• Å och D

Läkaren skickade en kallelse och stack...

Jag har blivit opererad för en hudcancer (basaliom) och fick igår en kallelse till ny op. Ingen förklaring, inget samtal innan. Så ringer jag idag och de säger abra att "då finns det nog mer hon vill ta bort" Men läkaren har dragit på semester och tillbaka på tisdag. Detta känns inte OK... Gråter

Förvisso ska ju basaliom vara "ofarligt" men jag blir skärrad ändå.

• Svar på tråden Läkaren skickade en kallelse och stack...
  • Loche

Förstår att du är skärrad! Skitjobbigt när man inte kan få tag i läkaren och få en förklaring. Men en annan läkare på samma ställe borde kunna gå in och läsa i din journal så du kan få något besked tycker man ju.

• Anonym

Men fy vad hemskt! Jag tycker att du ska gå vidare med det här till etiska rådet eller liknande, får man en kallelse till operation för hudcancer är det väl självklart att man ska kunna få tag i sin läkare och ställa frågor!

Själv var jag sjukt skärrad efter en operation för cellförändringar i livmoderhalsen, och åkte in till gynakuten när jag fick en stor blödning. Uselt bemötande både där och på min ordinarie klinik! De är arroganta, blasé och ska hela tiden "avdramatisera" med att "sånt här gör vi varje dag". Men de fattar väl för fan att PATIENTEN inte gör sånt varje dag!

Svar på tråden Läkaren skickade en kallelse och stack...