Allt jag vill, men ändå inte!
Jag är så himla klyven! HJÄLP MIG!!!
Vi ska gifta oss 04-08-12, så det är ju ett tag till, men jag vill verkligen ha bokning av lokalen på plats så snart som möjligt.
Jag har möjligheten till att få mitt drömbröllop, det vill säga att vi ska vigas på min M2B mark (han äger en helt fantastisk gård i södra danmark), det var också på denna platsen han friade till mig..=) Sen ska festen vara i ett stort tält.
Problemet är var vi ska sätta upp tältet. Den mest praktiska plats är hos svärföräldrarna. De bor nära den plats som vi ska gifta oss på, har ett stort hus som ligger helt fantastiskt uppe på en kulle med en utsikt som inte går att beskriva med ord. Vi var där igår och de pratade om hur de skulle göra om utanför, så att vi kunde få upp tältet på den vackraste platsen i "trädgården".
Såhär långt så låter det ju som en riktigt dröm, men mina svärföräldrar är väldigt speciella. De kommer ju från landet och har bott där hela sina liv. De är så långt ifrån snobbar man kan komma, och även om jag inte är någon snobb, så vill jag att mitt bröllop ska vara en lite finare fest!
Jag vill inte att deras hem ska vara festlokalen och jag vill inte att folk ska hålla på att springa runt inne hos dem. Jag vill i så fall att alla ska vara i tältet, och på terassen, men inte inne i huset. Jag sa det igår när vi var där, också att jag vill hänga för alla fönster i huset och sätta upp skyltar på alla dörrar att det är "endast personal" som gäller. Det blev lite konstig stämning, men de sa att det ju är vår fest och vi bestämmer...
Sen en annan sak. Jag hade precis suttit och förklarat för dem att det skulle vara en riktigt fin fest, jag använde till och med ordet "high class", för att de skulle fatta..hehe. Men sen när vi gick ut för att titta på var vi kunde sätta upp tältet, så började svärfar snacka om att de kunde låna ihop lite trädgårdsmöbler som kunde stå utanför, om folk ville sitta där! Det känns som att de aldrig kommer fatta att detta ska inte vara en ihop-plockad fest, så som deras brukar vara!!
Hur hade ni gjort???