Charmi­na
    Äldre 26 Jul 00:49
    #25

    Ca 750 för buketten. Fråga efter Issa det var han som gjorde den :) Lycka till!

  • majfli­cka
    Äldre 26 Jul 10:11
    #26
    Charmina skrev 2011-07-23 20:57:51 följande:


    Här är min bukett, den ser ljus ut på kortet men färgerna syndes lite mer i vekligeheten :)
    Ohh jättefin!
  • Charmi­na
    Äldre 26 Jul 10:24
    #27
    majflicka skrev 2011-07-26 10:11:13 följande:
    Ohh jättefin!
    Tack! Ja den var underbart vacker :)
  • Hope
    Äldre 22 Jun 14:22
    #28
    Charmina skrev 2011-07-01 11:37:40 följande:
    Vad bra då ska du få se på min underbara bukett så snabbt jag fått bilderna.
    Ja vi gifte oss den 18/6 :D

    Vi anlitade en fotograf och en filmare som var med under hela dagen och natten till kl 03!!
    De tog 8000 kr men då var det som sagt filmare och fotograf som var med från morgon till sena natt.
    Vi kommer få 250 bilder i ett album, alla bilder på 6 st cd skivor, ihopklippt bröllopsfilm och sedan kan vi få tillgång till allt råmaterial. Vi kommer få 10 förstoringar också på våra favoritkort.
    Hej Charmina,
    Grattis tii giftermålet! Var hitta jag fotografen ni anlitade?
Svar på tråden Billig brudbukett i Sthlmsområdet?